2019-08-02, 07:41
Medlem
Ni får det att låta som om toxic masculinity är något dåligt. Föresten är gillette för fjollor och en ren marknadsföringsprodukt. Saftey razor är skarpare och 10 gånger billigare men bäst är nog en switchblade men vettifan om jag vågar raka kulorna me en sån.
Citera
2019-08-02, 07:49
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Ja du har förstått fel.
De gör en nedskrivning av värdet med 8 miljarder. Läs reuterartikeln igen.

Nämn inte för TS att de också orsaken till nedskrivningen till att de har haft en minskad försäljning 11 av de senaste 12 kvartalen dvs långt innan reklamen sändes, för då faller ju denna trådstart ihop som ett korthus..
Citera
2019-08-02, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Nämn inte för TS att de också orsaken till nedskrivningen till att de har haft en minskad försäljning 11 av de senaste 12 kvartalen dvs långt innan reklamen sändes, för då faller ju denna trådstart ihop som ett korthus..

Och hur hjälpte den ökända reklamen dem?
Citera
2019-08-02, 07:52
Medlem
Så otroligt oväntat att försäljningen gått ner efter att de grovt förolämpat sin kundbas..(obs ironi)
Citera
2019-08-02, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Samma här
Använder safty razor nu .. och trivs med det .
rakningen blir mycket bra och jag har alltid ett rakblad till annat ändemål om det behövs
Kostnadsmässigt så koster rakning mig i stort sett ingenting längre

Akta så du inte köper P&G ägda rakblad bara, för de kan använda sig av obskyra namn som du tror är generiska men faktiskt ägs av P&G. Jag hade tagit en närmare titt.

De äger även head and shoulders. Om man får för sig att bojkotta även denna skit.

Funderar själv på att köpa en safety razor, går snabbare, effektivare och bättre. (Har använt en tidigare). I längden är det en ganska stor besparing, det man egentligen betalar för är bladen, behövs inget mer än bara någon bättre tvål.

Lade precis en beställning på safety razor + ett gäng olika blad. Får se hur detta går. Fler Giletteprodukter blir det dock inte.
Citera
2019-08-02, 07:55
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utlandssvensk
Och hur hjälpte den ökända reklamen dem?

Det vet vi inte! Men TS kanske kan hjälpa då denne har hört rykten om ytterligare 150 miljarder i förlust trots att de lämnat en redovisning för bara 2 dagar sedan...

TS upplys oss! (vi förstår att detta med nedskrivning är lite krångligt) ge din fortsatta briljanta analys av Gillette och P&G (ökat med 22% sedan reklamen sändes)
Citera
2019-08-02, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet

Tror du TS blir besviken om vi förklarar att de gjort nedskrivningen till stor del på grund av valutaeffekter som uppstått med en stärkt usd?
Citera
2019-08-02, 08:04
Medlem
MyJustices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smagsgala
Akta så du inte köper P&G ägda rakblad bara, för de kan använda sig av obskyra namn som du tror är generiska men faktiskt ägs av P&G. Jag hade tagit en närmare titt.

De äger även head and shoulders. Om man får för sig att bojkotta även denna skit.

Funderar själv på att köpa en safety razor, går snabbare, effektivare och bättre. (Har använt en tidigare). I längden är det en ganska stor besparing, det man egentligen betalar för är bladen, behövs inget mer än bara någon bättre tvål.

Lade precis en beställning på safety razor + ett gäng olika blad. Får se hur detta går. Fler Giletteprodukter blir det dock inte.
Her testat olika rakblads märken det senaste halvåret .
och enligt mitt tycke så
är Wilkingsons sword e klart bästa
Citera
2019-08-02, 08:07
Medlem
MyJustices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smagsgala

Vad gäller raklödder så behöver du faktiskt bara en vanlig tvål och inget annat
men om du nu vill ha raklödde .. så funkar Lidl super bra
koster 20 sek och håller länge länge
Citera
2019-08-02, 08:19
Medlem
Svantevits avatar
Har inte sett reklamen i fråga, men vill hitta ett alternativ till Gillette Mach 3. Blivit så jävla dyrt att köpa bladen.
Citera
2019-08-02, 08:19
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Tror du TS blir besviken om vi förklarar att de gjort nedskrivningen till stor del på grund av valutaeffekter som uppstått med en stärkt usd?

Hen kan nog bli lite sårad av det! Men TS vet ju mer än vi och snart får vi redan på hur de 150 miljarderna i förlust kommer!!
Citera
2019-08-02, 08:37
Medlem
i.beg.to.differs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svantevit
Har inte sett reklamen i fråga, men vill hitta ett alternativ till Gillette Mach 3. Blivit så jävla dyrt att köpa bladen.
Köpte Bic https://www.netonnet.se/art/halsa-personvard/kroppsvard-man/rakhyvel/bic-flex-5-hybrid-set-of-4pcs/1003816.9136/ samt ett sexpack blad för under 200 kronor. Dessa ska dock jämföras med Fusion 5 där 5 blad kostar 159 kronor. Enda skillnaden är att Bic saknar "trimbladet" men det har jag sällan använt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in