Citat:
Att knulla med 40 personer som du känner att du skulle kunna vart utan och som gett dig mer ångest än njutning låter ju givetvis rätt illa. Skulle du ha knullat med tre personer och de bara skulle gett dig ångest så skulle det givetvis vara illa det med. Till skillnad från om du skulle ha legat med 40 pers (eller 400 för den delen) och njutit en massa. Det säger väl sig självt?
Jag har aldrig riktigt fattat hur det kan anses vara negativt att ha sex om man är sugen på det. När jag har hittat en kvinna jag trivs och funkar med så ligger jag gärna med henne ett par gånger om dagen. Och i perioderna där emellan försvinner ju inte min sexdrift. Vilket ju kan innebära att jag ligger med ett par nya kvinnor på en månad.
Jag tror inte att sex är meningen med livet och det finns definitivt många exempel på folk med destruktiva sexliv. Men jag kan verkligen inte förstå varför folk verkar förespråka att det är något beundransvärt att gå oknullad?
Jag har aldrig riktigt fattat hur det kan anses vara negativt att ha sex om man är sugen på det. När jag har hittat en kvinna jag trivs och funkar med så ligger jag gärna med henne ett par gånger om dagen. Och i perioderna där emellan försvinner ju inte min sexdrift. Vilket ju kan innebära att jag ligger med ett par nya kvinnor på en månad.
Jag tror inte att sex är meningen med livet och det finns definitivt många exempel på folk med destruktiva sexliv. Men jag kan verkligen inte förstå varför folk verkar förespråka att det är något beundransvärt att gå oknullad?
Tack, dina ord värmer! Att jag tycker liggen i sig inte varit givande är en annan om än relevant diskussion men vad jag haft mest ångest för är själva antalet i förhållande till min rätt låga ålder.
Jag kan både hålla med dig i ditt resonemang samtidigt som jag inte gör det. Att det skulle lämna några fysiska men stämmer ju inte (sålänge man inte drar på sig könssjukdomar) men däremot känns tanken äcklig om ex. en person av motsatt kön skulle ligga med allt och alla. Man vill ju att en person man träffar, i synnerhet en potentiell partner, ska ha lite "klass och omdöme". Skulle bli väldigt provocerad om personen har en lång meritlista av ligg med fula, billiga eller korkade tjejer. Det känns äckligt för mig och därav tror jag att jag och många andra (?) kopplar siffran som relevant. Själv vet jag att jag trots 40 namn själv haft en hyfsat hög nivå för vilka jag gått till sängs med och har inte varit några lönnfeta wow-spelare eller sliskiga gymsnubbar utan attraktiva män och killar som det har gått att föra en god dialog med. Men ändå svider antalet.
Hade liksom velat vara än mer kräsen och då också förmodligen kunnat få bättre ligg och starkare känslor. Har egentligen ingen sexdrift utan snarare en törst efter närhet när jag träffar någon fin/snygg.
Men det är ju unikt för mitt fall. Så ja, du har väl rätt. Själva äcklet/klankandet på personer som haft många knull som singlar är väl ett av samhällets påhitt. Jag menar, ingen skulle ju döma ett gift par who fucks like bunnies.
Senast redigerad av Loveaffair 2015-07-27 kl. 23:17.
Senast redigerad av Loveaffair 2015-07-27 kl. 23:17.