2021-01-29, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Ja, kanske det, men generellt sett skulle jag säga att de allra flesta Malmö-morden sker inom samma krets. Alltså, en person tar på sig uppdraget och planerar det, men "delegerar" själva skjutningen till en annan person i samma krets. Det är bara i fallet där Samir Berglind eller vad han hette var inhyrd från Gävle, som sköt Zaki där mördaren varit inhyrd helt utifrån. Ja, plus fall som idag inte är lösta som t.ex. Galaxy som verkar vara lite blandat inblandade. Så, enligt min erfarenhet brukar morden vara ganska slappt planerade, det i London krävde betydligt mer planering. Men visst, nu verkar några av de inblandade ha åkt fast, så det kanske inte var så jävla svårt att utreda det trots allt
Verkar ju som att brittiska polisen gör ett bra jobb
Citera
2021-01-29, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fimpalivet
HELVETE! Klippte ut golningen från början till slut och la upp den separat:
https://docdro.id/pqlCsXA

Måste vara årets golning 2019? Aldrig sett något liknande i en fup tidigare. Något som vet ifall Flond Nazifi ens lever idag efter dessa telefonsamtal?

Förkastligt att någon som vill vara anonym inte kan få vara det dock.
Har säkert skyddad identitet
Citera
2021-01-29, 20:12
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Verkar ju som att brittiska polisen gör ett bra jobb

Skulle vara intressant att få veta hur många poliser som är med i den polisutredning i UK jämfört med en vanlig mordutredning i Malmö (där de länge varit grovt underbemannade).
Citera
2021-01-29, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Killen på bild 2 är väldigt lik brorsan Ahmad. Jag såg Ahmad på rättegången när han var anklagad för att ha kört i vansinnesfart genom Malmö och nästan kört ihjäl en småbarnsmamma.

Jag tyckte Ahmad såg ut precis så.

Du har rätt. Killen på bild nr 2 är INTE Bilal utan hans storebror. Bild 1 och 3 är Bilal.
Citera
2021-01-29, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Varför tränar Mma bröderna där om de är med Mekky?

Dessa bröder hänger med alla kriminella, går rykten om att dem är informatörer åt polisen, inga problem i sig men leka gangster och sen ”gola” är fan smutsigt. Dem har jobbat med diesel stölder, stölder av byggmaterial, flippa lägenheter, bedrägerier samt kokain i stora mängder. En sidenote, är att dem flesta som ”jobbar” med dem åker fast av polis eller blir mördade.
Citera
2021-01-29, 20:27
Medlem
Citat:
Skulle vara intressant att få veta hur många poliser som är med i den polisutredning i UK jämfört med en vanlig mordutredning i Malmö (där de länge varit grovt underbemannade).

Säkert 100 eller fler plus tapetserat med övervakning, både med kameror och på andra sätt. De har ju 6 ggr så stor befolkning och många fler poliser per capita samt ordning och reda. Inte vårt lull-lull.
Citera
2021-01-29, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fimpalivet
HELVETE! Klippte ut golningen från början till slut och la upp den separat:
https://docdro.id/pqlCsXA

Måste vara årets golning 2019? Aldrig sett något liknande i en fup tidigare. Något som vet ifall Flond Nazifi ens lever idag efter dessa telefonsamtal?

Förkastligt att någon som vill vara anonym inte kan få vara det dock.

Ja. Men det har varit några i Malmö de senare åren. Det har vänt lite. Först var M*ysem, sedan har vi H*wita och ytterligare ett par. M är borta från jordens yta. H, däremot, dök upp i en FUP från Sollentuna nyligen, där åter igen hans vänner skjuter ihjäl varandra. Han lever nog på marginalen.
Citera
2021-01-29, 21:08
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Ja. Men det har varit några i Malmö de senare åren. Det har vänt lite. Först var M*ysem, sedan har vi H*wita och ytterligare ett par. M är borta från jordens yta. H, däremot, dök upp i en FUP från Sollentuna nyligen, där åter igen hans vänner skjuter ihjäl varandra. Han lever nog på marginalen.

Ja, Maysem och Hawita är verkligen unikum. Maysem kan man fatta, när Acke blivit skjuten bara nån månad tidigare och han själv blivit såld av hans näste vän. Hawita snackade så mycket i förhören att det kändes som att det låg på gränsen för mytomanni stundtals. Jäkla otur att hans vänner skjuter ihjäl varandra i Sollentuna. Undrar om han drog dit för att slippa represalier för sitt golande i Malmö? Har för mig att någon pratade i förhören även vid mordet på Fazalkarim, du vet det som Shahin ligger bakom. Men, sedan kommer jag nog inte på fler rent spontant.
Citera
2021-01-29, 21:43
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ja, Maysem och Hawita är verkligen unikum. Maysem kan man fatta, när Acke blivit skjuten bara nån månad tidigare och han själv blivit såld av hans näste vän. Hawita snackade så mycket i förhören att det kändes som att det låg på gränsen för mytomanni stundtals. Jäkla otur att hans vänner skjuter ihjäl varandra i Sollentuna. Undrar om han drog dit för att slippa represalier för sitt golande i Malmö? Har för mig att någon pratade i förhören även vid mordet på Fazalkarim, du vet det som Shahin ligger bakom. Men, sedan kommer jag nog inte på fler rent spontant.

Maysem lever. Salam beordrade mordet på AA. Tror inte sha å han samarbetade. Salam. Inte Sha. Maysem bor i ett annat land. Jaguar på enchro skriver att de andra som utfört mordet 2018 är sugna på att ta liv igen.. Till patron eller el patron eller vilken adress han nu använde. Hur kan man tro 2018 att Blackberry är krypterat. Hur kan man de använda wicker?
Senast redigerad av Pandalina4 2021-01-29 kl. 21:49. Anledning: Kanske var 2017
Citera
2021-01-29, 21:46
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Alltid undrat om atto blev skjuten för han å AA smög utanför AJ port. De står så i konversationen i Blackberryn, å det sa så till Maysem.
Citera
2021-01-29, 21:49
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Maysem lever. Salam beordrade mordet på AA. Inte Sha. Maysem bor i ett annat land. Jaguar på enchro skriver att de andra som utfört mordet 2018 är sugna på att ta liv igen.. Till patron eller el patron eller vilken adress han nu använde. Hur kan man tro 2018 att Blackberry är krypterat. Hur kan man de använda wicker?
Maysem lever och är skriven i Mölndal, men kanske bor han i ett annat land? Jag skrev Fazalkarim, inte Abdulkarim :-) Fazalkarim var svåger till Shahin eller nåt sånt.
Citera
2021-01-29, 21:50
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Alltid undrat om atto blev skjuten för han å AA smög utanför AJ port. De står så i konversationen i Blackberryn, å det sa så till Maysem.

Vilken FUP har du sett den konversationen i? Har alltid undrar över bevis för vem som klippte A2 och varför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in