2019-10-19, 21:45
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Med lite tur så kanske han kan bli en ny Branimir Hrgota som också öste in mål i Superettan som ung talang.

Rasmus är för övrigt son till förre AIK-målvakten Håkan Svensson.

Om AIK är det första du förknippar Håkan Svensson med vill jag nästan börja gråta...
Citera
2019-10-19, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Med lite tur så kanske han kan bli en ny Branimir Hrgota som också öste in mål i Superettan som ung talang.

Rasmus är för övrigt son till förre AIK-målvakten Håkan Svensson.

Det är snudd på kriminellt att du förknippar Håkan Svensson till AIK före Halmstad på det här sättet och det säger jag som Gnagare.

För övrigt varför heter inte pojkvaskern Svensson i efternamn? Är väl bara single mom situationer där farsan försvunnit som ungar tar endast mammans efternamn och inte kör åtminstone dubbel-namn?
Citera
2019-10-21, 14:49
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Blir ju lite rörigt när han först diskuteras i tråden om Superettan och när den diskussionen har lagt sig lite, så startar någon en egen tråd om honom. Och så pågår samma diskussion på flera ställen, där även "talang-tråden" skulle kunna adderas så vi har 3 trådar om RWP.

Men ok. Kopierar mitt inlägg från Superettan tråden angående RWP:s spelstil etc:

Bra i djupled, hyfsat snabb. Samt har framförallt en fantastisk förmåga att stå rätt när bollarna kommer in i straffområdet och förpassa bollen i nät, ofta via några touch för att hitta rätt lucka. En naturlig målskytt, helt enkelt. Svagheten är väl fysiken och huvudspelet. Ingen alls överraskning att han slagit igenom då han öst in mål i många år för U19/U21, även om såklart 15 seriemål är fler än någon trodde. Potential? Oerhört svårt att bedöma, men definitivt ingen engångssäsongare med tillfälligt flyt.

Såg ut att bli en ny Antonsson, dvs vinna skytteligan i U21 två år i rad men aldrig få chansen i A-laget, men pga skador och dålig form på andra anfallare fick äntligen RWP spela. Dessa båda har väl ganska likvärdig bakgrund och kanske är jämförbara när det gäller nivå.

Förstår återigen inte problemet med att skapa en tråd om en enskild spelare som gör bra ifrån sig. När killen eventuellt lämnar Superettan i framtiden, tänkte du att vi ska diskutera hans kvalitéer i den Superettan-tråden då också? Sluta vara så förbannat mellanmjölk. Här försöker man hypa en svensk talang och så går det minsann inte för sig för att det enligt vissa redan skrivs om honom i en tråd som rör en viss LIGA. Om du läser fotbollsforumet så hittar du trådar som rör massa olika spelare, så jag fråga igen, vad är problemet med att göra en tråd här?

Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Det är snudd på kriminellt att du förknippar Håkan Svensson till AIK före Halmstad på det här sättet och det säger jag som Gnagare.

För övrigt varför heter inte pojkvaskern Svensson i efternamn? Är väl bara single mom situationer där farsan försvunnit som ungar tar endast mammans efternamn och inte kör åtminstone dubbel-namn?

Undrar också varför han inte heter Svensson. Låter bättre.
Citera
2019-10-21, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Förstår återigen inte problemet med att skapa en tråd om en enskild spelare som gör bra ifrån sig. När killen eventuellt lämnar Superettan i framtiden, tänkte du att vi ska diskuterau hans kvalitéer i den Superettan-tråden då också? Sluta vara så förbannat mellanmjölk. Här försöker man hypa en svensk talang och så går det minsann inte för sig för att det enligt vissa redan skrivs om honom i en tråd som rör en viss LIGA. Om du läser fotbollsforumet så hittar du trådar som rör massa olika spelare, så jag fråga igen, vad är problemet med att göra en tråd här?

Undrar också varför han inte heter Svensson. Låter bättre.

Jag har följt RWP på nära håll i flera år och tycker inte han är mogen för egen tråd ännu. Min åsikt är att ett forum blir alltför rörigt om man har alltför många detaljtrådar, men visst är det samtidigt så att allt inte kan gömmas i de generella trådarna så där ger jag dig rätt.

Hur som helst. RWP har som sagt haft talang länge nu, men tror hans karriär mår bäst av att inte allt skenar iväg för snabbt. Delvis då att han inte hypas för mycket för tidigt. Hoppas han lärt sig av sina klasskompisar från gymnasiet som drog utomlands för tidigt - dvs Haksabanovic och Gudmundsson. En utländsk bänk är inte bästa metoden att göra karriär, hur trevlig plånboken än är.

Angående hans efternamn så har han samma som sin mamma. Inga konstigheter. Vore däremot lite udda om han hetat Svensson just pga vilken klubb han spelar för. Rasmus Svensson är fd spelare i HBK och sitter numera i styrelsen.

Tror förresten inte hans smeknamn nämnts här tidigare. Kallas för Rasse. (Vilket ju normalt betyder nåt annat numera).
Senast redigerad av Burkgurka 2019-10-21 kl. 19:42.
Citera
2021-07-05, 13:58
Medlem
I Rosenborg nu och får inte starta så mycket för det gör Dino Islamovic istället. Gjort 3 mål på 13 matcher varav endast 2 varit från start. Han har även gjort en assist. Han är en målskytt men har inte fått det att lossna i Norge.
Citera
2021-07-05, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
I Rosenborg nu och får inte starta så mycket för det gör Dino Islamovic istället. Gjort 3 mål på 13 matcher varav endast 2 varit från start. Han har även gjort en assist. Han är en målskytt men har inte fått det att lossna i Norge.

Hade nästan glömt bort honom, men hans siffror från början av denna säsongen är ju sjukt starka. Dvs inte att han inte platsat utan vad han gjort på sin begränsade speltid. Gjort mål varje match han fått minst 25 minuter, dvs 3 st. 3 mål och 1 assist på totalt 222 minuter är starka siffror. Även om de såklart är omöjliga att nå upp till som startspelare så följer han ju mönstret från tidigare. Han kan inte låta bli att göra mål. Hela tiden. Samtliga 3 mål denna säsongen har förresten varit viktiga mål (ett tidigt ledningsmål, en kvittering där man vann, och en sen poängräddande kvittering).

Förra hösten verkade han dock haft det jobbigt, men bytet av miljö var kanske svårt. Blir spännande att se om han fortsätter leverera hela säsongen och om han kan få en startplats.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in