2019-09-17, 19:57
Medlem
LSdalmiaks avatar
För oss som gillar bilprogram har tablåerna fyllts ganska gott med diverse program. Allt från Vegas Rat Rods till Goblin Garage.

Klassikern Wheeler Dealers har fått i mitt tycke fått en utmanare utav Salvage Hunters: Classic Cars som gör det klart intressantare. Det känns mindre scriptat och dom gör verkligen en noggrann renovering och lämnar inget åt slumpen.

I WD ser man ofta att skicket på bilarna är rätt kassa med repor i lacken och annat som lätt skulle kunnat åtgärdas. Ibland är det bara en enkel rekond som behövts ser man man det lämnas ute...Sen är Mike och hans tramsande rätt tröttsamt i längden.

Påtal om trams...Car SOS. Har potential men man kräks ju på han Tim och hans barnsliga beteende...

Finns en uppsjö av program från USA i olika nivåer, personligen är jag inget fan av jänkarbilar men tittar gärna ändå då det är själva byggandet osv som är intressant. Kindig är väl det som känns mest "minst jobbigt" förutom han Kevin som är rätt tröttsam.

Saknar något vettigt Svenskt program...
Citera
2019-09-17, 20:27
Medlem
yz44s avatar
Kindig-It är de som håller högsta kvaliteten på sina byggen, men smakar det så kostar det.
Håller med om att mike i wheeler dealers är lite påfrestande, men vad är att vänta från en säljare.
Vegas Rat Rods är en frisk fläkt och sedan finns även Counts Custom.
Citera
2019-09-19, 21:00
Medlem
SnuskigGubbes avatar
tyvärr Counts Custom har sålt ut sig så mycket Pyntar du upp över 100000 lär den knappast komma från Count customs det lär bli en underleverantör som gör allt
Citera
2022-05-16, 07:21
Bannlyst
Rust Valley kan det vara något att titta på?

Har du sett Bilrestauratörerna i Rust Valley på Netflix än?

https://www.netflix.com/se/title/80203254?s=i&trkid=13747225&vlang=sv&clip=81278004
Citera
2026-08-17, 15:52
Medlem
Sitter just nu framför kanalen Discovery "Salvage Hunters:Classic Cars".

De köpte en Lotus Esprite för 28,5 tusen pund. Apelsinfärgad. Bil nr 60 av alla tillverkade. De vill lägga ner 20 000 - 25 000 pund. De vill sälja den senare för 60-70 tusen pund. Spännande att följa.
Citera
2026-08-17, 16:09
Medlem
Ny inredning kostar 16 000 pund. Lackering av bilen kostar 7 000 pund.
Citera
2026-08-17, 16:21
Medlem
Lacken heter Colorado orange.

Det behövs även nya elkablar till bilen. Vet ej kostnaden ännu.
Citera
2026-08-17, 16:40
Medlem
Lotus Esprit S1. Såldes till en äldre herre för 67 000 pund.
Citera
2026-08-17, 16:48
Medlem
jah_man2s avatar
Idag går det ju tretton bilprogram per dussin. Några jag minns nu är bland annat;
MotorTrends alla program,Roadkill,Roadkill Garage,Roadworthy Rescues m.fl. Alla är nedlagda nu men programledarna har flyttat till Youtube och blivit framgångsrika där.

Rust Brothers. En av mina favoriter som oxå är nedlagt men Mike,Blair,Avery och Cassidy har egna kanaler på tuben.

Wheelers Dealers andre mekaniker Ant Anstead har sin egen show Ant Anstead - Born Mechanic där säsong 3 precis startat.

WD's World Tour håller på att spela in sin tredje säsong där de bl.a besöker Sverige.

Flippin' Bangers. Engelsk budgetkopia av WD gjorde 3 säsonger och förhandlar om en fjärde och skruvar vidare på Youtube under tiden.

Guz Kahn. Brittisk komiker och bilnörd bygger sin egen custombil och reser samtidigt runt england och besöker bilträffar och bilbyggare. En säsong finns än så länge.

Lazy Car Dealer. Engelsk serie om en kille som flippar bilar trots att han är lat och hellre vill spela trummor och andra saker. Det gjordes bara en säsong.

Lost Car Rescue. Amerikansk serie där ett gäng spårar upp sällsynta bilvrak och går igenom eld och vatten för att hitta och bärga dom från svåra ställen. Gjordes tyvärr bara en säsong vad jag vet.

Outback Car Hunters. En av mina favoriter. Två kompisar reser runt i Au och köper bilvrak,renoverar och säljer dom. Då menar jag verkligen vrak. Har bara lyckats hitta en säsong.

The Repair Lot. En bilverkstad i england har öppet hus regelbundet och låter ägare till klassiska bilar komma dit med sina bilar och skruva med dom.Verkstan hjälper gratis till med kunskap,hjälp och verktyg under tiden. Mysig serie jag inte heller hittat information om det finns fler säsonger än en.

Den ende av Top Gear/TGT personligheterna som fortfarande har en tv-serie om bilar är ju Richard som kör sin serie Hammond's Workshop och är snart klar med inspelningen av S06.

Wheeler Dealers har ju gjort ett par spinoffserier under åren bl.a Mike Brewers World of Cars och Weeler Dealers Dream Cars.

Jag kan nog räkna upp minst tio serier till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in