2019-08-11, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Som sagt tidigare, förmodligen zigenare som råkar bo i Polen. Visst kan jag ha fel men polacker bör inte få dåligt rykte innan det här är utrett.
Polacker är ett problem på arbetsplatser i både Norge och Sverige, de stjäl verktyg i mängder.
Citera
2019-08-11, 11:26
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Det vet man inte....men ett vittne har sett BO's bil, falskreggad, hanteras av personer som pratar polska.

Min teori:

BO har gått ur bilen för att pissa. Får hjärtsnörp och dör. Bilen står med nycklar i. Polackerna "hittar" bilen och "lånar" den.

Jag satt och funderade hur Polskan låter eftersom vittnen var så säker på att de hörde Polska, men så här låter Polskan.

https://www.youtube.com/watch?v=zUMw6QxN93Q
Citera
2019-08-11, 11:57
Medlem
Så tragiskt och onödigt!
Jag har varit ute och letat efter Gert-Inge och knackat dörr rätt nära där han har påträffats död. I nästan alla gårdar på landet klagades det på inbrott och stölder som hade begåtts av utländska ligor.

Nu borde vi svenskar kräva av våra politiker att tullen börjar granska ALLA skumma skåpbilar och släp som rullar ut ur landet med stöldgods! Alla vill detta utom brottslingarna från forna öst!

Hos en tidigare granne till mig hade de till och med varit inne i sommarstugan och klippt ned elledningarna för att stjäla proppskåpet och elelementen!

Gårdar, skogsmaskiner och företag töms i rask takt på verktyg och utrustning. Detta räcker tydligen inte utan nu ska till och med svenskar mördas för att sno bilen!

Nu är det nog!

PS. Polisen bör ut på gator och torg istället för att sitta inne i borgar och försöka utreda vad som redan har hänt! (Apropå att polisen ska överge sin polisstation på Sallerupsvägen i Malmö då de inte vågar vara kvar där pga vandalisering av deras bilar m.m. Istället ska de bygga en polisborg vid Hyllie där 700 poliser ska sitta! Ut med er på gatorna istället och förhindra brott!)
Citera
2019-08-11, 11:59
Medlem
larsingvarsfrus avatar
För dryga veckan sedan stod en relativt ny guldbrunfärgad XC90 med utlandsskyltar utanför Lidl i Bromölla. Bredvid stod en silverfärgad BMW av något äldre modell. Båda bilarna var igång och passagerarna sprang runt bilarna och pladdrade på främmande språk. Lutad mot XC90:n stod en något mörkhyad (kan ha varit solbränd) fyllig man, svart hår med sidbena, vit skjorta, ca. 1,85< lång, i 45-årsåldern. Han var huvudet längre än övriga.
Varför jag lade detta på minnet, jo för klädseln på samtliga rimmade illa med Volvons skick.
En iakttagelse bara.
Senast redigerad av larsingvarsfru 2019-08-11 kl. 12:09.
Citera
2019-08-11, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thisisnotok
Hur kommer det sig att farbror blå är så pass generösa i sina beskrivningar just i detta fall om man jämför med liknande? Är det ev. brottsoffret som är en speciell person inom vissa kretsar (läs: äldre svinrika)?

Definiera svinrika, är det de som har 1 miljon eller 10 miljoner eller 100 miljoner, ännu mer?
Citera
2019-08-11, 12:10
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
För dryga veckan sedan stod en relativt ny guldfärgad XC90 med utlandsskyltar utanför Lidl i Bromölla. Bredvid stod en silverfärgad BMW av något äldre modell. Båda bilarna var igång och passagerarna sprang runt bilarna och pladdrade på främmande språk. Lutad mot XC90:n stod en något mörkhyad (kan ha varit solbränd) fyllig man, svart hår med sidbena, vit skjorta, ca. 1,85< lång, i 45-årsåldern. Han var huvudet längre än övriga.
Varför jag lade detta på minnet, jo för klädseln på samtliga rimmade illa med Volvons skick.
En iakttagelse bara.

Gert hittades död i Hannabad och de är ju ändå ett avstånd till Bromölla 9,5 mil sen finns det ju massor med XC90 på vägarna, men samtliga iaktagelser är ju viktiga för polisen.
Citera
2019-08-11, 12:11
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Har inte bilen GPS? Är den lätt att koppla ur?
Citera
2019-08-11, 12:13
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Gert hittades död i Hannabad och de är ju ändå ett avstånd till Bromölla 9,5 mil sen finns det ju massor med XC90 på vägarna, men samtliga iaktagelser är ju viktiga för polisen.

Jag har rättat min iakttagelse. Bilen var guldbrun och glänste i solen.
Citera
2019-08-11, 12:15
Medlem
tdlefnierreguss avatar
En XC90 kan nog klassas som en lyxbil så man får nog anta att bilen är motivet. GM förutsatte nog att Gert-inge var rik så de kan även försökt få ut pengar.
Citera
2019-08-11, 12:17
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
En XC90 kan nog klassas som en lyxbil så man får nog anta att bilen är motivet. GM förutsatte nog att Gert-inge var rik så de kan även försökt få ut pengar.

Finns det inga övervakningskameror i Markaryd?
Citera
2019-08-11, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Det vet man inte....men ett vittne har sett BO's bil, falskreggad, hanteras av personer som pratar polska.

Min teori:

BO har gått ur bilen för att pissa. Får hjärtsnörp och dör. Bilen står med nycklar i. Polackerna "hittar" bilen och "lånar" den
.

Mycket osannolikt, är du polack?
Citera
2019-08-11, 12:21
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality

Ska man med Polenfärjan är det på vägen (Bromölla)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in