2019-09-19, 18:26
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Nej, det där är för konspiratoriskt för mig! Att Bindefeld, som jude, firar sin födelsedag i Tel Aviv är nog inte så konstigt. Jag tycker att han ger ett bra intryck. Tror inte att han skulle låta sig mutas av Israel. Är inte säker på att han är sionist. Men kanske är jag fel ute? Däremot att de borgerliga partiledarna låter sig bjudas mitt under budgetkaoset i Sverige är en annan femma....

Tycker du inte det är konstigt att en 60-årig göteborgare firar sin 60-årsdag i Tel Aviv? Jag tror Bindefeld utnyttjas av Israel men att han själv inte fattar det.

För det första betalar han resa och boende för alla gäster på lyxhotell som kostar 5 000 kr/natten. 142 personer på gästlistan * 4 nätter * 5 000 kr = 2 840 000. Plus kostnader för flyg, mat och annat. Kanske har han så mycket pengar att bränna på en fest men det tycker jag är ganska saftigt ändå?

För det andra är bjudresor och turer i landet en välbeprövad metod som Israel länge använt för att påverka politiker. Just besök till förintelsemuseet Yad Vashem är något som alltid ingår i dessa propagandautflykter. Mer om ämnet https://www.youtube.com/watch?v=MnzRsfMqOqI

För det tredje är det otroligt att Bindefeld skulle ha en personlig relation till just Ulf Kristersson, Ebba Busch Thor, Annie Lööf och Nyamko Sabuni men inte till några andra partiledare. Varför bjöd han just denna kvartett? Det hade varit en annan sak om han bjöd alla partiledare (med eller utan Jimmie), men att välja några av dem luktar skumt.
Citera
2019-09-19, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Varför var inte Jimmie-boy bjuden?

Annie Lööf var antagligen bjuden men ville inte stöta sig med sina judehatande väljare och partivänner.
Åkesson har en ekonomisk talesman i SD som drar "judeskämt" på fester. Bindefeld har givetvis ingen anledning att bjuda in en partiledare som inte stävjar detta.
Citera
2019-09-19, 18:29
Medlem
Pre 1914s avatar
Muta eller ej, låt folk göra som de vill. Döm dem efter deras handlingar och gillar ni dem inte så rösta inte på dem.
Citera
2019-09-19, 18:33
Medlem
Citat:
Nej, det där är för konspiratoriskt för mig! Att Bindefeld, som jude, firar sin födelsedag i Tel Aviv är nog inte så konstigt. Jag tycker att han ger ett bra intryck. Tror inte att han skulle låta sig mutas av Israel.
Alltså allt Bindefelft gör har en prislapp. Det är ju hans jobb att ge goodwill till filmer företag organisationer och länder.
Citera
2019-09-19, 18:34
Medlem
Ett sätt att anordna ett möte mellan ledande politiker om något djupt oetiskt utan att behöva redovisa skäl. Den offentliga orsaken till sammanträffandet är ju en privat fest.

Något har de pratat sig samman om, men vad?

Annie Lööf verkade ha fått kalla fötter och stannar hemma. Hmmm.

Annie Lööf tackade nej till Bindefeld: Kvar i riksdagen
Annie Lööf fick inbjudan till Micael Bindefelds Tel Aviv-fest men tackade nej.

Enligt hennes pressekreterare har hon inte tid på grund av politiskt arbete.

– Det är budget och samtal om gängvåldet. Hon tyckte det var viktigt att vara på plats här, säger Isabelle Purits.
Senast redigerad av Utredaren 2019-09-19 kl. 18:43.
Citera
2019-09-19, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
...märkligt resonemang

Får de gå på en födelsedagsfest JA eller NEJ?
Svaret är naturligtvis JA

Har avståndet något att göra med om de får gå eller inte, JA eller NEJ?
Svaret är naturligtvis NEJ, om de får de gå på festen om den den ligger tvärs över gatan så får de även gå på festen om den är i Göteborg eller Tel Aviv.

Har värdens generositet betydelse för om de får gå på födelsedagsfesten Ja eller NEJ?
Svaret kan tyckas mindre självklart, men är naturligtvis egentligen ett NEJ. Om värden vill bjuda på mat, dryck, underhållning och taxi hem i Stockholm så får han även bjuda på flyg till Tel Aviv eller så får den bjudne köpa biljetter själv. Egalt.

Har värdens region, sexuelle läggning eller etniska tillhörighet betydelse för om de får gå på festen eller inte?
Svaret är naturligtvis NEJ, om det anses vara av betydelse (som vänstern tjoar om nu) så speglar det snarare bedömarens underliggande rasism eller inskränkthet.

Om du har en annan åsikt än den ovan, torgför den gärna, men med saklig argumentation. Tyvärr saknar dock vänstern ofta just saklig argumentation. När Pagrotsky spenderar skattepengar i NY på en invigningsfest av ett onödigt konsulat så är det ok enligt vänstern, men när borgerliga går på en födelsedagsfest är det inte ok tydligen...

Vad folk gör privat skiter jag i.
Men när man är bjuden på fest just för att man är partiledare så är det en jävla mutresa bara.
Man får inte ta emot gåvor av dessa slag.
Det handlar om tiotusentals kronor per person som detta spektakel kostar.

Dessutom kan man undra om man ändå lyfter ersättning från riksdagen när man "tagit ledigt"?
Citera
2019-09-19, 18:41
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Du menar att den som sympatiserar med HBTQ-rörelsen och är vänster sympatiserar med gängvåld och dödsskjutningar?

Ja, inte verkar de vara villiga att göra mycket åt det, i alla fall - eller tycker du det hänt mycket på den sidan de senaste decennierna då HBTQ-vänstern och fake-högern styrt landet? Vad har de gjort åt eländet? De går för fasiken i samma demonstrationståg som AFA och brölarvänstern! Har den "mjuka" linjen vad gäller buset i våra förorter, från regeringshåll, varit lyckosam?

Vilka är det som så beredvilligt importerat dessa kaosblattar? Kan det vara HBTQ-vänstern och fakehögern, månne?!
Citera
2019-09-19, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Tycker du inte det är konstigt att en 60-årig göteborgare firar sin 60-årsdag i Tel Aviv? Jag tror Bindefeld utnyttjas av Israel men att han själv inte fattar det.

För det första betalar han resa och boende för alla gäster på lyxhotell som kostar 5 000 kr/natten. 142 personer på gästlistan * 4 nätter * 5 000 kr = 2 840 000. Plus kostnader för flyg, mat och annat. Kanske har han så mycket pengar att bränna på en fest men det tycker jag är ganska saftigt ändå?

För det andra är bjudresor och turer i landet en välbeprövad metod som Israel länge använt för att påverka politiker. Just besök till förintelsemuseet Yad Vashem är något som alltid ingår i dessa propagandautflykter. Mer om ämnet https://www.youtube.com/watch?v=MnzRsfMqOqI

För det tredje är det otroligt att Bindefeld skulle ha en personlig relation till just Ulf Kristersson, Ebba Busch Thor, Annie Lööf och Nyamko Sabuni men inte till några andra partiledare. Varför bjöd han just denna kvartett? Det hade varit en annan sak om han bjöd alla partiledare (med eller utan Jimmie), men att välja några av dem luktar skumt.
Erkänner villigt att jag inte känner till Bindefeld så väl. Dock är du motsägelsefull då du skriver "att han själv inte fattat" att han är utnyttjad av israelerna. Hur skulle det gå till?

Ett besök på Yad Vashem stör inte mig. Där har jag själv varit utan att sponsras av Israel. Ingår i allmänbildningen om man besöker landet.

Annie Lööf blev uppenbarligen inbjuden. Att bjuda in regeringspartiernas ledare är en annan division. Att bjuda Åkesson med en Oskar Sjöstedt i partiet som "judeskämtare" vore nog inte så bra...
Citera
2019-09-19, 18:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Och Israel/Palestina har inga problem med skjutningar och bombnimgar menar du?
Eller glömde du det?

Vad har denna, den mest ointressanta och olösliga, konflikten med Bindefeldts fest att göra? Tråden handlar bland annat om svenska politikers dåliga fingertoppskänsla vad gäller deltagande i diverse spektakel... Nog för att han är jude, men ändå!
Citera
2019-09-19, 18:48
Medlem
CelenoIIs avatar
Jag är inte jurist, men...

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/statens-offentliga-utredningar/mutbrott_GYB338/html

6. Företag får inte erbjuda, utlova eller lämna en förmån till anställda eller uppdragstagare i ett annat företag eller offentliga organ om förmånen avser exempelvis: [...]

f)Nöjesresor och liknande

Men visst, de råkar alla känna varandra bara, av en slump.
Citera
2019-09-19, 18:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av B71
– Vi står inför en klimatkris och våra utsläpp måste minska mycket på kort tid, säger miljö- och klimatminister Isabella Lövin (MP) i en kommentar till SVT Nyheter om Moderaternas förslag och påpekar att det skulle "lägga krokben" för det svenska så kallade klimatarbetet. Det är en farlig och rent populistisk politik.

Är partiledarna för M, KD och L klimatförnekare? För i detta allvarliga klimatkrisläget så åker man väl inte hundratals mil med flyg för att fira en födelsedag för någon som bor i samma stad som man själv verkar i!?????
Inte ens den stora stygga vargen Lars Bern skulle få en sån sak för sig!

Hahaha, huvudet på spiken, käre frände! Det är så motsägelsefullt som det kan bli, men politiker kommer ALDRIG leva som de lär - detta vore ju helt absurt, eller hur?! Pöbeln skall enkom stå med mössan i hand medans eliten strör småsmulor över denna massa...
Citera
2019-09-19, 18:50
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Jävligt bra att dessa obildade hjon åker till Israel. Där får dom se ett välordnat välmående land, tryggt, trevligt, säkert där man har full kontroll på alla tokiga, våldsamma araber. Jag har nog aldrig känt mig tryggare någonstans än i Israel.

Ordentligt med poliser och vakter med automatvapen och stöddiga hundar. Till och med de djuriska araberna sköter sig för det mesta och låter bli att bråka, förstöra, elda, våldta och upploppa.

Kontrasten mot Sverige måste vara en chock för mångkulturgalningarna Ebba, Nyamko, Mona Sahlin, Kristersson och hans tjocka fru.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in