2019-12-22, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Det som kommer att hända är att senaten kommer kalla Joe, Hunter och visselblåsaren som vittnen. Dyker de inte upp så kan de bli åtalade. Dyker de upp så kommer man få reda på en rad lögner och missförhållanden.

Det som kommer att hända är att Trump fortsätter att inte vilja delta för att förklara sig oskyldig. Hur tror du att folk ser på det?
Citera
2019-12-22, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Så vad är Nancy Pelos's goal här? Kommer hon att föra över artiklarna över impeachment till senate? Jag menar senate har ju bestämt sig hur de vill genomföra rättegången, så vad är det som demokraterna väntar på? Och hur länge kan dom vänta på detta?

De kan självklart vänta så länge de har lust. Trump vill i alla händelser inte visa att han är oskyldig så han ska inte klaga. Det är ju så här han vill ha det.
Citera
2019-12-22, 17:56
Medlem
klybans avatar
Citat:
Det som kommer att hända är att senaten kommer kalla Joe, Hunter och visselblåsaren som vittnen. Dyker de inte upp så kan de bli åtalade. Dyker de upp så kommer man få reda på en rad lögner och missförhållanden.
Du menar som alla andra som inte vågar vittna från POTUS och följe, för de vet de får en mened på sig?

Du glömmer av att trumpen berätta han hade bevis att han var oskyldig, vart är dessa bevis?
(Nu vet jag att han ljög om detta perfekta samtal redan sekund ett, men det är skoj och se detta brev till Pelosi, det bekräftar att inga sådan bevis existerar.)

Bidens = irrelevans, så de får jätte gärna vittna om orsaken till brottet/brotten.
Citera
2019-12-22, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Du menar som alla andra som inte vågar vittna från POTUS och följe, för de vet de får en mened på sig?

Du glömmer av att trumpen berätta han hade bevis att han var oskyldig, vart är dessa bevis?
(Nu vet jag att han ljög om detta perfekta samtal redan sekund ett, men det är skoj och se detta brev till Pelosi, det bekräftar att inga sådan bevis existerar.)

Bidens = irrelevans, så de får jätte gärna vittna om orsaken till brottet/brotten.

Den fråga som alla amerikaner ställer sig är, vill han inte visa att han är oskyldig eller kan han inte?
Citera
2019-12-22, 18:07
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban

Varför skulle senaten kalla dessa?

Att Bidens kommer kallas blir extra festligt. Då kommer Dems argument om obstruction att självdö. De kommer själva göra allt de kan för att låta deras egna vittna. Hyckleriet blir exponerat.
Citera
2019-12-22, 18:08
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Det som kommer att hända är att Trump fortsätter att inte vilja delta för att förklara sig oskyldig. Hur tror du att folk ser på det?

Folk kommer enbart att de Dems misslyckande.
Citera
2019-12-22, 18:09
Medlem
Citat:
Folk kommer enbart att de Dems misslyckande.

Jamen dåså, inte mycket att klaga över då. Vad är folk så upprörda för?
Citera
2019-12-22, 18:13
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:

Jag är rätt säker på att folk ser på det hela som en fars redan nu, och ju längre den drar ut på tiden desto värre blir det för Dems. Framför allt stupar hela det uppiskade pratet om "kris" och "akut hot mot demokratin" och blablabla, när man först hetsar fram processen och sedan abrupt tvärstannar och tar julledighet några veckor. "Huset brinner! Vi måste ringa brandkåren NU!! ... Så snart jag spelat färdigt dem här nivån Angry Birds på telefonen. Ibland pausar det inte ordentligt vettu, och jag har bara två grisar kvar med tre gula fåglar, så jag vill ogärna förlora den här nivån igen..."
Citera
2019-12-22, 18:16
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Jamen dåså, inte mycket att klaga över då. Vad är folk så upprörda för?

Vem är upprörd? Jag håller på Trump och gnuggar händerna av skadeglädje. Trumps omval är i princip kassaskåpssäkert vid det här laget.
Citera
2019-12-22, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Vem är upprörd? Jag håller på Trump och gnuggar händerna av skadeglädje. Trumps omval är i princip kassaskåpssäkert vid det här laget.

Men då tycker jag man kan låta liite glad i alla fall. Tycker det är många som verkar upprörda för att demokraterna gör bort sig och Trump vinner på det. Förstår inte varför man gnäller som ett småbarn som tappat nappen för då?

Själv så är jag helt osäker på hur det kommer att gå. Tycker det är spännande just för att jag inte vet vad som kommer ut av det hela.
Citera
2019-12-22, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Jag är rätt säker på att folk ser på det hela som en fars redan nu, och ju längre den drar ut på tiden desto värre blir det för Dems. Framför allt stupar hela det uppiskade pratet om "kris" och "akut hot mot demokratin" och blablabla, när man först hetsar fram processen och sedan abrupt tvärstannar och tar julledighet några veckor. "Huset brinner! Vi måste ringa brandkåren NU!! ... Så snart jag spelat färdigt dem här nivån Angry Birds på telefonen. Ibland pausar det inte ordentligt vettu, och jag har bara två grisar kvar med tre gula fåglar, så jag vill ogärna förlora den här nivån igen..."

Ja det blir värre för demokraterna om de drar ut på det men det blir också värre för demokraterna om de inte drar ut på det. Så det hela går bra för Trump då.
Citera
2019-12-22, 18:32
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Men då tycker jag man kan låta liite glad i alla fall. Tycker det är många som verkar upprörda för att demokraterna gör bort sig och Trump vinner på det. Förstår inte varför man gnäller som ett småbarn som tappat nappen för då?

Du blandar ihop två element. Hela riksrätten är löjlig och ren instinkt för rättvisa gör folk förbannade (vänsterblivna undantagna, då de i många fall saknar sådan instinkt). Det är ovärdigt en demokrati helt enkelt. Men eftersom Dems nu gett sig attan på att ta fan i båten, så kan vi åtminstone ha roligt åt dem när de sprattlar vilt när de ska försöka ro honom i land. Precis som när en flådig Porsche blåser förbi i överljudsfart i en skymd kurva, och man sedan passerar tölpen vid vägkanten med en ilsken polis två minuter senare. Det är väldigt svårt att låta bli att flina för sig själv när en rövskalle försatt sig själv i en prekär situation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in