Citat:
Nej, det där är för konspiratoriskt för mig! Att Bindefeld, som jude, firar sin födelsedag i Tel Aviv är nog inte så konstigt. Jag tycker att han ger ett bra intryck. Tror inte att han skulle låta sig mutas av Israel. Är inte säker på att han är sionist. Men kanske är jag fel ute? Däremot att de borgerliga partiledarna låter sig bjudas mitt under budgetkaoset i Sverige är en annan femma....
Tycker du inte det är konstigt att en 60-årig göteborgare firar sin 60-årsdag i Tel Aviv? Jag tror Bindefeld utnyttjas av Israel men att han själv inte fattar det.
För det första betalar han resa och boende för alla gäster på lyxhotell som kostar 5 000 kr/natten. 142 personer på gästlistan * 4 nätter * 5 000 kr = 2 840 000. Plus kostnader för flyg, mat och annat. Kanske har han så mycket pengar att bränna på en fest men det tycker jag är ganska saftigt ändå?
För det andra är bjudresor och turer i landet en välbeprövad metod som Israel länge använt för att påverka politiker. Just besök till förintelsemuseet Yad Vashem är något som alltid ingår i dessa propagandautflykter. Mer om ämnet https://www.youtube.com/watch?v=MnzRsfMqOqI
För det tredje är det otroligt att Bindefeld skulle ha en personlig relation till just Ulf Kristersson, Ebba Busch Thor, Annie Lööf och Nyamko Sabuni men inte till några andra partiledare. Varför bjöd han just denna kvartett? Det hade varit en annan sak om han bjöd alla partiledare (med eller utan Jimmie), men att välja några av dem luktar skumt.