2019-10-15, 23:41
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Bara döda fiskar flyter med strömmen. När nu sju partier fullt ut anammat nyliberalismen än det skönt att det fortfarande finns ett parti som gör motstånd.

Jo, men jag tycker det är märkligt bara. Förmodligen är det så enkelt att Sjöstedt med anhang lyckats bygga upp någonting som påminner om en sekt i V-toppen, men jag förstår inte att dom inte blir utmanade av fler. Det borde rimligtvis finnas plats för fler vänsterkonservativa rörelser än NMR och AFA på den politiska scenen.
Citera
2019-10-15, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Beviljade uppehållstillstånd för asyl 2018

Sverige: 25 114
Danmark: 1 652
Finland 2 740
Norge: 1 800

Sverige ger 15 ggr fler än Danmark
Sverige ger 10 ggr fler än Finland
Sverige ger 14 ggr fler än Norge

Sverige ger 4 ggr fler än Danmark + Norge + Finland tillsammans!

Till detta kommer anhöriginvandring som ligger 3-5 ggr högre.

Sådan statistik saknade vi i partiledardebatten.

Ja men de riktiga siffrorna redovisar SVT aldrig. Samma med arbetslösa. Man visar endast dom som inte har någon sysselsättning alls när det i praktiken går upp ett par procent om man skulle redovisa alla som får 100% av sin lön betald av staten i de enda syftet att snygga till siffrorna.
Citera
2019-10-16, 02:50
Medlem
Såg debatten på SVTPlay igår kväll. Samma sak som sist, om inte ännu mer denna gång, slog mig när jag såg spektaklet.
Så jag har bara en kort kommentar, också den likadan som sist. Nämligen:

"Betänk att det är de där personerna som styr vårt land.
Verkligen, ta in det faktumet.
De där figurerna som står där och kacklar. Det ska vara de mest lämpade vi har.
Herre gud, alltså. Säg godnatt till framtiden"
Citera
2019-10-16, 09:28
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuljongBeppe
Såg debatten på SVTPlay igår kväll. Samma sak som sist, om inte ännu mer denna gång, slog mig när jag såg spektaklet.
Så jag har bara en kort kommentar, också den likadan som sist. Nämligen:

"Betänk att det är de där personerna som styr vårt land.
Verkligen, ta in det faktumet.
De där figurerna som står där och kacklar. Det ska vara de mest lämpade vi har.
Herre gud, alltså. Säg godnatt till framtiden"
Även den extremaste Republikanen blir Monarkist med tanke på att en av clownerna skulle kunna bli Sveriges President!
Citera
2019-10-16, 13:36
Medlem
Finns det verkligen ingen tråd om dagens debatt i riksdagen ? Bara ett påpekande i trådstarten
att den skulle komma ???
Citera
2019-10-16, 22:31
Medlem
Pungsvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Även den extremaste Republikanen blir Monarkist med tanke på att en av clownerna skulle kunna bli Sveriges President!

Du förstår inte hur republik fungerar. Det hade blivit mycket bättre med en av de tokarna till president. Lagförslagen kommer inte från presidenten. Presidenten kan bara säga ja eller nej till kongressens igenomröstade majoritetsförslag. Kongressen skulle bestå av dina grannar, ej politiker.
Citera
2019-10-17, 08:23
Medlem
För att få tyst på jonas sjöstedt tröttsamma haranger borde Åkesson sagt följande:
”Jonas sjöstedt attackerade en invandrad kvinna i sitt eget parti för att vinna partiledarposten, han borde förklara för sina väljare hur det beteendet är förenligt med hans snyftande om all diskriminering han påstår sig se i Sverige idag”
Citera
2019-10-17, 23:50
Medlem
Bara ett tilläg ang debatten som varit:
Det hade varit förbaskat intressant att se en liknande debatt med samtliga partiledare utbytta mot ledarna för respektive ungdomsförbund.
Naturligtvis i bästa sändningstid och inte i något tramsformat för barn.

Jag tror att fler verkligen hade spetsat öronen, utan att ha en massa förutfattade meningar. Så låt även ledarna för ungdomsförbunden komma till tals.
Dessutom hade det varit intressant att se framtidens politiker i debatt
Senast redigerad av zebop 2019-10-18 kl. 00:26.
Citera
2019-10-21, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Jo, men jag tycker det är märkligt bara. Förmodligen är det så enkelt att Sjöstedt med anhang lyckats bygga upp någonting som påminner om en sekt i V-toppen, men jag förstår inte att dom inte blir utmanade av fler. Det borde rimligtvis finnas plats för fler vänsterkonservativa rörelser än NMR och AFA på den politiska scenen.

APK kanske kan göra comeback. En gång i tiden hade de t o m 2 riksdagsplatser.
Citera
2019-10-21, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Bara ett tilläg ang debatten som varit:
Det hade varit förbaskat intressant att se en liknande debatt med samtliga partiledare utbytta mot ledarna för respektive ungdomsförbund.
Naturligtvis i bästa sändningstid och inte i något tramsformat för barn.

Jag tror att fler verkligen hade spetsat öronen, utan att ha en massa förutfattade meningar. Så låt även ledarna för ungdomsförbunden komma till tals.
Dessutom hade det varit intressant att se framtidens politiker i debatt

Så bra är de faktiskt inte. Mest att man skulle kunna säga efteråt att man såg hen uppträda
tidigt i karriären. Om nu någon verkligen går vidare och blir statsminister/partiledare.
Citera
2019-10-21, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litesliten
Så bra är de faktiskt inte. Mest att man skulle kunna säga efteråt att man såg hen uppträda
tidigt i karriären. Om nu någon verkligen går vidare och blir statsminister/partiledare.

Dom behöver inte vara bra. För det var ju inte politikerna i debatten heller.
Citera
2019-10-24, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Dom behöver inte vara bra. För det var ju inte politikerna i debatten heller.

Men rutinerade nog för att inte bli riktigt ställda i en debatt. Det kan de däremot bli
om de ställs mot väl pålästa journalister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in