2019-09-07, 16:56
Medlem
dreamarics avatar
låter sjukt men undrar vad har får för straff för att bita nån i näsan?
Citera
2019-09-07, 23:28
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bismack
Artikeln förklarar väl det mesta, om du inte har något specifikt du undrar om
Eftersom du vet var det skedde och vem som är GM antog jag att du hade litet mer informstion än det artikeln berättade? T ex vem GM är och om han är "känd" för liknande historier tidigare? Hur illa gick det för BO?

dreamaric: Grov misshandel har, så vitt jag vet, ett minimumstraff på 1 års fängelse. I detta fall rör det sig om synnerligen grov misshandel, så åtminstone ett par år på "kåken"?
Citera
2019-09-08, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Eftersom du vet var det skedde och vem som är GM antog jag att du hade litet mer informstion än det artikeln berättade? T ex vem GM är och om han är "känd" för liknande historier tidigare? Hur illa gick det för BO?

dreamaric: Grov misshandel har, så vitt jag vet, ett minimumstraff på 1 års fängelse. I detta fall rör det sig om synnerligen grov misshandel, så åtminstone ett par år på "kåken"?

Har ingen info om mgm förutom att jag visste han var svensk då det pratades om utländsk härkomst på mgm. Och svar på bo’s skador så kan du ju tänka dig själv. Halva näsan borta och x antal operation för att se normal ut. Känner inte mgm utan är bekant med bo
Citera
2019-09-08, 04:58
Medlem
Donald.Tramss avatar
Citat:
Har ingen info om mgm förutom att jag visste han var svensk då det pratades om utländsk härkomst på mgm. Och svar på bo’s skador så kan du ju tänka dig själv. Halva näsan borta och x antal operation för att se normal ut. Känner inte mgm utan är bekant med bo

Varifrån kommer informationen att han är svensk? Du vet alltså ingenting alls om händelsen förutom det som står i artikeln MEN du vet att han är svensk.

Edit: Hur lyder definitionen av svensk i detta fall?
Citera
2019-09-08, 07:03
Medlem
dreamarics avatar
Citat:
om du nu är bekant med bo så vet du säkert vem gm är?
Citera
2019-09-08, 07:22
Medlem
Engelitzs avatar
Om det var rockbaren så va det garanterat svenskar båda två. . Extremt sunkiga människor där. . Mycket folk från Alingsås och andra hålor en bit utanför Göteborg. .
Citera
2019-09-08, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donald.Trams
Varifrån kommer informationen att han är svensk? Du vet alltså ingenting alls om händelsen förutom det som står i artikeln MEN du vet att han är svensk.

Edit: Hur lyder definitionen av svensk i detta fall?

Skämtar du eller? Hur vet jag är pågrund av jag känner killarna som var där och som är kompis med bo. Dom berättade hur killen såg ut och jag delade med mig här?? Tycker bara artikeln berättar händelseförloppet bra så därför kunde jag svara på frågor som kanske var relevanta som inte stod med i artikeln.

Sen hur svensk han var så ska det vara en vanlig kille liksom som var med sitt gäng. 20-25 års ålder som såg helt normal ut.
Citera
2019-09-08, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dreamaric
om du nu är bekant med bo så vet du säkert vem gm är?

Varför skulle jag vara bekant med gm? Han blev ju helt oprovocerad attackerad av snubben, han hade aldrig sett han innan.
Citera
2019-09-08, 12:22
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Tack för denna information. Det låter som ett mycket otäckt överfall din bekant råkade ut för. Jag hoppas att han klarar sig ur detta så gott det går, både fysiskt och psykiskt.
Citera
2019-09-08, 13:32
Medlem
bellaciaos avatar
Någon som har FUP?
Citera
2019-10-04, 18:52
Medlem
https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teb...gen-1.18852824

2 år och 6 månader. Hård dom men med all rätta! Någon som har GP och kan citera artikeln?
Citera
2019-10-04, 18:59
Medlem
Han är förmodligen släkt med Mike Tyson som bet en motståndare i örat i en match.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in