Citat:
Ursprungligen postat av
tjackalackaa
som nymuckad fd kriminell hller ja me
ja tror inte svennarna fattar va dom gör me sitt land
ja e född o uppvuxen här, ja vill inte att mina framtida barn ska växa upp i ett sånt här bajs samhälle
men vem ska vi prata med? Svennarna skiter i minoriteten, som dömd o skulder får du varken lägenhet lr jobb, o idag g¨r allt till fucking importer mannen ni knullar erat eget land fucking svennar
Helt underbart! Lös medlemskap i SD och börja debattera med dina sosse kommunalpolitiker nära dig! Vi har haft frihet, låga straff, hög välfärd, jämnställdhet och en massa annat positivt därför att väldigt få svenskar historiskt har spårat ur. Här har vi sköt oss, den absoluta majoriteten har jobbat och betalat skatt bidragit till samhällsuppbyggnaden.
Det du säger är egentligen att invandrare inte kan ta ansvar för sitt eget beteende, ni är som jättebebisar eller någon sorts husdjur som inte kan förväntas vara varken rumsrena eller ens kapabla att följa regler och normer i ett normalt samhälle?
Förväntar du dig att vi ska tycka synd om dig när du snyftar om att du gjort några vändor på kåken? Skärpt till dig och ta dig samman istället. Ta ansvar för ditt eget liv för ingen annan kommer att göra det. Vilken enorm offermentalitet du odlar. Du kanske inte skulle ha börjat med kriminalitet till att börja med om du nu tycker att du har det så svårt i livet. Vilken liten unge som helst förstår att man sumpar sina chanser att få jobb och ett ordnat liv som vuxen om man sjunker ner i kriminalitet.
Intressant att du kritiserar Sverige för att ta emot för många invandrare vilket kommer att ge negativa effekter för Sverige och svenskarna. Där är jag helt enig med dig. Tyvärr har vi de idioter till politiker som vi har men din ståndpunkt kan ju även inbegripa dig själv eller rättare sagt dina föräldrar. Det var kanske en dum idé från början att de invandrade till Sverige. Jag kan mycket väl tänka mig att hade du bott i ditt hemland så hade du haft ett bra liv med ett vanligt jobb och inte varit kriminell. Mångkulturen i förorten, den svenska välfärden och friheten förstör er. Fler skulle komma till insikt och ta konsekvensen av det och flytta hem till sina hemländer.