2019-09-21, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Vad är det för pladder om avundsjuka? Åka på 60 års fest med en maktgalen bög och ett gäng halvkända kärringar?

Problemet är när tre folkvalda partiledare åker dit, man måste vara utvecklingsstörd om man tror att det inte handlar om politisk påverkan.

Svenska politiker borde inte sitta fickan på globalistiska lobbyister.
Vilken politisk påverkan? Just dessa partier som partiledarna representerar är redan positivt inställda till Israel.
Det hade varit verkligen konstigt om företrädarna för de partier som anses vara demokratiska och som har mest antipatier mot israel och flest antisemiter i leden dvs v, s och mp, åkt dit .
Citera
2019-09-21, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
De är inte politiker. De är folkvalda politiker. Om du inte inser skillnaden ska du nog inte ge dig in i politiken över huvud taget. Då förstår du nog inte hur den breda massan tänker och tycker. Du får väl se i nästa opinionsundersökning vad det här debaclet innebär för EBT. Inte för att jag bryr mig...

Fingerspitzengefühl var ordet sa Bill. Fingerspitzengefühl var ordet sa Bull.

Givetvis har de rätt till ett liv. Precis som alla andra. När har jag någonsin påstått något annat?

Nä varför skulle jag vilja ge mig in i politiken! Det där hönshuset. Jag kommenterade vad du skrev, inget mer invecklat än så faktiskt.
Den breda massan är det dom som röstar socialdemoktaterna det?

Nä då förstår jag inte och kommer aldrig förstå, och det här kommer visa 0 i nästa opinionsundersökning. Precis som allt annat trams från vissa partiledare så händer inte mycket hur de än beter sig.

Svensken kommer alltid rösta på samma parti vad som än händer, finns nya unga röstdeltagare som förändrar %en lite smått upp och ner.
Det kommer ett åtal som kommer läggas ner lika fort som det kom ang den här resan, sen kommer svensken vara tyst igen.
Citera
2019-09-21, 09:23
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Vad är det för jobb egentligen han har Bindefeldt, festfixare? Det är inget riktigt arbete, men det är en väg in i till "eliten" och makten och till förmögenhet. De flesta festföremål bör kunna hålla i sina egna event och inte anlita en myt som överfakturerar. Slug som han är juden insåg han tidigt att detta var hans väg när inget annat gick eller var för grått eller inte anstod en person som denne. Undrar om det finns någon jude i Sverige som haft ett vanligt lönejobb 7-16 fem dagar i veckan i fabriker, på kontor, i offentligt sektor långt från besluten?
Alltså oegennyttiga uppoffringar som från grunden bygger ett land.

Det här börjar anta, som tidigare sagts i tråden, en Epstein-version i svenskt format och jag har gjort en positionsändring i saken, som först inriktade sig på Expressens hantering av jippot och deras jakt på EBT, och därvidlag har inte inställningen förändrats.
Kristersson, Busch Thor och Sabuni har gjort en stor blunder som de inte kan två sina händer från. Sverige brinner och de har just komna tillbaka till sina viktiga arbeten från långa semestrar rest från Sverige för återupptagen semester med en farlig minglare vars övergripande mål är att sluta dem inom sin trollkrets för framtida förmåner.

Hej å hå!
Du har inte riktigt koll på vem han är och så skriver du ett inlägg.
Tror du han bara har ett jobb som festfixare? Han har haft annat jobb också.
Han har gjort sig pengar i sitt arbetsliv så han kan bjuda på denna resa.
Jag fattar inte alla trångsynt människor.
Låt folk festa och ha kul.
Spelar roll om det är en dag eller flera dagar. Vad har ni för problem?

Det var någon intelligent som skrev att de äventyrar rikets säkerhet genom att åka iväg några dagar tillsammans.
Herregud, tror man verkligen det ?
Om alla dör vad händer då? Ingenting mer än begravningar och nya partiledare som ska väljas fram. Sverige går inte under.
Folk är ju inte kloka.
Sedan var det någon som undrade hur de kan vara ledig en onsdag. De har väl semester som alla andra arbetande människor.

Jag fattar inte att folk ens orkar bry sig.
Ha lite kul själva och festa loss och låt andra också göra det.
Lev ett roligt liv utan att bry er så mycket om vad andra gör.
Senast redigerad av Krickedixan 2019-09-21 kl. 09:26.
Citera
2019-09-21, 09:39
Medlem
MagisterBisters avatar
Jag tycker det är bra att de flyger till Tel Aviv för en födelsedagsfest hos en vän.

Jag brukar också flyga, ofta för att träffa vänner eller roa mig, men har på senare tid fått lite dåligt samvete för det. Jag har fått den uppfattningen att det inte är bra för klimatet att flyga, det bidrar till den globala uppvärmningen och kommer att ställa till en katastrof. I synnerhet nöjesresor är onödiga.

Men nu förstår jag att jag bara missuppfattat alltihop och jag kan fortsätta flyga utan att bry mig.
Citera
2019-09-21, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Bara hotellkostnaderna som Bindefeldt "bjuder" på uppgår till nära tre miljoner.

Inte fan betalar han detta ur egen ficka, han är självklart sponsrad av någon med en agenda. Vem?
Klart han inte betalar detta själv.
Kommer det fram att det är israeliska staten som har betalt..så sitter alla närvarande politiker i klistret.
Citera
2019-09-21, 09:48
Medlem
”Fjamåt” försöker vinna billiga poäng. Men det är privatpensioner som polisanmäler.

Flera partiledare har låtit sig bjudas på festarrangören Micael Bindefelds 60-årskalas i Israel.
Nu ska särskilda åklagarkammaren börja undersöka om något mutbrott har begåtts i samband med detta.
– Anmälan har inkommit från privatpersoner och kommer handläggas enligt gängse rutiner, uppger chefsåklagare Anders Jakobsson till Aftonbladet.

Annie Lööf fick inbjudan till Micael Bindefelds Tel Aviv-fest men tackade nej.
Enligt hennes pressekreterare har hon inte tid på grund av politiskt arbete.
– Det är budget och samtal om gängvåldet. Hon tyckte det var viktigt att vara på plats här, säger Isabelle Purits.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/P9mOx5/annie-loof-tackade-nej-till-bindefeld-kvar-i-riksdagen
Citera
2019-09-21, 09:54
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Jag tycker det är bra att de flyger till Tel Aviv för en födelsedagsfest hos en vän.

Jag brukar också flyga, ofta för att träffa vänner eller roa mig, men har på senare tid fått lite dåligt samvete för det. Jag har fått den uppfattningen att det inte är bra för klimatet att flyga, det bidrar till den globala uppvärmningen och kommer att ställa till en katastrof. I synnerhet nöjesresor är onödiga.

Men nu förstår jag att jag bara missuppfattat alltihop och jag kan fortsätta flyga utan att bry mig.

För att svara på din fråga så tycker jag du absolut kan fortsätta att flyga utan att bry dig speciellt mycket. Bara jämfört med för 10-20 år sedan så har flygen effektiviserats med 20%, och jämfört med de första jetplanen på 60-talet så är siffran hissnande 80%. Flyg står för 2% av de globala utsläppen av CO2, men står för 35% av värdet av alla transporter som sker (människor och varor).

Kan du undvika en flygresa där det finns praktiskt miljövänligare alternativ (ex. tågresa Stockholm-Göteborg, Stockholm-Malmö) så gör det för all världen!
Citera
2019-09-21, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fulniklas
Fanns inga kontroversiella, otrevliga eller på annat sätt radikala figurer närvarande som kan användas i framtida drev mot våra politiker?
Anders Borg saknas. Undrar varför...

Däremot finns Mona Sahlin på plats. En av de mest korrupta politiker Sverige haft genom alla tider.
Senast redigerad av Mentapesola 2019-09-21 kl. 09:59.
Citera
2019-09-21, 09:56
Avslutad
Det var bindefelt som ordnade festligheterna vid riksdagens öppnande här om veckan. Kungen och politiker åt middag och såg artister i blå huset medan våldet pågick bland allmogen.

Ebba och Kristersson och sabuni kommer få.sparken nu. Helt orimligt att bindefelt skulle vara bästa kompis med en svart afrikanska?

Så oerhört tragiskt att behöva betala miljoner till sina "vänner" för att de ska komma på fest!

Hur många hade kommit på ett enkelt kalas med tre sorters kakor i hans unkna ungkarlslägenhet? Ingen tror jag!
Senast redigerad av Kalle81 2019-09-21 kl. 10:00.
Citera
2019-09-21, 09:56
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Klart han inte betalar detta själv.
Kommer det fram att det är israeliska staten som har betalt..så sitter alla närvarande politiker i klistret.

Foliehatten sitter extremt långt ner över öron och ögon på dig må jag säga. Det är absolut, noll, noll, noll, intet sannolikhet att Israeliska staten har pytsat in ett öre i detta. Självklart betalar han detta själv. Idiot, kan jag säga åt dig!
Citera
2019-09-21, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uea
”Fjamåt” försöker vinna billiga poäng. Men det är privatpensioner som polisanmäler.

Flera partiledare har låtit sig bjudas på festarrangören Micael Bindefelds 60-årskalas i Israel.
Nu ska särskilda åklagarkammaren börja undersöka om något mutbrott har begåtts i samband med detta.
– Anmälan har inkommit från privatpersoner och kommer handläggas enligt gängse rutiner, uppger chefsåklagare Anders Jakobsson till Aftonbladet.

Annie Lööf fick inbjudan till Micael Bindefelds Tel Aviv-fest men tackade nej.
Enligt hennes pressekreterare har hon inte tid på grund av politiskt arbete.
– Det är budget och samtal om gängvåldet. Hon tyckte det var viktigt att vara på plats här, säger Isabelle Purits.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/P9mOx5/annie-loof-tackade-nej-till-bindefeld-kvar-i-riksdagen
Och der tror du är sant? Hon är gravid - annars hade hon vältrat sig bland andra högdjur såsom hon älskar att göra.
Citera
2019-09-21, 10:01
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
För att svara på din fråga så tycker jag du absolut kan fortsätta att flyga utan att bry dig speciellt mycket. Bara jämfört med för 10-20 år sedan så har flygen effektiviserats med 20%, och jämfört med de första jetplanen på 60-talet så är siffran hissnande 80%. Flyg står för 2% av de globala utsläppen av CO2, men står för 35% av värdet av alla transporter som sker (människor och varor).

Kan du undvika en flygresa där det finns praktiskt miljövänligare alternativ (ex. tågresa Stockholm-Göteborg, Stockholm-Malmö) så gör det för all världen!
Jo, så kanske jag som enkel svensk kan resonera. Just nu tänkte jag mera på att personer med överlägsen kunskap och insyn i klimatdebatten nu handgripligen har visat vägen. Så jag behöver inte fundera så mycket utan kan lugnt följa deras exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in