2019-08-04, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brenton.Tarrant
Hade inte ens hört talas om negern innan det blev box. Men varför har en meningslös crackneger, fått så stor uppmärksamhet i media och här på flashback?

Man kan ju jämföra med artisten R Kelly, som är häktad i Chicago och inte ens släpps mot borgen, noll uppmärksamhet
Citera
2019-08-04, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Man kan ju jämföra med artisten R Kelly, som är häktad i Chicago och inte ens släpps mot borgen, noll uppmärksamhet

Skillnaden är väl att R Kelly gillar att pissa 14 åringar i ansiktet och ägna sig åt diverse barnsexbrott, han har blivit en paria.

Stor humor dock med ASAP Rocky med skitnödig åklagare som ska ha mediecirkus och 3 dagar rättegång för en misshandel av normalgraden mot ett gäng pundare. Något som normalt avklaras på en förmiddag.
Någonstans finns väl en förundran bland folk och således media hur ett fåtal personer från rättsväsendet, tack vare sina grandiosa ambitioner att göra sig ett namn, kunnat skämma ut Sverige så pass mycket att det blivit en politiskt känslig världsnyhet samt att fler artister nu kommer dra sig för att åka hit.
Citera
2019-08-04, 11:37
Medlem
ODDysseuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brenton.Tarrant
Hade inte ens hört talas om negern innan det blev box. Men varför har en meningslös crackneger, fått så stor uppmärksamhet i media och här på flashback?

Innehåller det mesta som gillas/uppskattas på FB.

- Kändisar
- Brott
- Invandrare/asylsökande
- Politiker
- Rättsväsendet
- Offentliga uttalanden

Ett eget mikrokosmos in the making!
Citera
2019-08-04, 11:42
Medlem
Svantevits avatar
Incidenten var stor på Flashback innan den blev uppmärksammad ordentligt i MSM, så jag tror att i detta fall fanns ett stort allmänintresse. Att det var två ensamkommande afghaner som misskötte sig tror jag bidrog till intresset, men det absolut viktigaste var att brottet gick att se på film

Kan tillägga att jag läste i tråden här på FB, så när media började dra på om detta var jag redan trött på att höra om A$AP och afghanerna.
Citera
2019-08-09, 17:01
Medlem
wwrs avatar
Det var livesändning när hans flyg lyfte! Helsnurrigt. Jag gissar:

1. Fylla ut eftersom det ser ut som situationen med USA/Iran verkar gå mot en fredlig lösning vilket måste täckas över.

2. Vänja oss vid att landet blivit tummelplats för olika våldsverkare av utländsk härkomst. Vi skall bara acceptera och förmodligen betala deras rättegångskostnader.

3. Kanske försöka ge en aura av flärd runt gatuslagsmålen. Vi skall tänka "De utlänningar som slår ned folk är nog häftiga rappare."
Senast redigerad av wwr 2019-08-09 kl. 17:15.
Citera
2026-09-20, 19:54
Medlem
ASAP Rocky är tillbaka i Svensk media. Nu vill TV4 hitta på en massa om Amerikanska påtryckningar från Pompeo.

Det var säkert massor med påtryckningar, men så som jag minns det handlade det mest om svenska påtryckningar.

Det är bara att gratulera ASAP Rocky till hans bebisar och frihet. Rihanna gjorde en show som tack för påtryckningarna från både USA och Sverige.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in