2019-08-28, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shakeshake
Vilken jävla ångest mannen måste känna nu. Att han sprang från skytten/skyttarna och tappade sitt egna barn, sprang iväg och lämnade sin fru som blev brutalt avrättad bara pga honom. Frågan är bad han gjort dom som beställt mordet på honom. Om de har med rånet att göra är jag bara förvånad över att de väntat i 3 år? Om ja förstår det rätt kom han ut 2016? Rossi blev mördad 2008-2009 framför sitt trash till flickvän som hoppat runt mellan alla kriminella i malmös undre värld.

Exakt detta. Feg jävla bolla. Hoppas han får sitt straff. Kärring.
Citera
2019-08-28, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stanislaus
Okej så nu vet vi med säkerhet att i alla fall 19 åringen är oskyldig. Kul att bo i Malmö man får sin bil stulen och så blir man gripen av Malmöpolisen för medhjälp till mord för att de ska låtsas ha ett spår. Det här är pinsamt.
Vad menar du att han med säkerhet är oskyldig? Har han tillhandahållit bil och vapen så är han skyldig till medhjälp, även om han befann sig på månen vid mordtillfället. Han blev på papperet ägare till bilen i mitten av augusti. Han kan ha kört den. Eller lånat ut den. Han bor i Hyllinge utanför Helsingborg i ett villaområde hos sina föräldrar. Inte i Malmö. Han traskade själv till polisen när han hörde att man gjort tillslag i hans och föräldrarnas bostad. Vilket talar FÖR honom.

Kanske han räknade med att "om jag självmant går till polisen så kanske jag kan slå blå dunster i ögonen på polisen, och de släpper mig". Det är inte helt ovanligt att mördare ringer polisen i hopp om att de inte skall bli misstänkta. Men ofta faller de på eget grepp eftersom de har taskigt minne och inte kommer ihåg exakt vad de ljugit om.
Citera
2019-08-28, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Den-sistaMINUTEN
Då den store dragan joksovic sköts på solvalla av en finnig snorunge trodde alla att finnens dagar varv över innan Dragan ens hunnit begravas. Mig veterligen så lever han helt öppet och till och med skrivit en bok om skotten som fällde Dragan...

Nåja.

Finnen satte sig i säkerhet i fängelset. Och har väl suttit där mer eller mindre på heltid sedan dess?

Och Kovac, anstiftaren, släcktes på Broder Tuck...Irakiern sköts ihjäl på gärdet.

Så. Efter 20 år kanske känslorna har lugnat ner sig lite...?
Citera
2019-08-28, 22:45
Medlem
TheGreekWolfs avatar
Citat:
Vilken jävla ångest mannen måste känna nu. Att han sprang från skytten/skyttarna och tappade sitt egna barn, sprang iväg och lämnade sin fru som blev brutalt avrättad bara pga honom. Frågan är bad han gjort dom som beställt mordet på honom. Om de har med rånet att göra är jag bara förvånad över att de väntat i 3 år? Om ja förstår det rätt kom han ut 2016? Rossi blev mördad 2008-2009 framför sitt trash till flickvän som hoppat runt mellan alla kriminella i malmös undre värld.

Menar du N@t@lie !l!c?
Citera
2019-08-28, 22:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Det står väll inte att han fick den stulen. Bara att bilen står på honom.

Isåfall glömde han väl också att anmäla bilen som stulen...?
Citera
2019-08-28, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vad menar du att han med säkerhet är oskyldig? Har han tillhandahållit bil och vapen så är han skyldig till medhjälp, även om han befann sig på månen vid mordtillfället. Han blev på papperet ägare till bilen i mitten av augusti. Han kan ha kört den. Eller lånat ut den. Han bor i Hyllinge utanför Helsingborg i ett villaområde hos sina föräldrar. Inte i Malmö. Han traskade själv till polisen när han hörde att man gjort tillslag i hans och föräldrarnas bostad. Vilket talar FÖR honom.

Man mördar inte folk med en bil registrerad i ens eget namn. En grupp av människor är inte så dum. Sen ringer man alltid in till polisen och frågar vad de håller på med efter en husrannsakan för poliserna som söker igenom ens lägenhet berättar inte det och av uppenbara skäl vill man veta.
Citera
2019-08-28, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Isåfall glömde han väl också att anmäla bilen som stulen...?

Den stals ju strax innan mordet så att den inte var registrerad som stulen.
Citera
2019-08-28, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGreekWolf
Menar du N@t@lie !l!c?
Hon med den skjutne pojkvännen, som "bara höll på lite med droger"?

Var hon runt hos alla Malmös kriminella?
Citera
2019-08-28, 22:51
Medlem
Citat:
Man mördar inte folk med en bil registrerad i ens eget namn. En grupp av människor är inte så dum. Sen ringer man alltid in till polisen och frågar vad de håller på med efter en husrannsakan för poliserna som söker igenom ens lägenhet berättar inte det och av uppenbara skäl vill man veta.
Du missar en sak: de här killarna är sönderknarkade och fullständigt dumma i huvudet. Nu är det i och för sig möjligt att han faktiskt ÄR oskyldig till alltihop. Men - jag tror faktiskt att han är en av mördarna, om än inte rent praktiskt. Vi får se. Att han är reggad på bilen säger inte ett smack. Det är bara att ljuga och säga att den är stulen. Hur många nerknarkade 20-åringar som är kriminella talar sanning till polisen? De ljuger av ren vana.
Citera
2019-08-28, 22:53
Medlem
Citat:
Den stals ju strax innan mordet så att den inte var registrerad som stulen.
Väldigt lämpligt.
Citera
Medlem
MeMajks avatar
Citat:

Nej knappast att han känner ångest tror mer att han är fly förbannad och redan börjat fundera på hämnd

En grovt kriminell person som hade 5000:- i inkomst förra året har nog pysslat med både det ena och andra där man inte har råd med ångest för att någon blir skjuten oavsett om det är släkt eller bekanta

Ska bli mycket intressant att se om 19 åringen blir släppt i morgon jag tror fan i mig att de inte kan hålla honom kvar på så lösa boliner som åklagerskan verkar att ha
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Man önskar ju att han ska ta sitt förnuft till fånga och sjunga ut till polisen. Men likt hans fiender är även han själv en person som är beredd att döda. Om du har läst hans kriminella historik så förstår du att han inte är någon som backar undan. Han funderar säkert redan på hur han ska hämnas och rustar för krig. Han har tydligen rätt mycket cash från Bröndbyrånet och han har säkerligen tunga kontakter kvar inom den kriminella världen. Han var en av dom tongivande i K-falangen under kriget med M-falangen för tio år sedan. Sedan gick han över till M-falangen. Han är van vid krig. Det kommer säkert ta ett tag eftersom det är så stor utredning med stora resurser, men när det lugnat ner sig så kommer det komma hämndaktioner i framtiden.

När jag läser tråden och detta kan jag inte låta bli att fundera på hur kvinnan (R.I.P) tänkte när hon skaffade barn med honom🤔 Snacka om att medvetet utsätta sig själv o barnet för risker...egocentriskt o naivt...å knappast en ljus framtid för stackars barnet nu...tragiskt...
Off topic kanske men min reflektion..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in