Idag går det ju tretton bilprogram per dussin. Några jag minns nu är bland annat;
MotorTrends alla program,Roadkill,Roadkill Garage,Roadworthy Rescues m.fl. Alla är nedlagda nu men programledarna har flyttat till Youtube och blivit framgångsrika där.
Rust Brothers. En av mina favoriter som oxå är nedlagt men Mike,Blair,Avery och Cassidy har egna kanaler på tuben.
Wheelers Dealers andre mekaniker Ant Anstead har sin egen show Ant Anstead - Born Mechanic där säsong 3 precis startat.
WD's World Tour håller på att spela in sin tredje säsong där de bl.a besöker Sverige.
Flippin' Bangers. Engelsk budgetkopia av WD gjorde 3 säsonger och förhandlar om en fjärde och skruvar vidare på Youtube under tiden.
Guz Kahn. Brittisk komiker och bilnörd bygger sin egen custombil och reser samtidigt runt england och besöker bilträffar och bilbyggare. En säsong finns än så länge.
Lazy Car Dealer. Engelsk serie om en kille som flippar bilar trots att han är lat och hellre vill spela trummor och andra saker. Det gjordes bara en säsong.
Lost Car Rescue. Amerikansk serie där ett gäng spårar upp sällsynta bilvrak och går igenom eld och vatten för att hitta och bärga dom från svåra ställen. Gjordes tyvärr bara en säsong vad jag vet.
Outback Car Hunters. En av mina favoriter. Två kompisar reser runt i Au och köper bilvrak,renoverar och säljer dom. Då menar jag verkligen vrak. Har bara lyckats hitta en säsong.
The Repair Lot. En bilverkstad i england har öppet hus regelbundet och låter ägare till klassiska bilar komma dit med sina bilar och skruva med dom.Verkstan hjälper gratis till med kunskap,hjälp och verktyg under tiden. Mysig serie jag inte heller hittat information om det finns fler säsonger än en.
Den ende av Top Gear/TGT personligheterna som fortfarande har en tv-serie om bilar är ju Richard som kör sin serie Hammond's Workshop och är snart klar med inspelningen av S06.
Wheeler Dealers har ju gjort ett par spinoffserier under åren bl.a Mike Brewers World of Cars och Weeler Dealers Dream Cars.
Jag kan nog räkna upp minst tio serier till.