• 4
  • 5
2019-08-25, 03:49
Medlem
hnkls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joxxorz
Om du byter in bilen hos en märkeshandlare, så struntar de fullständigt i ifall det är nybilsgaranti kvar, du får samma inbytespris oavsett. Däremot säljer de den såklart för ett högre pris.

Det hade varit en bättre affär ekonomiskt för dig att bara ha bytt bil en gång under den perioden, och kört tills garantin varit slut. Men det är bra att du tänker på köparna på begagnatmarknaden, så att de ska få köpa bil med garanti kvar 👍

Den skillnaden är så pass liten att det inte bekommer mig. 3-4 år/10.000-14.000 är lagom i en och samma bil, efter det vill jag byta till en ny. Undviker slitagekostnader som kommer och som sagt så har bilen fortfarande en giltig nybilsgaranti kvar.

Förstår att det finns folk som vill spara några tusenlappar. Personligen är det inget som påverkar mig och min ekonomi, sen gillar jag att byta bil och kör gärna nya bilar efter en viss intervall.

Men hur som helst, det här passar möjligtvis i en annan tråd.
Citera
2019-08-25, 10:27
Medlem
Köp Passaten!

Kia må va billig men livet är för kort för att sitta och åka runt i skrammelburkar.
Skulle ha en my andrabil till frugan. Provkörde en ny Kia Rio men gillade inte alls den obefintliga komforten och höga ljudnivån. Köpte istället en 10 år gammal Polo av en bekant och skillnaden var som natt och dag trots att polon var så mycket äldre. I Kian gick det inte att föra ett normalt samtal i bilen i 110 km/h utan man fick sitta och skrika åt varandra
Citera
2019-09-05, 01:48
Medlem
Så enkelt val. Passaten såklart. Komfort, säkerhet, andrahandsvärde, lastutrymme, 4wd överlägset på vintern, dieselvärmare, riktigt snygg...listan kan göras lång. Läs recensioner av Passat, hamnar alltid i topp.

Jämfört tjockleken på dörrarna, Passat kontra Kia/Hyundai och hör ljudet när du stänger dörren, det säger rätt mkt.

Sen att några bitra pittar här har hört att en polares polare haft sin VW på verkstaden nån gång säger ju ingenting, hur måna VW rullar det inte i Sverige och världen? Hör själv ideligen om nya bmws och Audis som är på verkstaden och det ska ändå kallas premiumbilar.
Citera
2019-09-05, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasch
Jag har tidigare privatleasat 2 Kia cee’d sw men övergick i våras till en vw passat (2014) som jag köpte. Båda varianterna har ju förstås för och nackdelar. Det är ju alltid trevligt att köra en ny bil men jag måste säga att man upplever ju helt klart passaten som både tystare och mer robust och stabil. Jag röstar alltså för passat.

Vad upplever du för nackdelar hos Passaten?
Citera
2019-09-06, 19:53
Medlem
Raschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MildaMakaroner
Vad upplever du för nackdelar hos Passaten?

Inga direkta nackdelar egentligen, annat än att bilen då inte är ny 🙂 i övrigt är jag väldigt nöjd efter att ha haft den i 5 månader!
Citera
2019-09-06, 20:25
Medlem
Vansterpartiets avatar
Kia har så rövdålig komfort att man spyr av att åka i en.

Ett axplock från en Ceed -17:
Noll ljuddämpning, motorvägshastighet är öronbedövande och konversation med passagerare är uteslutet.
Kass stötdämpning, studsar runt som en idiot i ojämnheter.
Billig omodern interiör som kan jämföras med europeiska bilar från mitten av 2000-talet.
Hårda plastiga säten.
Uråldrig farthållare som inte ens visar inställd hastighet.
Växelspak som både känns och låter som en plastleksak när man växlar.
Gaspedal som reagerar som en person med ADHD.
Citera
2019-09-07, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasch
Inga direkta nackdelar egentligen, annat än att bilen då inte är ny 🙂 i övrigt är jag väldigt nöjd efter att ha haft den i 5 månader!

Håller med, kanonbil på alla sätt.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in