2019-08-08, 19:41
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr-mystic
Jo visst är Trump Hardcore inget snack men att beskylla honom för att Latinos blivit pepprade känns ändå ganska off. Om jag skulle vara en nördig nynazist så skulle jag tvärs om inte alls bli så uppeggad om presidenten höll med mig. Då har man ju medvind och det är helt lugnt att ventilera åsikter etc tillskillnad mot tex Norge (som visserligen inte är på samma pk nivå som Sverige) där Brevik( el han i Christchurch) tex kanske kände att motvinden var så stark att han tog tag i problemet själv (nu kan det visserligen även bero på att dom led av mental ohälsa etc).
Han som sköt i El Paso var republikan som förmodligen tappat hoppet om att Trump någonsin kommer göra något i praktiken för att stävja inflödet över gränsen.

Grupperna som Hop Not Hate infiltrerat har för övrigt inget med någon terrorism att göra, om man inte vill kalla bilolyckan i Charlottesville terrorism. Varken denna snubbe eller Dylan Roof hade kontakt med något faktiskt rörelse.
Citera
2019-08-08, 20:07
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muhksat
Lägg till den rätt ensidiga rapporteringen där man får intrycket av att trump inte är välkommen i vissa stater i usa. Lyssnar man på svt så kan man ju få intrycket att usa snart löses upp.

Ja det är ju det som är så löjligt också = att Trump får skit för att han kommer till en drabbad delstat men hade han skitit i det hade han ju fått skit för det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in