2019-08-15, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Vad tror du om gurkan med kondomen i trappen som det tidigare pratats om i tråden? Kan det ha varit någon som blivit arg pga älskog som gick snett?
Det är nog bara lösa rykten. Skulle det ligga någon sanning i det så borde även våldtäkt eller liknande varit med i åklagarens brottsrubriceringar.
Citera
2019-08-15, 21:24
Medlem
Det ska ha varit två gärningsmän som hotat tidningsbäraren in i lägenheten, torterat honom och sagt massa religösa saker. Och smsat massa religösa grejer till hans chef samt familj från offrets telefon.
Citera
2019-08-15, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrnorrnorr5
Det ska ha varit två gärningsmän som hotat tidningsbäraren in i lägenheten, torterat honom och sagt massa religösa saker. Och smsat massa religösa grejer till hans chef samt familj från offrets telefon.
Källa? Låter som rent skitsnack med tanke på uttalanden från både polis och offrets chef.
Citera
2019-08-15, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taklist
Källa? Låter som rent skitsnack med tanke på uttalanden från både polis och offrets chef.

Fick höra det av någon som känner offret, det kan väl vara så att det inte stämmer.
Citera
2019-08-16, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrnorrnorr5
Fick höra det av någon som känner offret, det kan väl vara så att det inte stämmer.
Polisen är ju säkra på att han var ensam gärnigsman. Men när man såg honom vid tingsrätten så såg han inte mycket ut för världen. Men med droger i kroppen så kan man ju bli en helt annan människa
Citera
2019-08-16, 11:21
Medlem
Tycker det är väldigt tyst om detta i pressen, förutom lokalpressen då...
Helt sjukt brott måste jag säga.

Och har ni kollat den troliga flyktvägen för BO på Google maps?

Gärning har väl gissningsvis utförts i GMs lägenhet på våning 4 på j h dahlsgatan 4. Sen gissar jag att BO tagit sig till j h dahlsgatan 10, där det bor en 19 årig tjej med familj. De verkar bo i hela huset. Verkar inte finnas takfönster på det huset, så troligtvis har BO klättrat in i översta fönstret på väggen ut mot gatan. Ser man hur det sitter i förhållande till taket bredvid så är det verkligen med risk för livet han gjorde det. Shit vilken panik.
Citera
2019-08-16, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAAAAAB

Gärning har väl gissningsvis utförts i GMs lägenhet på våning 4 på j h dahlsgatan 4. Sen gissar jag att BO tagit sig till j h dahlsgatan 10, där det bor en 19 årig tjej med familj. De verkar bo i hela huset. Verkar inte finnas takfönster på det huset, så troligtvis har BO klättrat in i översta fönstret på väggen ut mot gatan. Ser man hur det sitter i förhållande till taket bredvid så är det verkligen med risk för livet han gjorde det. Shit vilken panik.
Har läst att han tog sig in via ett vindsfönster så jag tror det finns ytterligare fönster uppe på taket.
Citera
2019-08-16, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hulken44

Tror dock att inom en 10års period så kommer alla brevbärare och tidningsbud ha kameror och larm på sig då tryggheten inte går åt rätt håll direkt.

Troligare att det varken finns papperstidningar eller brev om 10 år ...
Citera
2019-08-16, 13:25
Medlem
UACs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAAAAAB

Det finns ett fönster i den södra gaveln på nummer 10 som sitter väldigt högt uppe nära taket, och som då går till vinden. Skulle kunna vara det han klättrade in genom. Syns på street view (gult hus med röda portar och korsvirkesgavel) i Google Maps och på Eniro. Och på både Maps och Eniro står fönstret öppet. Inte riskfritt att klättra in där i hans tillstånd.
Citera
2019-08-24, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andy199000
Tydligen är denna människa straffad tidigare. Vid en snabb sökning på lexbase så finns en straffad 25 åring på j h dahlsgatan: Bas*r kac*kac*
*=h
Vad var det jag sa!
Citera
2019-08-28, 19:29
Medlem
SurTrollets avatar
-Bump!

...vad tyst det blev i denna tråd(?), läste på löpet till krst-bladet att han fortfarande nekar till allt iaf. Man kan ju verkligen undra vad som hände där egentligen, tokeri på hög nivå.

Är det verkligen ingen som har lite insiderinformation gällande GM?
Citera
2019-09-05, 23:29
Medlem
supermoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seahawk73
Häktad med restriktioner. Åtal ska vara väckt senast 29/8 kl 11. Finns en avgjord dom Om ringa narkotikabrott och våldsamt motstånd och ett pågående mål om ringa narkotikabrott.
Du råkar inte ha FUP för något av de tidigare målen?
Citat:
Ursprungligen postat av SurTrollet
-Bump!

...vad tyst det blev i denna tråd(?), läste på löpet till krst-bladet att han fortfarande nekar till allt iaf. Man kan ju verkligen undra vad som hände där egentligen, tokeri på hög nivå.

Är det verkligen ingen som har lite insiderinformation gällande GM?
Har inte mer än googlade snuttar. Från http://tidningsbud.blogspot.com/2019/08/jag-sprang-for-livet-over-taket.html#more, som citerar från en betalväggad artikel i Kristianstadbladet (http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/tidningsbudet-jag-ar-glad-att-jag-lever/):
Citat:
I en anmälan till Arbetsmiljöverket beskrivs hur han var på väg och delade neråt i en trapp, ljuset hade slocknat och en person kom bakifrån och grep tag i nacken på honom.
...
Han vill på grund av utredningen inte i detalj gå in på vad som hände och hur han torterades, men säger att han har skador och sår över hela kroppen och mår väldigt dåligt både fysiskt och psykiskt. Att han sover dåligt.

Det framgår att han inte känner gärningsmannen sedan tidigare. Att han tänkte på familjen, var extremt rädd och är glad att han lever.

Om händelsen när han flydde skriver han att mannen lämnade rummet. Han rusade då ut på balkongen, hoppade över räcket ut på taket och sprang i panik allt han kunde. "Jag sprang för livet över taket och hörde fotsteg bakom mig." På taket hoppade han sedan med risk för livet upp till ett högt beläget vindsfönster som stod öppet och lyckades ta sig in i en lägenhet. "Jag tänkte att jag bara måste hoppa till fönstret".

Han är tacksam för att den unga flickan som var ensam i lägenheten där han hoppade in, inte bara sprang iväg utan larmade och hjälpte honom.
Det finns en artikelsamling i Kristianstadbladet, men de är alla bakom betalvägg: http://www.kristianstadsbladet.se/om/dramatiken+p%C3%A5+jh+dahlsgatan/. Det kan vara clickbait, men en av rubrikerna där (från 29/8) är Fyra offer för gärningsmannen Fyra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in