2019-09-17, 17:46
Medlem
Hej flashback! Jag har skrivit en debattartikel om friåret som jag ska försöka få publicerad i en lokal tidning som de flesta här läser. Det jag velar om är ifall jag ska vara anonym eller inte. Jag tycker att det vore coolt att bli publicerad i mitt namn. Anledningen till att jag tvekar är dock att jag hörde att folk kan börja komma fram till mig på stan, hota mig, gå på personangrepp osv. Detta är så klart inte något jag vill ska hända, men jag tänker samtidigt att friåret inte är lika politiskt laddat som till exempel en debattartikel om abort eller invandring. Tror ni att detta skulle kunna hända? Jag bor i en stad med runt hundratusen invånare. Jag är emot friåret, i fall ni tror att det påverkar reaktionerna.
Är för övrigt helt med på att få mothugg och debattartiklar som svarar på min. Jag har inget problem med detta, det ändå jag är rädd för är som sagt hot, personangrepp osv.
Citera
2019-09-17, 17:53
Medlem
Det beror väl helt på vad du skriver. Ska vi gissa?
Citera
2019-09-17, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det beror väl helt på vad du skriver. Ska vi gissa?

Jag skrev ju klart och tydligt att det handlar om friåret, som jag är emot. Jag kritiserar helt enkelt friåret och säger att det är ett dåligt förslag.
Citera
2019-09-17, 18:05
Medlem
Det beror väl helt på hur du skriver, därför jag frågade. Ska vi gissa igen? Friår fanns fram till 2007.

Du kan publicera vad du vill, men eftersom du frågar, så har du ju tydligen tveksamheter kring något.
Citera
2019-09-17, 18:10
Medlem
Klart du ska skriva och stå för dina åsikter... du kommer ju inte ut som SD supporter, så represalier behöver du knappast oroa dig för.
Citera
2019-09-17, 18:20
Medlem
Jag tror du överskattar hur många som läser debattartiklar i lokaltidningar. Jag gissar på att max fem läser den och kanske en av dom läser hela om du har tur.

Så det är nog ingen större fara att gå ut med ditt riktiga namn, du lär inte bli jagad på stan direkt
Citera
2019-09-17, 18:54
Medlem
Jag har skrivit en del debattartiklar om mer eller mindre kontroversiella ämnen genom åren och kan garantera att det är chill. Någon gång bjussade en främling på krogen på en bira men överlag är folk både rädda, blyga och konfliktskygga när de lämnar tangentbordet, och det är ju ett jävligt okontroversiellt ämne du tänkte skriva om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in