2019-08-09, 22:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Nej, det låter ju tämligen otroligt att något sker efter läckt info. - men har du hört om tekniken att sätta skräck i en befolkning? Syftet är ju inte utrotning, utan just, som brottsrub. talar för: terrorism, mycket effektivare att, som UNA-bombaren rikta sig till små & enskilda, än att spränga ex. polishusets entrë (Helsingborg) för att underbygga skräck. 1600-tals mentalitet, se häxprocessen bl.a.

Japp. Så kallad "predictive programming" är ingen konspirationsteori.
Citera
2019-08-09, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cxme
Konstigt för polisen har ingen misstänkt gripen människa för det brottet och det tystades ner väldigt fort pga hur pinsamt det var att en sådan stor bomb sprängdes utan att någon "visste" vem det var.

Anledningen att det blev så tyst och att vi inte vet något är för att man inte vill att folk ska få reda på att islamister låg bakom det.

Du förstår säkert varför, invandrare och brottslighet, man vill inte att svenskar ska få bilden av att invandrarna spränger sådär stora bomber när dom inte får som dom vill.

Landskrona stadshus sprängdes häromdagen också. 30'000 invånare har dom.

Konstigt att "svenskar" börjar spränga så mycket nu för tiden, undra vad det beror på.

Svensson har blivit galen av värmen.
men då hade någon grupp tagit på sig dåden
Citera
2019-08-09, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
men då hade någon grupp tagit på sig dåden

Inte nödvändigtvis, islamisterna ville sätta press på att deras imamer inte skulle bli utvisade.

Alla imamerna blev sedan inte utvisade, några fick stanna.

Då kan man anses ha uppnått sitt syfte och det finns ingen anledning att ge polisen ledtrådar.

Bara för att islamister spränger en stor bomb behöver det inte vara ett terrordåd riktat för att sätta skräck i befolkningen, utan det kan vara en signal emot vårt rättsväsende, regering att backa, annars vet ni vad vi är kapabla till.
Citera
2019-08-09, 23:21
Bannlyst
Citat:
Inte nödvändigtvis, islamisterna ville sätta press på att deras imamer inte skulle bli utvisade.

Alla imamerna blev sedan inte utvisade, några fick stanna.

Då kan man anses ha uppnått sitt syfte och det finns ingen anledning att ge polisen ledtrådar.

Bara för att islamister spränger en stor bomb behöver det inte vara ett terrordåd riktat för att sätta skräck i befolkningen, utan det kan vara en signal emot vårt rättsväsende, regering att backa, annars vet ni vad vi är kapabla till.
du låter som en foliehatt deluxe
Citera
2019-08-09, 23:31
Medlem
Citat:
du låter som en foliehatt deluxe

du låter som en man utan argument som vill försköna invandringen alternativ naiv och väldigt godtrogen människa

Skulle tippa på att du röstar vänster och inte är kritisk emot invandringen eller muslimer

Edit: Nog hade jag rätt, du är arab och verkar bekymra dig för mellanöstern
Senast redigerad av Cxme 2019-08-09 kl. 23:34.
Citera
2019-08-09, 23:34
Bannlyst
Citat:
du låter som en man utan argument som vill försköna invandringen alternativ naiv och väldigt godtrogen människa

Skulle tippa på att du röstar vänster och inte är kritisk emot invandringen eller muslimer
Nej tvärtom. Röstar SD.

Problemet är ju, för dig, att jag inte ens behöver komma med ett argument när du tar upp något som saknar grund. Att försöka argumentera mot konspirationsnissar leder ingenvart.
Citera
2019-08-09, 23:38
Medlem
Citat:
Nej tvärtom. Röstar SD.

Problemet är ju, för dig, att jag inte ens behöver komma med ett argument när du tar upp något som saknar grund. Att försöka argumentera mot konspirationsnissar leder ingenvart.

Du försöker inte ens argumentera och har gjort flertalet invändningar emot vad jag skrivit i försök att få din bild rätt av händelsen. Att det inte kan vara islamister utan att det skulle vara ett mcgäng, även här har du haft noll argument och invänt emot dom jag lagt fram med rena nekanden (nä så är det inte, punkt) ?

När du inte kom någon vart så gick du till angrepp och försökte framställa mig som en konspirationsnisse.

Vanligt när man har svag rationell förmåga. Du hade kunnat diskuterat ämnet och gett din syn på saken med rimlighet och orimlighet.

Men du har inte den förmågan tyvärr.
Citera
2019-08-09, 23:42
Bannlyst
Citat:
Du försöker inte ens argumentera och har gjort flertalet invändningar emot vad jag skrivit i försök att få din bild rätt av händelsen. Att det inte kan vara islamister utan att det skulle vara ett mcgäng, även här har du haft noll argument och invänt emot dom jag lagt fram med rena nekanden (nä så är det inte, punkt) ?

När du inte kom någon vart så gick du till angrepp och försökte framställa mig som en konspirationsnisse.

Vanligt när man har svag rationell förmåga. Du hade kunnat diskuterat ämnet och gett din syn på saken med rimlighet och orimlighet.

Men du har inte den förmågan tyvärr.
Jag var klar och gav min version. Den diskussionen har vi redan haft. Skillnaden är att din version bygger på ren konspiration och noll fakta. Det blir lite svårt att hålla en fortsatt livlig diskussion. Jag är inte ute efter att ge en riktig bild av det som hände i Linköping då polisen inte är klar med sin utredning.

Sen vinner du inget på meningslös ad hominem-argumentation.
Citera
2019-08-09, 23:47
Medlem
ChiliPepperss avatar
Jag tycker det är lite märkligt hur en random person på facebook skulle få höra om ett dåd och dessutom skulle veta vad säpo har gjort. Det var rätt mycket i inlägget som verkade tunt och tydligen har polisen pratat med personen enligt tidningarna.
Citera
2019-08-09, 23:50
Medlem
Citat:
Jag var klar och gav min version. Den diskussionen har vi redan haft. Skillnaden är att din version bygger på ren konspiration och noll fakta. Det blir lite svårt att hålla en fortsatt livlig diskussion. Jag är inte ute efter att ge en riktig bild av det som hände i Linköping då polisen inte är klar med sin utredning.

Sen vinner du inget på meningslös ad hominem-argumentation.

Fel, du börjar med att hävda att sådant här absolut inte kan hända i små orter som Gävle, där visar jag dig att Gävle och Linköping är jämnstora städer.

Du anser att jag larvar mig för Linköping är sveriges 5e största stad. jag visar sedan att dom trots det i princip är exakt lika stora i invånarantal, du blir tyst sedan.

Sedan fortsätter du lägga fram påståenden som jag hela tiden argumenterar bort.

Här kommer du med ett rent påstående exempelvis;
Citat:
har med kriminella att göra i mc-gäng

Problemet är att du inte törs argumentera för du vet att du skulle gå bet, och när argumenten tar slut för dig(eller ska vi säga dina påståenden argumenteras bort och du bara ser dum ut) så kommer du med "konspirationspåståendet".

Du hade lika gärna kunna sagt att jag var en korkad idiot. Det är ungefär där din nivå ligger.

Men jag diskuterar gärna och lägger fram mina argument jag grundar min teori på så får du gärna bevisa din teori kring mcgäng.

Och så kan vi avgöra vad som verkar rimligt och orimligt med våra teorier? Gissar att du kommer smita den diskussionen.
Citera
2019-08-10, 00:00
Bannlyst
Citat:
Fel, du börjar med att hävda att sådant här absolut inte kan hända i små orter som Gävle, där visar jag dig att Gävle och Linköping är jämnstora städer.

Du anser att jag larvar mig för Linköping är sveriges 5e största stad. jag visar sedan att dom trots det i princip är exakt lika stora i invånarantal, du blir tyst sedan.

Sedan fortsätter du lägga fram påståenden som jag hela tiden argumenterar bort.

Här kommer du med ett rent påstående exempelvis;

Problemet är att du inte törs argumentera för du vet att du skulle gå bet, och när argumenten tar slut för dig(eller ska vi säga dina påståenden argumenteras bort och du bara ser dum ut) så kommer du med "konspirationspåståendet".

Du hade lika gärna kunna sagt att jag var en korkad idiot. Det är ungefär där din nivå ligger.

Men jag diskuterar gärna och lägger fram mina argument jag grundar min teori på så får du gärna bevisa din teori kring mcgäng.

Och så kan vi avgöra vad som verkar rimligt och orimligt med våra teorier? Gissar att du kommer smita den diskussionen.
Hur många gånger ska jag behöva säga det? JAG VET INTE! Faktum är att jag inte ens är insatt i fallet mer än att jag läst lite vagt någonstans att det hade med MC gäng att göra. Skillnaden är att teorin om MC-gäng är bra mycket trovärdigare än att polisen håller käften av rädsla och och inte går ut med att brottet gick ut på islamisk terrorism. Det fattar vem som helst även om teorin om MC-gäng inte håller heller.

Du får gärna komma fram med dina bevis på att det skulle föreligga islamisk terrorism och tystnad hos polisen p.g.a. rädsla. Problemet är bara att du inte har övertygat mig. Gör du det så har du min respekt.

Faktum är att Linköping är större än Gävle. Gävle ligger på typ 14e plats och Linköping på 8e. Att du använder ordet "i princip" gör inte rangordningen jämnare.

Och om nu terror ska användas så är knappast en bomb mot lägenhetskomplex i nån håla en speciellt bra metod. Även om terror är en usel metod rent allmänt så fattar du väl att målet med terror är att injaga skräck. Gör man det då i en mindre stad? Jag har aldrig hört talas om spektakulära terrordåd i mindre städer, i alla fall inte i europeiska lågbefolkningsländer.

Så jo, än så länge är du en konspirationsnisse oavsett vilka ad-hominem argument du använder.
Citera
2019-08-10, 00:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ChiliPeppers
Jag tycker det är lite märkligt hur en random person på facebook skulle få höra om ett dåd och dessutom skulle veta vad säpo har gjort. Det var rätt mycket i inlägget som verkade tunt och tydligen har polisen pratat med personen enligt tidningarna.

Eller hur? Detta är antagligen inget att hetsa upp sig över. Men det är ändå för jävligt hur vissa ska hålla på och skrämma upp folk så här. För man vet ju egentligen aldrig om något psykfall ändå skrider till verket. Till slut vet man inte vad som är sant eller falskt eller upp och ner längre.
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-08-10 kl. 00:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in