2019-08-12, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det är väl en central butiksgata vill jag minnas?
Citera
2019-08-12, 13:24
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seahawk73
Ok, jag kanske tänker på en annan boulevard. Det var nog 20 år sedan jag var i Kristianstad.
Citera
2019-08-12, 13:26
Medlem
För ett år sedan var det ett mord där och det var väl drogrelaterat
(FB) Person hittad död Kristianstad 2018-04-15
Citera
2019-08-12, 13:27
Medlem
Vad jag kan utläsa av bilder på området som spärrats av så finns det boende för missbrukare där. Dessutom skall GM varit naken. Missbrukare med psykos låter inte alltför otroligt.
Citera
2019-08-12, 13:30
Medlem
Citat:

Norra delen av Ö.Boulevarden är mestadels lägenheter och ett grönområde. J.H. Dahlsgatan löper parallellt och är nästan uteslutande lägenheter, någon enstaka bakingång till restaurangverksamhet samt kommunens samtalsverksamhet (kuratorer/familjebehandlare) Lönnen.
Citera
2019-08-12, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B71
För ett år sedan var det ett mord där och det var väl drogrelaterat
(FB) Person hittad död Kristianstad 2018-04-15

Stämmer bra det både GM och BO var missbrukare.
Citera
2019-08-12, 13:31
Medlem
Citat:

Javisst är det så. Bland annat Galleria Boulevard ligger på den gatan.
Citera
2019-08-12, 13:37
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Om man plockat in två personer, var de också näck? Islamister ränner väl inte kring nakna?
Citera
2019-08-12, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Om man plockat in två personer, var de också näck? Islamister ränner väl inte kring nakna?

Nej. Det här verkar mera vara pundare och/eller fyllerister.
Citera
2019-08-12, 13:44
Moderator
v50s avatar
Fem personer uppges vara skadade enligt SVT och en naken man har jagats av ett flertal poliser, oklart om han är en av de två som uppges vara omhändertagen nu.

Citat:
Fem personer har förts till sjukhus och två personer har gripits efter ett våldsbrott i centrala Kristianstad. Enligt polisen har tillhyggen använts.

[.....]

Enligt SVT:s reporter på plats berättar vittnen om att de sett en naken man komma springande ur ett flerfamiljshus och sedan blivit jagad av flera poliser.
– Enligt vittnet ska en av poliserna ha varit skadad i armen, säger Henrik Nordell, reporter på SVT Nyheter Skåne.
Polisen har gripit två misstänkta personer, men vill inte gå in på närmare detaljer kring gripandet.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/flera-skadade-i-misstankt-valdsbrott-i-kristianstad
Citera
2019-08-12, 13:44
Medlem
Enligt vittnen ska en naken man jagats. Är det på det viset, då lutar väl det åt att någon lättkränkt fått spel när han kommit på frugan med en naken man och gått loss med vasst tillhygge mot denna och alla som försökt lägga sig i. Frågan är hur frugan mår? Kan det vara henne dom också hittat?
Citera
2019-08-12, 13:46
Medlem
Enligt lokal oberoende media är gärningsmannen av syrisk härkomst och de skadade personerna några som bara råkat befinna sig på fel plats vid fel tillfälle. Enligt denna tidning skall gärningsmannen vara den som sprungit utan kläder. Om detta stämmer låter jag vara osagt. Fem personer skall vara skadade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in