2006-03-15, 13:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Men jag kallar inte de av annan åsikt för sorgliga eller tragiska det gör jag bara med dem som ser ner på andra människor.

Sen så erkände jag tidigare i tråden att jag inte borde döma dem heller se inlägg #57.

Hade nog missat det inlägget, hur som haver du missar hela bilden jag försöker måla upp. Folk som ser ner på människor med ett välutvecklad/välspritt sexliv måste ju få ha den åsikten precis lika mycket som du får ha den motsatta åsikten till detta utan att för den skull vara sorgliga eller tragiska. I och med att du tycker att dessa människor som ser ner på dig och andra med ett enligt dem odygdigt sexliv är tragiska och sorgliga så borde det göra dig enligt dina mått mätt precis lika tragisk och sorglig. Men nu släpper jag det här tror inte att det leder längre än hit och som du sa, du hade ett inlägg som jag inte sett.
Citera
2006-03-15, 13:50
Medlem
Beautifuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreatPtang
Inget fel med att vara kåt, förstår dock fortfarande inte varför hon är det på varenda kille hon möter i livet, det går väl att vara kåt på en och samma partner. Nej, jag tror att hon har dåligt självförtroende och söker bekräftelser på detta sätt, och det uttnyttjas såklart av killar.

Och ljuga är nog ingen god idé, om hon legat med 50 stycken vid 23 så lär det nog komma fram på omvägar förr eller senare. Det är bättre att köra med raka rör från början, det vinner man på i längden.

Ja jag tror iofs också att det handlar mer om ett bekräftelsebehov om man är 23 och har varit med 50 killar. Å andra sidan är 23 inte en särskild hög ålder och det är tonåren och upp till ca 25 som brukar vara de svåraste åren vad gäller låg självkänsla. Om man nu ändrar sig och känner att man vill ha en fast partner så förstår jag inte varför hon ska behöva förklara hur hon har varit tidigare inom detta område, iaf inte om det är något som kan tolkas på så fel sätt.

Klart att det kan komma fram men jag tycker nog ändå att hon kan nöja sig med att säga att det inte är något hon vill veta om honom och inget hon kommer att berätta heller.

Det var dumt av mig at säga; ljug. Vägra säga nåt istället.
Citera
2006-03-15, 15:04
Medlem
skumrasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smockad
Det var alldeles bestämt vad jag mindes, så ljuger gör jag inte, men jag mindes fel och ber om ursäkt för det. Det var joyce jag tänkte på. http://www.flashback.org/showpost.php?p=746745&postcount=5

Men i sak är det rätt ointressant. Vi blev väl klara med slampdiskussionen igår?

Jag tycker det är acceptabelt att göra slampiga saker. Man kan vara en slampa för en kväll, det kan vara något som man behöver få gjort. Men att upphöja det beteendet till vana och levnadsregel är någonting helt annat. Då är man en slampa i själen. Då är man karaktärssvag.
Personligen har jag knullat med folk jag aldrig sett innan och inte visste namnet på. Ibland behöver man en kropp och sträcker sig efter en i vimlet.
Jag tycker att detta är okej som undantag för både män och kvinnor.
Något man kan garva åt medan man vinglar hem på morgonen. Sånt händer.

Men är man 23 år och har tryckt över 50 personer är det en helt annat sak.

Edit felskrivning.
Citera
2006-03-15, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zpiffy spaceguy
@Piffi vågar inte tänka på alla vidriga sjukdommar du säkert har efter att du knullat runt med så många..

Hört talas om något som heter kondom??
Citera
2006-03-15, 17:40
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ok, fick uppfattningen att du på något vis såg det som ett tecken på mognad att knulla runt till höger och vänster, din text tidigare var inte helt lätt att tyda.

Nä inte alls, mognaden hade inte med att knulla mycket eller litet att göra...

Citat:
Jävla snömos. Är du så jävla fokuserad på att vara PK att du tar dig åsikter du inte kan motivera? Vi vet att du PÅSTÅR detta, men du kan inte komma med ett enda argument som ger stöd för det. Vi vet också att du vill framstå som den erfarna, kloka killen som är trygg i sin läderväst, men här framstår du mest som ett menlöst mäha, med den mest omotiverade självgodheten i FB:s historia, nigga.

Är det så med er PK-drägg att ni aldrig kan motivera sina åsikter för att ni inte är vana att få dem ifrågasatta? Eller tar ni er politiskt korrekta åsikter för att ni vet att ni aldrig brukar klara av att motivera er? Vad kom först, hönan eller drägget?

Och du motiverar din åsikt hur då menar du?

Min motivation till min åsikt kommer i meningen: "Du har väl inte något att göra med hur din partner levt sitt liv fram tills du träffar vederbörande, lika lite som partnern har att göra med ditt liv innan ni träffades?"

Om du vill vara så moraliskt högstående att du tänker på vad din eventuella nästa partner kanske tycker om en sexuell erfarenhet du överväger att skaffa dig, så feel free to it. Men du kan ju inte begära att andra ska leva så direkt...

Att du sen inte kan se när andra motiverar sig säger mest om dig än någon annan
Citera
2006-03-15, 22:16
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Citat:
Denna förbannade antimoralism igen. Varför får inte folk tycka vad de vill? Vissa tycker att det är äckligt med tjejer som har knullat med många killar, andra tycker att det är OK. Vissa tycker att det är äckligt med tjejer som sörplar, andra tycker att det är OK. Får man inte tycka vad man vill?

Så du menar att jag är omoralisk? ,-)

Du får tycka precis vad du vill, jag kan inte se något jag skrivit som ett försök att inskränka dina möjligheter därtill. Jag kan dock tycka det är ofint och onödigt att kalla någon en slampa endast baserat på det faktum att man vid 23 års ålder haft sex med 50 män.

Citat:
Snövit, vill jag minnas, har skrivit att hon har knullat med en kille hon aldrig hade sett i dagsljus, bara för att han råkade krypa ner i sängen där hon låg. Det finns ett ord som heter slampa. Jag skulle tro att de allra, allra flesta som använder det ordet, syftar just på sådant beteende. Det tror jag att du också förstår. Vad man sedan lägger för värdering i ordet är upp till var och en, men att hålla på ifrågasätta vad begreppet i sig innebär är meningslös semantik.

Jag föredrar att veta vad människor egentligen åsyftar när dom skriver eller säger något. Detta då mina åsikter kan förändras och inte är statiska. Ord kan betyda olika saker för olika människor och kommer således att ha stor betydelse för mig. Exempelvis skulle jag inte per automatik kalla någon en slampa ens om hon knullat med 4000 människor och sedan varit otrogen mot mig femtiotre gånger. Du använder uppenbarligen ordet på ett annorlunda sätt.
Citera
2006-03-15, 22:26
Medlem
jagvetdetduintes avatar
Citat:
Samma här. Har tappat räkningen på hur många gånger jag har fått frågan Det här är första gången för dig va? Jag tar det som en komplimang.

Hahahahaha!

Annars håller jag med Schtroumpfette som citerades ovan. Mitt sexella känsloliv är kopplat till så mycket annat än just kåthet och av samma anledning som att jag inte väljer att knulla runt så vill jag inte att min partner ska ha gjort det. Jag tror att det kan ha att göra med existentialismen! Likadant som at tman inte vill ha en bil som alla kör, ett likadant hus som alla andra eller vara alldaglig på något annat sätt vill man ha en vackerk vinna som man vet att få andra lyckats förföra. Det är en form av själbekräftelse/trofé, jag tror att de flesta här inne som accepterar slampor är samma sorts människor som värderar kropp högre än ansikte, är ihop med/ är en slampa och i allmänhet inte kan skilja på porrig och vacker.
Citera
2006-03-15, 22:32
Medlem
zkumbollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piffi
Är en tjej som funderar över det här med antal sexpartners. Ponera att du som kille träffar en tjej, ni börjar dejta och sen av okänd anledning börjar ni diskutera antal sexpartners ni haft. Skulle du tappa intresset/börja fundera över att fortsätta om hon hade varit med fler än dig? Hur många sexpartners är ok? Ser killar det som positivt om tjejen varit med många för då är hon antagligen erfaren eller har det motsatt effekt, blir tjejen tagen för en slampa?

Jag är 23 å har varit med ca 50 st, de killkompisar jag diskuterat det här med säger att jag inte borde vara ärlig om en eventuell framtida pojkvän skulle fråga mig, de säger att 15-20 är en mer godtagbar siffra. Är nyfiken på att höra fler killars kommentarer angående den här frågan...

Av egen erfarenhet vet jag att det är lika bra att INTE fråga och rota i det som varit!, gjorde det misstaget när jag var yngre (23 förresten!) och tillsammans med en äkta "donna" , efter det blev vårt förhållande aldrig mer normalt

I ditt fall, om killen frågar, så skulle jag inte nämna 50. Ska till en speciell snubbe för att inte haka upp sig på den siffran
Citera
2006-03-15, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Princan
Så det är OK om hon haft över 50 killar, varit i gangbangs med negrer, white-trash och annat folk, sugit av 100+, kört DP, A2M, cream pie och annat "smått o gott"

Och du kan bli förälskad i henne?

Du går runt i stan med henne o eran nyfödda unge o sliskigt folk pekar på er o hånler. Du hade inte haft något emot det?

Klockrent princan..

Kul att hålla med dig för en gångs skull
Citera
2006-03-15, 22:44
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Inget fel med att vara kåt, förstår dock fortfarande inte varför hon är det på varenda kille hon möter i livet, det går väl att vara kåt på en och samma partner. Nej, jag tror att hon har dåligt självförtroende och söker bekräftelser på detta sätt, och det uttnyttjas såklart av killar.
.

Jag tycker det verkar som du förstår ganska bra varför hon haft många sexpartners. Inte för att jag själv vet hur det är i detta fall men dom flesta har haft perioder med dåligt självförtroende när man sökt bekräftelse. Ofta tar de sig uttryck i sex med många personer men det kan lika gärna yttra sig som att man blir diktatorisk ordförande för den lokala modellbyggarklubben.

Många av mina vänner och även jag själv har ofta sökt bekräftelse genom sex periodvis. Samma vänner och även jag själv har ibland betraktats som sk "samhällets stöttepelare" med stort inflytande och i många fall även solida familjefädrer. Varför skulle det vara intressant för ett framtida förhållande om man tidigare som singel knullat runt en hel del?

Som jag tolkar dina åsikter, i ett större begrepp, menar du att människor som gör saker på grund av personliga problem är dåliga människor. Jag föredrar att tror att människor som gjort saker dom ångrar har lärt sig något och därigenom blivit bättre.
Citera
2006-03-15, 23:24
Medlem
När jag var 23 hade jag oxå varit med 50. De som tar upp att man i sånna fall har Linda Rosing som idol o.s.v är de som lär ha dåligt självförtroende .. eftersom de är de som tydligen tror att man måste se ut som henne för att få en kille på fall ;P
Seriöst .. jag vet att jag i mångas ögon har varit med en del. Men att kalla mig slampig är skrattretande.
JAg har endast en gång i mitt liv haft sex med någon jag inte hade den blekaste vem det var. Jag var 16 då har jag för mig, och ville veta om det var något speciellt med hela grejen. Jag sitter med polarna på krogen i slitna jeans, luvtröja och keps ... sminkad... de har hänt. Jag raggar inte och bryr mig sällan om folk raggar på mig. Är de roliga eller allmänt trevliga så snackar ja bara. Sedan kanske man drar me en polare hem, eller om man drar hem till honom. Så knullar man bara.. Lika bra polare dagen efter, inget snack, inget vel. Vissa här inne verkar tro att man ligger med vem som helst bara för att man råkar vara lite översexuell ;P .. men så är inte fallet.
Sedan dom som säger att de skulle dra från en sån brud direkt .. puckon!!! .. Sitter ni och har som en "flickvänsintervju" innan ni inleder nåt eller .. Ni har aldrig tänkt på att sådant här kan framkomma efter ett halvår eller ett år?!?
Vidare de som inte anser att jag är flickvänsmaterial är för mig inte pojkvänsmaterial. Skulle aldrig palla en pojkvän som tyckte att antalet partners va något att hänga upp sig på.
Sedan de som säger att sex är något fint man bara har med den man älskar. Vill bara säga att sex med den man älskar, eller knulla med en polare går inte ens att jämföra.

(Förlåt om jag skrivit slarvigt eller stavat fel mycket, men jag är astrött) =\
Citera
2006-03-16, 00:51
Bannlyst
Jag är kille, 27 ár och passerade 200-strecket főr ett par ár sen...

Slampa? Vem? JAG????!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in