2019-09-25, 23:04
Medlem
En knarklangare.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/70LABv/apoteksagare-anhallen-misstankt-for-knarkforsaljning
Citera
2019-09-25, 23:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Får apotekare utfärda recept?
Nähej, absolut inte! De får bara expediera det som leg. läkare har förskrivet! Men de kan ju säkert manipulera receptsystemet o "hitta på" t.ex. Tramadol-recept! Men det är efter min tid på apotek... Däremot kan man undra varför det krävs en 5-årig utbildning för att lämna ut något som står klart o tydligt på en datorskärm... Det var mer klass på apotekare förr, när de blandade till recept från läkare.

Farsan började läsa till ögonläkare, men sen hoppade han av o blev apotekare istället. Ok, jag vet ett fall där en leg. apotekare skrev fel på etiketten: Metadon 20 mg, 10 tabletter om dagen. Han blev avskedad för det! (Alltså inte farsan, det var en skolkamrat till mig).

Citat:
Ursprungligen postat av shoooooo
Jalla Jalla Tramadol Till Alla! Salami Bacon!
Ja, är alla araber beroende av Tramadol? Jag ska forska i det! Jag blev akut inlagd för svåra smärtor (gikt o osteokondrit) i knäet o fick inte gå. Jag fick en Tramadol 50 mg första natten... Jag tog en gång 3 000 mg, alltså 60 tabletter Tramadol, det var ren tur att jag överlevde... Men har nu lämnat all skit bakom mig!
Citera
2019-09-25, 23:15
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Under inspektionen vid Apotek Barkarbystaden i Järfälla upptäcktes manipulerade recept som expedierats"

Någon som har en teori om hur man manipulerar recept idag, när alla (?) recept är digitala?
Citera
2019-09-25, 23:26
Medlem
Gissar på naturläkemedel alternativt försäljning av narkotika utöver vad som är tillåtet. Falsk förskrivning från läkare inom släkten?
Citera
2019-09-25, 23:28
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikhammar
Oväntat...
Homayon Moradi (f. 1951) VD , Styrelseordförande

Kaveh Ayoubi (f. 1956) Ordinarie ledamot

Oväntat hög ålder på dessa herrar, kan jag tycka. Inte så himla många som är brottsaktiva väl uppe i pensionsåldern. Undantag finns förstås. Eller så har de helt enkelt slarvat bara.
Senast redigerad av JymdKjam 2019-09-26 kl. 00:08.
Citera
2019-09-25, 23:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PeaceOnEarth
Någon som har en teori om hur man manipulerar recept idag, när alla (?) recept är digitala?
Skulle gissa på att apotekspersonalen lägger in "hittepå-recept". Jag tror de kan manipulera hela systemet. Typ lägga in Tramadol (eller vad det nu är) recept med en påhittad läkare. Är personalen i maskopi med "kunden" kan de säkert lämna ut tusentals Tramadol-piller.

Om de bara skulle ta från lagret, utan att registrera, skulle alla siffror bli fel.

Men jag är inte säker, som sagt, länge sen jag var på apotek....
Citera
2019-09-25, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Man är ju inget viljelöst får! Alvedon kan du köpa på macken om du är missnöjd med Tramadol. Det klart att alla ska få rätt medicin. Det största hotet mot det är att apoteken avreglerades. Nu ser vi resultatet.

Även viljelösa får behöver få rätt medicin.
Jävla dumskalle!
Citera
2019-09-25, 23:38
Medlem
EnGodForlorares avatar
Tja, det var precis det här som vi i vänstern varnade för skulle hända när apoteksmonopolet avskaffades. Det finns enorma pengar att tjäna på att sälja narkotikaklassade läkemedel under bordet. Några slumpmässiga kontroller kommer aldrig komma åt alla skumraskaffärer utan det som uppdagats är antagligen bara toppen på isberget.

När ska vi lära oss att privatiseringar inte fungerar? Skolan, järnvägen, äldreomsorgen och nu apoteken är alla saker som privatiseringarna förstört.
Citera
2019-09-25, 23:38
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Oväntat hög ålder på dessa herrar, kan jag tycka. Inte så himla många som är brottsaktiva väl uppe i pensionsåldern. Undantag finns förstås. Eller så de helt enkelt slarvat bara.

Jag tycker också det. Ha, ha Jag blev förvånad över dessa äldre, brottsaktiva herrar.

Men om det stämde med den enas facebook-bild (någon länk här i tråden) så fick jag inget vidare förtroende för deras gestalter, som några farmaceuter av kvalitet.

Jag har träffat skumma äldre läkare, här i Sverige också, som har hyss för sig, för att tjäna extra pengar.
Citera
2019-09-25, 23:52
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Tja, det var precis det här som vi i vänstern varnade för skulle hända när apoteksmonopolet avskaffades. Det finns enorma pengar att tjäna på att sälja narkotikaklassade läkemedel under bordet. Några slumpmässiga kontroller kommer aldrig komma åt alla skumraskaffärer utan det som uppdagats är antagligen bara toppen på isberget.

När ska vi lära oss att privatiseringar inte fungerar? Skolan, järnvägen, äldreomsorgen och nu apoteken är alla saker som privatiseringarna förstört.

Det hade fungerat om det inte vore för att ett par av vänsterns boskap står som ägare till apoteket.
Citera
2019-09-25, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare

5 apotek har de senaste åren fått tvångsstänga. Gemensam nämnare: alla hade invandrarägare.

Skulle det inte vara för vänsterns valboskap så hade problemet varit obefintligt.

Sverige får sluta importera invandrare av sämsta sort.
Citera
2019-09-26, 00:06
Avstängd
Hemi57s avatar
Detta börjar bli så djävla deprimerande!
I minst 9 fall av 10 så nog faan är det babbar som håller på med kriminella handlingar. Och just detta är ju extra oroande då det handlar om läkemedel.
Vilket förtroende får man för detta "apotek" när man läser detta??
Just nu ser jag en stor djävla caterpillerplog som startar i Kiruna, kör lodrätt mot Malmö och plogar rent landet från denna ohyra! Fy faan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in