2019-09-27, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adddict
Jag förstår. Skit också! De andra medicinerna behövs mot depression och tar Diazepam mot biverkningarna av Voxra. Vilken rävsax man sitter i. Käkar du dina lugnanden fortfarande?

Använder bara diazepam för att trappa ned alprazolamen, snart trappat ur benson helt. Tänkte ta en paus på ett antal veckor och se vad som händer. Flummar mest bara, har inga direkta medicinska skäl för benso.
Citera
2019-09-27, 19:50
Medlem
Ta kolin-tillskott och drick lite extra vatten.

http://www.lakartidningen.se/Functions/OldArticleView.aspx?articleId=8515 :
"...men när jag frågar patienter har jag ibland fått höra om försämrad läsförmåga eller försämrat korttidsminne, något som sedan förbättrats när SSRI satts ut."

"...försämrat minne kan teoretiskt förekomma vid påverkan av serotoninsystemet, bla genom en hämning av acetylkolin ..."

Kroppen behöver acetylkolin för minneshanteringen, så det kan hjälpa med kolin-tillskott:
https://b-vitamin.se/kolin/
"Kolin behövs för att bilda neurotransmittorn acetylkolin..."
Citera
2019-09-27, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prdtr
Ta kolin-tillskott och drick lite extra vatten.

Bra tips, även jag tackar för det.
Citera
2019-09-30, 11:41
Medlem
Ebetyls avatar
Antihistamin
Citera
2019-10-01, 12:56
Medlem
ArabPiskarens avatar
Tror det är bensot. Äter sj 2mg ikto och 1mg xanor vid behov ca 4ggr i veckan samt Lyrica varje dag och Imovane till natten. Känner igen mig helt i det du skriver. Var tom en läkare som sa att hjärnan blir mos med dessa mediciner. Men hellre är jag glömsk och vimsig en ger upp flera års hårt arbete med att skaffa meds haha
Citera
2019-10-01, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrybeat
Bra tips, även jag tackar för det.

Kolintillskott är dyrt, iaf alpha gpc samt citikolin. Acetylkarnitin i pulver är det mest kostnadseffektiva sättet att förbättra minnet, bra för hjärnan också, neuroprotektivt, TS borde prova det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in