2019-08-12, 22:58
Medlem
Jag har nu följt och läst nästan allt jag kan om fallet Jeffrey Epstein både på reddit, gammelmedia och här.

Jag blir både fascinerad o äcklad av allt som kommit fram.

Jag är varken för eller emot någon av sidorna i pajkastningen men tycker det är störande att det egentligen framkommit så få officiella svar. Det kanske kommer framöver..

Hur ser de politiska effekterna ut globalt? Var epstein en maktspelare att räkna med och vad kan detta leda till vid olika scenarion av upptäckter?

1. Om det nu är så att han helt sonika tagit sitt liv, vad kan då komma fram och av vilka? Vittnen från de hemskheter som försiggicks på hans ö? Andra som börjar vakna och tycka det är läskigt runtomkring i kretsen han umgicks? Finns det några som det går att ”tjalla” till så sanningen kan komma fram? Finns bevisning kvar på ön att säkra och kommer/kan rättsväsendet göra detta?

2. Har han blivit mördad? Av isåfall vem? Och hur skulle ett sådant scenario se ut om det blev offentligt att antingen ena sidan eller andra låg bakom. Saudi mördar ex journalist Kashoggi(ursäkta stavning) och blir påkomma utan att nåt händer.

3. Vild teori jag läste om. Att han blivit utbytt med Tony Rodham. Hillarys bror. Om detta nu är sant vad kan detta ge för politiska konsekvenser i världen?

Vad kan någon av dessa scenarior ge för konsekvenser ex här i lilla Sverige/Europa/Globalt? Finns det affärspartners/kontakter/beröringspunkter i Sverige som antingen blir gladare eller ledsnare av något scenario? Eller är det likgiltigt för oss?

En aspekt är att om det som i några internetteorier att det är Israel/högt uppsatta jusar som styr det mesta i det fördolda. Kan det om det uppdagas på något vis trigga ett tredje världskrig där olika fraktioner slungas mot varandra?

Många och långa funderingar.
Jag försöker vara objektiv som möjligt och samtidigt öppensinnad men vill gärna ha så sakligt understödda svar som möjligt.

Tack På förhand

Edit : jag kan ta emot alternativa teorier men vill gärna höra hur det skulle kunna se ut om det kommer fram och vad det skulle kunna göra med usas politiska sfär och även omvärlden samt Sverige.
Senast redigerad av Natasss 2019-08-12 kl. 23:04.
2019-08-12, 23:36
Medlem
Han är legend. Glöm bunkrar. Killen ville ha en avelsfarm

Think BIG
2019-08-12, 23:38
Medlem
bernad_laws avatar
Sverige diskuteras i PI, och det finns en tråd om pedofilen. Denna låses. /Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto