2019-08-16, 17:50
Medlem
avrogados avatar
Men för bövelen - CRISPR (editing)
Citera
2019-08-16, 18:06
Medlem
Trådlös överföring är det jag tycker . Men det är ju att man inte vet nånting. Som ett trolleri.
Bilder i luften för mig. Varför se man inget
Just att det är så långa sträcker som man blir imponerad av. Tvärs över rummet låter mera möjlig överföring
Och att alla ringer till varandra på mobil typ miljontals utan att vågorna stör varandra eller att man råkar höra grannen i mobilen ibland borde vara rimmligt
Senast redigerad av troligengud 2019-08-16 kl. 18:17.
Citera
2019-08-16, 18:13
Medlem
Swe1227s avatar
Har alltid varit lite fascinerad av tv-spel. Just grejen att man själv kan styra och springa runt i en mindre värld. Att tecka/animera en film är bara det bra gjort, men att kunna styra ett objekt som kan gå åt vilket håll som helst, och interagera med andra saker blir svårare att förstå hur det går till.
Citera
2019-08-16, 18:30
Medlem
MicroSD som rymmer 8 000 000 000 000 bitar på en lillfingernagel.
Citera
2019-08-16, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
MicroSD som rymmer 8 000 000 000 000 bitar på en lillfingernagel.
Lite speciellt att lägga ett MicroSD på en 5.25" 40MB HDD och notera att det behövs runt 1 km stapel med hårddiskar för att rymma lika mycket som lillfingernageln.
Citera
2019-08-16, 20:23
Medlem
Tyl3rDurd3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Kameran.

Jag har alltid tyckt att kamera är sci-fi. Hur ett motiv kan fastna i en kamera.

Citat:
Ursprungligen postat av Emlow
Satt faktiskt och funderade på detta med kamera och bilder, film och dylikt. Flummar man iväg i tanken känns den lite Sci-Fi.

Analoga kameror med film är väl ganska rimliga, men den digitala tekniken förstår jag inte alls. Sci-Fi
Citera
2019-08-16, 20:51
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brahms
Brödrosten. Man trycker ner en stor knapp och minutrarna senare ploppar panerad fisk upp ur apparaten.

Det måste vara något fel på din brödrost. Ur min poppar det upp nystekt blodpudding.
Citera
2019-08-16, 20:54
Medlem
GamlaSmaalands avatar
En liten tratt under diskbänken som mynnar i ett litet svart hål vars Hawkins strålning leds igenom ett rör till en varmvattentank som i sin tur värmer huset.
All teknik finns inte riktigt än men resten fixar Elon Musk.
Perfekt. Inga sopor och inget behov av olja.
Förresten. En sådan tratt i toalettstolen skulle åxå vara bra. Inget behov av avloppsledningar och reningsverk.
Citera
2019-08-16, 20:59
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Touch screens. Helt galet att nåt så avancerat kan ses som alldagligt i dagens samhälle.
Citera
2019-08-16, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlurigtMedNamn
Och det existerar?
Kopieringsmaskiner är en sorts teleporteringsmaskin. För bilder och text på papper
Citera
2019-08-16, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GamlaSmaaland
En liten tratt under diskbänken som mynnar i ett litet svart hål vars Hawkins strålning leds igenom ett rör till en varmvattentank som i sin tur värmer huset.
All teknik finns inte riktigt än men resten fixar Elon Musk.
Perfekt. Inga sopor och inget behov av olja.
Förresten. En sådan tratt i toalettstolen skulle åxå vara bra. Inget behov av avloppsledningar och reningsverk.
Tråden handlar alltså om teknik som redan finns idag. Gör om gör rätt
Citera
2019-08-16, 21:12
Medlem
pantherTypeGs avatar
Kylskåp. Det blir kallare genom att tillföra energi i apparaten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in