2021-01-28, 09:09
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G26
Du är inte helt insatt vad som hänt?
Han hade hellre tagit dom kulorna. Så jävla kasst gjort av dom sönderladdade/flöddrade skytten. Kommer aldrig få en lugn stund. Och då är jag helt neutral. 300.000

Bry dig inte om trollet. Hen håller på såhär i andra trådar ochså. Bara kolla fjollets posthistork så förstår du nivån av seriositet: (FB) Kompis blev ogiltigt avskedad???!!! Svensk rasism på restaurang!
Citera
2021-01-28, 09:14
Medlem
superurban08s avatar
Förstår ej eran tjafs gällande Karolins val? Vi alla människor gör val men det behöver ej betyda att dem val vi tar är att acceptera saker som är dolda i ett garderob. Na*f kanske var en bra man? Kanske var en bra pappa? I förhållande till deras relation? Ska hon då välja bort honom? Ni måste kunna skilja på förhållandet och kriminaliteten Karolin valde inte att gifta sig in i ett kriminellt livsstil hon gifte sig med en person som hon var förälskad i. Lägg ner skitsnack om vad som var rätt och fel hon är död .slut fokusera nu istället på det är kräket och hans omgivning som valde att döda en kvinna! Fegare avskum har jag aldrig sett han borde göra samhället en tjänst (hänga sig själv)
Citera
2021-01-28, 10:23
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superurban08
Förstår ej eran tjafs gällande Karolins val? Vi alla människor gör val men det behöver ej betyda att dem val vi tar är att acceptera saker som är dolda i ett garderob. Na*f kanske var en bra man? Kanske var en bra pappa? I förhållande till deras relation? Ska hon då välja bort honom? Ni måste kunna skilja på förhållandet och kriminaliteten Karolin valde inte att gifta sig in i ett kriminellt livsstil hon gifte sig med en person som hon var förälskad i. Lägg ner skitsnack om vad som var rätt och fel hon är död .slut fokusera nu istället på det är kräket och hans omgivning som valde att döda en kvinna! Fegare avskum har jag aldrig sett han borde göra samhället en tjänst (hänga sig själv)

Och slutade det hela? Varför ursäktar du hans kriminella livsstil? Och hennes val av män?
Citera
2021-01-28, 10:31
Medlem
Xfiless avatar
Nu är han häktad! Någon som kan lösa häktningsframställan?

”Kammaråklagare Lisa Åberg bekräftar nu för Kvällsposten att misstankerna kvarstår mot den 22-årige man som tidigare anhållits som misstänkt för att ha mördat Karolin Hakim.

– Jag kommer att skicka in en häktningsframställan, säger Lisa Åberg

Den man som nu begärs häktad kopplas till en liten grupp personer som förekommer i flera mordutredningar. Han och de andra männen misstänks för att under flera år ha tagit emot pengar för att på beställning mörda andra. Faktum är att 22-åringen suttit frihetsberövad sedan hösten 2019 i en helt annan utredning.

Häktningsförhandlingen hålls senare under dagen i Malmö tingsrätt. 22-åringen misstänks också för mordförsök på Hakims sambo och deras barn”.
Citera
2021-01-28, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Och slutade det hela? Varför ursäktar du hans kriminella livsstil? Och hennes val av män?

Ni är flera stycken som återkommer till just det. Fyller tråden med just det. Det ger inget att bara mala om oväsentligheter. Det är ett mord. En person har mördats. Hon förtjänade inte att mördas för att hennes man/kille varit kriminellt belastad eller var kriminellt aktiv. Det blir tröttsamt att läsa relativiserande trams.
Citera
2021-01-28, 10:33
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Ni är flera stycken som återkommer till just det. Fyller tråden med just det. Det ger inget att bara mala om oväsentligheter. Det är ett mord. En person har mördats. Hon förtjänade inte att mördas för att hennes man/kille varit kriminellt belastad eller var kriminellt aktiv. Det blir tröttsamt att läsa relativiserande trams.

Och det är ännu mer tröttsamt att läsa kommentarer som ursäktar hans kriminella livsstil och hennes val av män.
Citera
2021-01-28, 10:36
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8

Håller med! Finns flera i denna tråd som gjort ett grymt jobb senaste året med olika teorier, peka ut namn och att uppdatera med info etc. Så fort det blev känt att en person blivit anhållen dök det upp massa nollor som har noll koll, läser inte själva och som totalt förstör tråden med samma frågor eller annat skit (typ de två senaste sidorna). Huruvida ”hon förtjänade detta pga sin kille eller" inte har redan avklarats i denna tråd.

De idiotierna förstör tråden, get the f out
Senast redigerad av Xfiles 2021-01-28 kl. 10:42.
Citera
2021-01-28, 10:40
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ursprungligen postat av Filifjonkenponken
Kanske var någon anhörig till något av Naiefs offer som sköt Karolina? Märkligt ändå att han bara sprang iväg från sin kvinna och sitt nyfödda barn?

Vi som följt fallet och tråden från början, som håller oss ajour med vad som skrivs i media, såväl svensk som utländsk, och även håller koll vad som händer hos tingsrätten (dagboksblad, aktbilagor beslut etc) vi vet ganska väl hur landet ligger. Vi vet att det är många trådar som hör ihop. Som jag radade upp i mitt förra inlägg. Detta är en våldspiral som pågått under flera år och till slut spårat ur.

Jag tackar teknikerna i Frankrike (och Nederländerna) för att de lyckades knäcka Encrochat.

Här finns många bra skribenter i tråden, som är väl insatta i Malmös undre värld och dess grupperingar, och som under många år kommit med relevant och trovärdig information.

Ibland undrar jag om dom här som bara kastar sig in i en tråd och av ren lathet eller ignorans kläcker ur sig dumheter...om dom bara är lata eller om de har en agenda...som den fjolliga gossen..?

Både AM och DJ sitter nu på olika håll på grund av uppgifter via Encrochat. Malmö har faktiskt inte varit lugnare på många år. Åklagarkammaren i Malmö kommer att ro det här i land tror jag.
Citera
2021-01-28, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles

”Kammaråklagare Lisa Åberg bekräftar nu för Kvällsposten att misstankerna kvarstår mot den 22-årige man som tidigare anhållits som misstänkt för att ha mördat Karolin Hakim.

Den man som nu begärs häktad kopplas till en liten grupp personer som förekommer i flera mordutredningar. Han och de andra männen misstänks för att under flera år ha tagit emot pengar för att på beställning mörda andra. Faktum är att 22-åringen suttit frihetsberövad sedan hösten 2019 i en helt annan utredning.

Häktningsförhandlingen hålls senare under dagen i Malmö tingsrätt. 22-åringen misstänks också för mordförsök på Hakims sambo och deras barn”.
Vad är mål nr?
Citera
2021-01-28, 10:45
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles

Jag har begärt ut det, återkommer när TR svarat.
Citera
2021-01-28, 10:48
Medlem
Häktningsframställan Mål nr 8001-19

Misstänkt skytt El-Mghr4bi, Is4k

https://docdro.id/Ho6GHZu

Begärs av åklagaren häktad på sannolika skäl för mord, mordförsök, grovt vapenbrott.

Slänger in nytt dagboksblad med

https://docdro.id/YGh0xpc
Senast redigerad av NoF8 2021-01-28 kl. 11:00.
Citera
2021-01-28, 10:55
Moderator
Mappings avatar
Har fått svar från TR, och det är mycket riktigt Bilal – som numera heter Isak – som sitter häktad precis som vi trodde. Ska bli jävligt spännande att se om han blir häktad och med vilken grad misstanke.

EDIT: Såg att jag var två på bollen, tack NoF8 för att du redan lagt ut det :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in