Citat:
Ursprungligen postat av
borskungen
Jag är inte orolig. Däremot verkar du vara skitskraj.
JA, lågkonjunkturen med denna ekonomiska inkompetens är jag orolig för, men skitskraj nej.
Min ekonomi är i balans, så känner noll oro där.
Dock är det inte jag som är av intresse här, utan FED och röja upp efter inkompetens i den ekonomiska politiken.
Det ÖVERLÄGSET största misstagen var de permanenta skattelättnaderna och en havererad handelspolitik.
Den enda accederade upp ökningen av statsskulden, den havererade handelspolitiken kostade alla pengar, och bönder i KK i större takt.
Och FED ser detta hur POTUS säger vi ska permanent sänka skatten för endast de rika, så ökar skatteintäkterna,s var nej, det minskade dom.(källa statskuld)
Så fascit nej det gjrode det inte.
Ståltullar skulle fixa stålindustrin tillbaka till USA och minska handelsunderskottet.
Vi väntar än.
Och stålet tar man högkonjunkturen som ett fakta att man gjort rätt på stålet, men det berättar bara att affärerna ökat, inte att handelsbalansen ändrats direkt.
Och absolut inte till fördel för ett minskat handelsunderskott som var målet med handelskriget som var så enkelt att vinna, sade man.(det blev precis tvärtom som vi sade hela tiden)
Sånt ser FED och beaktar i sina beslut, sen vad du ropar och skriker om här, skiter FED fullständigt i, även trumpen.
Så du är inte ensam.
Tiden kommer utvisa hur man försöker lösa detta, men när lågkonjunkturen är här, så vet vi redan vems den är och varför.
Och det är samma anledning som sist, ståltullar och fallerad handelspolitik.(och en del mer)
Och man kan undra tittar dom aldrig på historien och lär sig nått?