2015-07-27, 22:58
Medlem
Loveaffairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dianno
Att knulla med 40 personer som du känner att du skulle kunna vart utan och som gett dig mer ångest än njutning låter ju givetvis rätt illa. Skulle du ha knullat med tre personer och de bara skulle gett dig ångest så skulle det givetvis vara illa det med. Till skillnad från om du skulle ha legat med 40 pers (eller 400 för den delen) och njutit en massa. Det säger väl sig självt?

Jag har aldrig riktigt fattat hur det kan anses vara negativt att ha sex om man är sugen på det. När jag har hittat en kvinna jag trivs och funkar med så ligger jag gärna med henne ett par gånger om dagen. Och i perioderna där emellan försvinner ju inte min sexdrift. Vilket ju kan innebära att jag ligger med ett par nya kvinnor på en månad.

Jag tror inte att sex är meningen med livet och det finns definitivt många exempel på folk med destruktiva sexliv. Men jag kan verkligen inte förstå varför folk verkar förespråka att det är något beundransvärt att gå oknullad?

Tack, dina ord värmer! Att jag tycker liggen i sig inte varit givande är en annan om än relevant diskussion men vad jag haft mest ångest för är själva antalet i förhållande till min rätt låga ålder.

Jag kan både hålla med dig i ditt resonemang samtidigt som jag inte gör det. Att det skulle lämna några fysiska men stämmer ju inte (sålänge man inte drar på sig könssjukdomar) men däremot känns tanken äcklig om ex. en person av motsatt kön skulle ligga med allt och alla. Man vill ju att en person man träffar, i synnerhet en potentiell partner, ska ha lite "klass och omdöme". Skulle bli väldigt provocerad om personen har en lång meritlista av ligg med fula, billiga eller korkade tjejer. Det känns äckligt för mig och därav tror jag att jag och många andra (?) kopplar siffran som relevant. Själv vet jag att jag trots 40 namn själv haft en hyfsat hög nivå för vilka jag gått till sängs med och har inte varit några lönnfeta wow-spelare eller sliskiga gymsnubbar utan attraktiva män och killar som det har gått att föra en god dialog med. Men ändå svider antalet.

Hade liksom velat vara än mer kräsen och då också förmodligen kunnat få bättre ligg och starkare känslor. Har egentligen ingen sexdrift utan snarare en törst efter närhet när jag träffar någon fin/snygg.
Men det är ju unikt för mitt fall. Så ja, du har väl rätt. Själva äcklet/klankandet på personer som haft många knull som singlar är väl ett av samhällets påhitt. Jag menar, ingen skulle ju döma ett gift par who fucks like bunnies.
Senast redigerad av Loveaffair 2015-07-27 kl. 23:17.
Citera
2015-07-27, 23:35
Medlem
Loveaffairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chevaleresk
Är 22, tjej och haft 2 seriösa förhållanden innan mitt nuvarande förhållande. Alla har varat på lite under ett år. Har legat med 40-45 tror jag ungefär. Vet inte om det är mycket?

Citat:
Vi har aldrig tagit upp ämnet, han är 13 år äldre än mig och varit rätt aktiv under hela sitt liv så han har inte så mycket att säga i allafall..Tycker inte att det är någon skillnad på män och kvinnor. Undrar främst vad andra här tycker (killar), anses 40+ vara mycket för någon i min ålder?

Hej!

Är också tjej, 22 och har legat med 42 som jag kunna komma på. Möjligen någon/några fler. Förlorade oskulden som 14 och har haft två relationer á 1,5 år, sammanlagt 3 år. Så utöver dessa har jag på 6 år knullat 40 personer vilket ger mig ångest. Känns bara så fel men egentligen blir det ju bara ca 6 personer om året vilket inte är ett hissnande antal.

Men förutom antalet i sig har jag även andra demoner. Har haft känslor för totalt två killar någonsin varav inget ledde någonstans. Har försökt manipulera mig till att känna saker som jag inte gjort, varit i längre eller kortare relationer med personer som varit djupt förälskade i mig och jag har aldrig kommit eller njutit riktigt sexuellt vid sex. Så som dianno sa till mig. Har du njutit i fulla drag är det väl en annan sak. Jag däremot känner att jag hade kunnat vara utan de flesta. Men oavsett tror jag att jag haft ångest över antalet.
Senast redigerad av Loveaffair 2015-07-27 kl. 23:37.
Citera
2015-07-27, 23:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Loveaffair
Hej!

Är också tjej, 22 och har legat med 42 som jag kunna komma på. Möjligen någon/några fler. Förlorade oskulden som 14 och har haft två relationer á 1,5 år, sammanlagt 3 år. Så utöver dessa har jag på 6 år knullat 40 personer vilket ger mig ångest. Känns bara så fel men egentligen blir det ju bara ca 6 personer om året vilket inte är ett hissnande antal.

Men förutom antalet i sig har jag även andra demoner. Har haft känslor för totalt två killar någonsin varav inget ledde någonstans. Har försökt manipulera mig till att känna saker som jag inte gjort, varit i längre eller kortare relationer med personer som varit djupt förälskade i mig och jag har aldrig kommit eller njutit riktigt sexuellt vid sex. Så som dianno sa till mig. Har du njutit i fulla drag är det väl en annan sak. Jag däremot känner att jag hade kunnat vara utan de flesta. Men oavsett tror jag att jag haft ångest över antalet.

Att det inte ens hinner gå två månader mellan ny sexpartner i genomsnitt (då träffar man förmodligen någon kanske några längre än en natt) är inte ofta? Att det händer ibland, visst, men att det har hållit på i hela sex år, är inte det rätt mycket i ditt tycke? Som jag frågade den andra, vad tycker din pojkvän/ex om saken?
Citera
2015-07-28, 00:11
Medlem
diannos avatar
Citat:
Tack, dina ord värmer! Att jag tycker liggen i sig inte varit givande är en annan om än relevant diskussion men vad jag haft mest ångest för är själva antalet i förhållande till min rätt låga ålder.

Jag kan både hålla med dig i ditt resonemang samtidigt som jag inte gör det. Att det skulle lämna några fysiska men stämmer ju inte (sålänge man inte drar på sig könssjukdomar) men däremot känns tanken äcklig om ex. en person av motsatt kön skulle ligga med allt och alla. Man vill ju att en person man träffar, i synnerhet en potentiell partner, ska ha lite "klass och omdöme". Skulle bli väldigt provocerad om personen har en lång meritlista av ligg med fula, billiga eller korkade tjejer. Det känns äckligt för mig och därav tror jag att jag och många andra (?) kopplar siffran som relevant. Själv vet jag att jag trots 40 namn själv haft en hyfsat hög nivå för vilka jag gått till sängs med och har inte varit några lönnfeta wow-spelare eller sliskiga gymsnubbar utan attraktiva män och killar som det har gått att föra en god dialog med. Men ändå svider antalet.

Hade liksom velat vara än mer kräsen och då också förmodligen kunnat få bättre ligg och starkare känslor. Har egentligen ingen sexdrift utan snarare en törst efter närhet när jag träffar någon fin/snygg.
Men det är ju unikt för mitt fall. Så ja, du har väl rätt. Själva äcklet/klankandet på personer som haft många knull som singlar är väl ett av samhällets påhitt. Jag menar, ingen skulle ju döma ett gift par who fucks like bunnies.
Ja, alltså man kan ju ha vilka hang-ups som helst, men jag tror inte att någon av de är särskilt konstruktiva och kommer bidra till att man själv kommer få ett bättre sex- och relationsliv i längden. Om det är något jag skulle vara nojig över med eventuella partners är det snarare att de har haft långa romantiska välfungerande förhållanden med fina, vackra, sexiga, coola killar och tjejer, och att jag således skulle känna något sorts oro över att inte själv kunna överträffa detta.

Jag har dock jobbat på min osäkerhet och svartsjuka en del och känner inte längre samma hot från kvinnors bagage. Har någon legat med hundra pers (varför jag nu skulle ha velat ha tag i den informationen?) och hon ser bra ut, är trevlig och jag känner en känsla av att vi skulle kunna fungera bra sexuellt så lär jag inte gå hem och runka och känna mig duktig för att jag höll mig i skinnet (pun intented).

Men visst har jag också haft en del doubts om huruvida jag är för "billig" eller inte. Dock har det oftast inte haft att göra med att jag har legat med för "fula, billiga eller korkade" tjejer, många gånger är det snarare en tveksam självrannsakande fundering till huruvida det är en vettig drivkraft att tänka med kuken och ligga med någon bara för att personen ser bra ut och mest har varit en förlängning av ett allmänt kicksökande, och att det i slutändan inte har gett mig så jävla mycket mer än en känsla av att "jaha". Men det vägs upp av alla intressanta möten, samtal, upplevelser, bekantskaper och erfarenheter som det har gett mig.
Citera
2015-07-28, 00:13
Medlem
diannos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Att det inte ens hinner gå två månader mellan ny sexpartner i genomsnitt (då träffar man förmodligen någon kanske några längre än en natt) är inte ofta? Att det händer ibland, visst, men att det har hållit på i hela sex år, är inte det rätt mycket i ditt tycke? Som jag frågade den andra, vad tycker din pojkvän/ex om saken?
Hur länge borde man vänta egentligen tycker du? Hur länge brukar du själv vänta?
Citera
2015-07-28, 04:25
Bannlyst
Citat:
Hur länge borde man vänta egentligen tycker du? Hur länge brukar du själv vänta?

Jag väntar alltid 13,5 dagar, eller 6 dejter - vilket som inträffar först. Däremot gäller undantag om vi känner varandra sedan tidigare, för varje år som vän så kan man dra bort 1,7 dagar respektive 1 dejt, 0,85 dagar respektive 0.5 dejter (då blir det mitt i dejten ibland) om vi enbart varit ytligt bekanta.

Seriöst, vad förväntar du dig för svar på en så oseriös, tramsig och värdelös fråga? De två tjejerna i fråga får göra vad de vill, men det är klart att man visste på förhand att deras pojkvänner är ovetande. Kollar man tidigare startade trådar så är de både missbrukare av droger, som enbart stödjer min världsbild.
Citera
2015-07-28, 07:18
Medlem
pledgelemons avatar
Då jag personligen tycker ditt antal är ganska högt så tycker jag inte det spelar så stor roll sålänge man älskar personen man är med. Kommer från en som varit med en del kvinnor och aldrig varit otrogen.
Gillar även hur vissa på flashbackare har tänket: brudar ska vara slampor förutom de jag bryr mig om...
Senast redigerad av pledgelemon 2015-07-28 kl. 07:24.
Citera
2015-07-28, 07:34
Medlem
Galvestonens avatar
Citat:

Ja istället är du äcklig slampa som saknar sexuell integritet. Jag skiter väl i om du knullat professorer i neurovetenskap eller fitnessinstruktörer, du saknar sexuell integritet och that is it.

Ta ansvar istället för att beklaga dig.
Citera
2015-07-28, 09:37
Medlem
Chevaleresks avatar
Citat:
Du kan väl fråga honom, eller tycker du att ämnet är känsligt?

Nja inte direkt känsligt, men har alltid tänkt att ingendera av oss egentligen frågat eftersom det inte påverkar vårt förhållande på något sätt.. Jag vill egentligen inte veta hur många han legat med, enligt hans bakgrund så rätt så många, det liksom påverkar ingenting.. och jag har aldrig nämnt mitt antal eftersom tror inte han heller vill veta..
Citera
2015-07-28, 09:43
Medlem
Milford.Cubicles avatar
varför ska det vara ok nu igen? har aldrig brytt mig om nummer. ni är bara osäkra.
Citera
2015-07-28, 11:43
Medlem
diannos avatar
Citat:
Jag väntar alltid 13,5 dagar, eller 6 dejter - vilket som inträffar först. Däremot gäller undantag om vi känner varandra sedan tidigare, för varje år som vän så kan man dra bort 1,7 dagar respektive 1 dejt, 0,85 dagar respektive 0.5 dejter (då blir det mitt i dejten ibland) om vi enbart varit ytligt bekanta.

Seriöst, vad förväntar du dig för svar på en så oseriös, tramsig och värdelös fråga? De två tjejerna i fråga får göra vad de vill, men det är klart att man visste på förhand att deras pojkvänner är ovetande. Kollar man tidigare startade trådar så är de både missbrukare av droger, som enbart stödjer min världsbild.
Fast du ställde ju själv en fråga gällande vad hon tyckte var mycket? Dessutom till en person som inte verkar bry sig nämnvärt personligen, och som utgår från att hennes kille har fått ligga en del i sina dagar (sådant förekommer ju trots allt), men som ändå inte har bemödat sig att ta reda på ett exakt antal.

Du själv verkar ju däremot väldigt intresserad och bry dig mer om hur frekvent andra människor har sex, så därför tyckte jag inte det var så långsökt att även du kunde få en fråga på ämnet? Vad förväntade du dig för svar på en så "seriös, strikt och värdefull" fråga?

Jag är genuint intresserad, brukar du hålla igen ett tag om du känner att det har gått för frekvent på sexpartnerfronten?
Citera
2015-07-28, 12:02
Bannlyst
Citat:
Nja inte direkt känsligt, men har alltid tänkt att ingendera av oss egentligen frågat eftersom det inte påverkar vårt förhållande på något sätt.. Jag vill egentligen inte veta hur många han legat med, enligt hans bakgrund så rätt så många, det liksom påverkar ingenting.. och jag har aldrig nämnt mitt antal eftersom tror inte han heller vill veta..

Jag anar lite motstridiga känslor, eftersom du säger att det inte spelar någon roll, samtidigt som du inte vill veta. Jag antar att du ställer frågan i tråden eftersom du funderar på ämnet, så jag kan ju ändå svara dig så att du får lite mer koll på läget; ditt antal är väldigt högt för din ålder, få tjejer <22 år har haft sex med tvåsiffrigt antal killar. Om din kille har haft sex med många, så kanske han har en mer liberal syn på det hela, och därför inte bryr sig. Men om du är mer intresserad av ämnet, så bör du prata lite mer försiktigt med honom om det, och se om han vill undvika ämnet eller om han inte har något emot att diskutera det.

Citat:
Fast du ställde ju själv en fråga gällande vad hon tyckte var mycket? Dessutom till en person som inte verkar bry sig nämnvärt personligen, och som utgår från att hennes kille har fått ligga en del i sina dagar (sådant förekommer ju trots allt), men som ändå inte har bemödat sig att ta reda på ett exakt antal.

Du själv verkar ju däremot väldigt intresserad och bry dig mer om hur frekvent andra människor har sex, så därför tyckte jag inte det var så långsökt att även du kunde få en fråga på ämnet? Vad förväntade du dig för svar på en så "seriös, strikt och värdefull" fråga?

Jag är genuint intresserad, brukar du hålla igen ett tag om du känner att det har gått för frekvent på sexpartnerfronten?

Du får vara hur intresserad du vill av mig, men jag är inte ett dugg intresserad av din åsikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in