Citat:
Ursprungligen postat av
PingPongZong
Premiären var i TV4. Var tvungen se om det skulle fortsätta sändas i TV4. För jag håller inte koll på vad som sänds på tv. Jag ser ju bara genom datorn. Och det är ju så att det sänds i Sjuan efter premiäravsnittet. Och den kanalen har väl inte dom tittarsiffrorna? Kan inte krävas 600 -700 000 tittare. Det finns inte så många som är intresserade av det här. Att det verkar som att det var otroligt många som såg på BB förr. Är ju för media skrev så otroligt mkt om dokusåpor förr. Dom blev kändisar förr. Men har aldrig vart så många som tittar. Undantagen är Robinson, Farmen, och ... Någon till kanske. Kanske räknas Sveriges Mästerkock och annat till dokusåpa?
Även om det skulle sändas i TV4 så skulle inte tittarsiffrorna bli så mkt högre. Folk skulle ju bli tokiga om det var BB på bästa sändningstid på TV4 varje dag i 100dagar.

Kanske jag som var otydlig, men jag svarade på ditt inlägg där du skrev att 390 000 inte är jättedåligt, när man jämför med för 15-18 år sedan. Och vad jag menar är att programmet då sändes i Kanal 5,och Baren i TV3 - där siffror på 250 000-400 000 är toppenbra. Men i TV4 är det katastrofsiffror på bästa sändningstid.
Och ja, i Sjuan lär det inte krävas lika höga siffror som på TV4.
Siffrorna för premiäravsnittet speglar tydligt folks svala intresse för programmet. Ytterst få kommer knappa in sig på Sjuan för att följa spektaklet.
Att laguppställningen är sammansatt efter PK och värdegrund deluxe gör inte saken bättre.