Citat:
Ursprungligen postat av
Stanislaus
Okej så nu vet vi med säkerhet att i alla fall 19 åringen är oskyldig. Kul att bo i Malmö man får sin bil stulen och så blir man gripen av Malmöpolisen för medhjälp till mord för att de ska låtsas ha ett spår. Det här är pinsamt.
Vad menar du att han med säkerhet är oskyldig? Har han tillhandahållit bil och vapen så är han skyldig till medhjälp, även om han befann sig på månen vid mordtillfället. Han blev på papperet ägare till bilen i mitten av augusti. Han kan ha kört den. Eller lånat ut den. Han bor i Hyllinge utanför Helsingborg i ett villaområde hos sina föräldrar. Inte i Malmö. Han traskade själv till polisen när han hörde att man gjort tillslag i hans och föräldrarnas bostad. Vilket talar FÖR honom.
Kanske han räknade med att "om jag självmant går till polisen så kanske jag kan slå blå dunster i ögonen på polisen, och de släpper mig". Det är inte helt ovanligt att mördare ringer polisen i hopp om att de inte skall bli misstänkta. Men ofta faller de på eget grepp eftersom de har taskigt minne och inte kommer ihåg exakt vad de ljugit om.