2019-08-05, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Vart kommer snacket om hittade fingrar ifrån egentligen? Finns det någon som helst sanning i det ryktet?

Som sagt är det där bara djungeltrumman i Kiruna som slår på. Dom vet inte vad dom snackar om helt enkelt.

Vi är många som tror att han vill ta en paus och är och fiskar helt enkelt, ska vara vääldigt dålig fångst om han inte klarar av att fiska i 8 dagar. Bättre det än att dessa misstänkta ska ha lämnat fingrar efter sig utanför en av Kirunas bästa pizzerior.

Det är långsökt, om dessa hyptotetiskt skulle röva bort JD, om alla 3 har rövat honom, vad hindrar honom från att smita om alla är anhållna?
Citera
2019-08-05, 18:21
Medlem
Han är knappast på fisketur, nåt vet ju polisen om...
Citat:
Publicerat kl 13.42
En av de tre män som anhållits misstänkta för att ha kidnappat den saknade mannen från Kiruna har häktats.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=98&artikel=7274981
Citera
2019-08-05, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Som sagt är det där bara djungeltrumman i Kiruna som slår på. Dom vet inte vad dom snackar om helt enkelt.

Vi är många som tror att han vill ta en paus och är och fiskar helt enkelt, ska vara vääldigt dålig fångst om han inte klarar av att fiska i 8 dagar. Bättre det än att dessa misstänkta ska ha lämnat fingrar efter sig utanför en av Kirunas bästa pizzerior.

Det är långsökt, om dessa hyptotetiskt skulle röva bort JD, om alla 3 har rövat honom, vad hindrar honom från att smita om alla är anhållna?
Alla vet förmodligen om att du sitter bakom datorn och skriver massa idioti för att gå oss på nerverna. Och sen sitter du och skrattar åt dig själv och klappar dig på axeln att du är så finurlig som kommer på ett sätt att få finnas, att få bekräftelse.
Fortsätt skriv du lille vän 💜 mina nerver är rätt härdade.
Citera
2019-08-05, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inteaktivnu
Alla vet förmodligen om att du sitter bakom datorn och skriver massa idioti för att gå oss på nerverna. Och sen sitter du och skrattar åt dig själv och klappar dig på axeln att du är så finurlig som kommer på ett sätt att få finnas, att få bekräftelse.
Fortsätt skriv du lille vän 💜 mina nerver är rätt härdade.
Hoff jag blev bannad från jodel i morse när jag var lite väl tydlig tydligen hur d.n är som person voj voj .
Citera
2019-08-05, 18:41
Medlem
LucNNs avatar
Citat:

Du hade mig fram tills det stycket, där hörde jag trolololololololololo tralalalalaaa
Citera
2019-08-05, 18:43
Medlem
hum.by.666s avatar
En person häktades idag på sannolika skäl misstänkt för människorov. Ytterligare två personer är anhållna i ärendet och åklagaren har för avsikt att begära även dem häktade.

Gällivare tingsrätt, målnr B 607-19
Citera
2019-08-05, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Du hade mig fram tills det stycket, där hörde jag trolololololololololo tralalalalaaa

Ja men står rov inte mord, så då är han fången någonstans. Borde häktat för mord direkt då?

Du tramsar bara med dina angrepp och trollanklagelser.

Jag ska höra med folk i den undre världen.
Citera
2019-08-05, 19:10
Medlem
Eftersom ingen kropp hittats kan man inte med säkerhet säga att han är mördad
Citera
2019-08-05, 19:15
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ja men står rov inte mord, så då är han fången någonstans. Borde häktat för mord direkt då?

Du tramsar bara med dina angrepp och trollanklagelser.

Jag ska höra med folk i den undre världen.

Att det står rov istället för mord är en teknikalitet. Det är ju förmodligen bara för att ingen kropp har hittats ännu. Det skulle dock vara intressant att veta vad de har för indicier för människorov. Något som antyder detta måste ju ha framkommit.
Citera
2019-08-05, 19:19
Medlem
Skaraborg2s avatar
Fiskeresa?

Citat:
Ursprungligen postat av adlitam

Det är förstås helt riktigt.

Inte tror jag i a f på att den försvunne mannen nu befinner sig på en fiskeresa under nio dagars tid.. Om han är mördad så kanske hans kvarlevor aldrig kommer att hittas? Måste finnas massor av "bra" ställen att dumpa en kropp. De tre personerna som är misstänkta för att ha haft något att göra med försvinnandet lär känna till trakterna runt Kiruna lika bra som sina egna fickor.
Citera
2019-08-05, 19:31
Medlem
Stämmer det att donna körde JL till psyket dagen efter durres försvinnande han då hade ett jack i skallen och klösmärke i ansiktet. Ytterligare ett ryckte är att de 2 försökte få tag i vapen dagar innan försvinnandet.
Citera
2019-08-05, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adlitam
No shit Sherlock.
Ontop.
Vilka är de häktade? Vanliga pundare? Hade han skulder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in