2019-08-03, 16:18
Medlem
Skaraborg2s avatar
Fyra dager sedan han sågs senast.

Citat:
Ursprungligen postat av Hjalmar
Om polackspåret kan anses trovärdigt bör man kanske söka efter den bilen, och titta i bakluckan.

Men har man annars så mycket som pekar mot kidnappning? Han kan ju kört av vägen ner i vattnet och sjunkit eller kört ner i en ravin, sånt har hänt förr.

Tyvärr vet vi inte mycket. Bertinsson sågs för sista gången vad känt är vid 17.00-tiden onsdagen den 31 juli. Det är nu fyra dagar sedan. Vad som har hänt under dessa dagar är okänt. Polisen misstänker kidnappning vilket mycket väl kan vara fallet. Att han skulle ha försvunnit frivilligt låter inte troligt. Något har hänt honom - men vad?

Vad som än har hänt den försvunne så låter det inte bra. Snarare motsatsen. Inte mycket man kan göra så man kan bara hoppas på att hans försvinnande slutar lyckligt.
Citera
2019-08-03, 16:47
Moderator
Chantres avatar
Gott om folk som är ute och söker idag.

https://ibb.co/FVLCsgV
Citera
2019-08-03, 16:49
Medlem
Skaraborg2s avatar
Var chauffören den försvunne?

Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Var står det att det var tre polacker? Bara att det var en polskregistrerad bil? Tror den äldre var den försvunne.

Varför tror du att det är han?

Visst är det möjligt att chauffören kan ha varit den försvunne men jag tror inte det.
Citera
2019-08-03, 16:58
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Var står det att det var tre polacker? Bara att det var en polskregistrerad bil? Tror den äldre var den försvunne.
Postades som en vittnesuppgift på FB i samband med att den falskskyltade Volvon sågs på en mack.

Nämns att det var tre polsktalande personer varav en satt kvar framför ratten och de övriga lastade över grejer från en polskskyltad bil till Volvon. Detta var ca 17:50 den 31:e.

Visst rykte säger att föraren av Volvon skulle ha varit kraftigt byggd. Stämmer inte riktigt in på BO. Ser ganska smal ut, dock med en liten ölmage.

Om nu föraren av Volvon hade varit BO, skulle man då inte ha laddat rakt in i mackens butik med bilen för att komma undan? Att bara sitta kvar ensam i bilen verkar mysko.
Citera
2019-08-03, 17:55
Medlem
Skaraborg2s avatar
Låter inte troligt att denne chaufför var Bertinsson.

Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Postades som en vittnesuppgift på FB i samband med att den falskskyltade Volvon sågs på en mack.

Nämns att det var tre polsktalande personer varav en satt kvar framför ratten och de övriga lastade över grejer från en polskskyltad bil till Volvon. Detta var ca 17:50 den 31:e.

Visst rykte säger att föraren av Volvon skulle ha varit kraftigt byggd. Stämmer inte riktigt in på BO. Ser ganska smal ut, dock med en liten ölmage.

Om nu föraren av Volvon hade varit BO, skulle man då inte ha laddat rakt in i mackens butik med bilen för att komma undan? Att bara sitta kvar ensam i bilen verkar mysko.

Precis vad jag också tycker.

Även detta hur denne chaufför skulle ha sett ut. Att Bertinsson skulle prata polska är heller inte så troligt men jag vet förstås inget om hans språkkunskaper.
Citera
2019-08-03, 17:56
Moderator
Chantres avatar
Inga fynd efter dagens sökning i trakterna. Nytt sök i morgon.

Paret har bott i kåken sedan december 2016. Tidigare var han skriven i Lund. Bilen XC90 köptes i Helsingborg.

De bor ju lite utanför tätorten, så hur många lägger märke till en person som har bott 2.5 år på en ort? Kan tänka mig att en person som har bott på en ort hela sitt liv är en person man känner igen och hälsar på när man är ute och kör eller promenerar.

Citat:
Sökpådraget från fredagen har trappats ned.
– Vi har bedrivit inre spaning och det har även varit någon patrull ute, säger Patric Fors på polisens ledningscentral till TT.
http://www.smp.se/okategoriserade/aldre-man-fortfarande-forsvunnen/

Räknar polisen inte med att hitta BO i trakterna kring Markaryd längre?
Senast redigerad av Chantre 2019-08-03 kl. 18:13.
Citera
2019-08-03, 19:35
Moderator
Tystnads avatar
Polisen vet säkert mera än dom går ut med då dom tror människrov.
dom har säkert kollat alla bankomat/kortuttag tex.

att missing people gör skallgång tycker jag låter väldigt oroväckande

hoppas dom hittar han vid liv.

Känner till trakterna väl, tyvärr mycket kriminellt slödder från f.d Öststaterna som i liger åker runt och stjäl och gör inbrott.
Stod i lokalpressen att brott mot bondgårdar och byggarbetsplatser, båthamnar (båtmotorer) ökat medan lgh inbrott gått ner.
Tullen är maktlösa dom får inte kolla fordonen alls.

Har själv varit vid färjeläget i karlshamn mot klaipeda och kollat.
Mycket blattar i risiga skåpbilar och svenskreggade bilvrak som till och med bogserades ombord, väldigt skumma typer när jag var där och kollade
Citera
2019-08-03, 21:39
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Enligt Annika Klang har de lyckats söka igenom ett område på cirka sju kilometer runt den platsen han senast sågs i Markaryd. De har inte hittat några spår av Gert-Inge.
https://www.expressen.se/kvallsposten/missing-people-pausar-sok-efter-gert-inge-70/
Citera
2019-08-03, 21:48
Avslutad
Han lär vara död tror knappast på kidnappning utan snarare rånmord.
Citera
2019-08-03, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Inga fynd efter dagens sökning i trakterna. Nytt sök i morgon.

Paret har bott i kåken sedan december 2016. Tidigare var han skriven i Lund. Bilen XC90 köptes i Helsingborg.

De bor ju lite utanför tätorten, så hur många lägger märke till en person som har bott 2.5 år på en ort? Kan tänka mig att en person som har bott på en ort hela sitt liv är en person man känner igen och hälsar på när man är ute och kör eller promenerar.

http://www.smp.se/okategoriserade/aldre-man-fortfarande-forsvunnen/

Räknar polisen inte med att hitta BO i trakterna kring Markaryd längre?

De vet väl inte riktigt var de ska söka helt enkelt..
Citera
2019-08-03, 22:11
Medlem
Skaraborg2s avatar
Rånmord?

Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Han lär vara död tror knappast på kidnappning utan snarare rånmord.

Jag tror att du har rätt - tyvärr.

Kan mycket väl vara ett rånmord.
Citera
2019-08-03, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoftenAvEk
Enligt uppgift från boende i området har det sökts med helikopter och annat i området där mobilen sist pejlades. Märkligt, i så fall kan man ju anta att han är död. Att de skulle hålla honom där är ju ren idioti ifall det är kidnappning.
Man kan undra vad som får polisen att tro att det är människorov.
Min gissning mtp sökområdet är mord och dumpning där.

Hoppas verkligen inte på det du säger. Han kan lika väl vara bunden någon stans i skogen. Hoppas på det bästa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in