2019-07-30, 18:00
Medlem
ghostedbymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Vi tänkte testa och se hur det funkar med de befintliga medlemmarna först.
Funkar det bra, så är det inte otänkbart att alla får tillgång till notifikationerna.

admin

mycket bra tänkt
Citera
2019-07-30, 18:01
Medlem
HarryScheinens avatar
Citat:
Då ska jag inte göra dig besviken, och låta dig vänta för länge.

admin

Där kom den. Härligt att se. Tack - den satt som en fläskläpp.
Citera
2019-07-30, 18:06
Medlem
Ricolas avatar
Citat:
Det är många som önskar funktionen, och det är enklare att hålla sig uppdaterad med funktionen påslagen.

admin
Han menar ju såklart varför finns spärren inte varför finns funktionen...
Citera
2019-07-30, 18:09
Medlem
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Vassegod! Plingade det fint?

Mycket bra beslut, detta tjänar som sagt alla på.

Tack! Det plingade skönt i öronen. Jag håller med, ett mycket bra beslut.

OT: Nu väntar vi kanske på att en "lajk-knapp" blir möjligen för inläggen? Jag tänker lite som på Twitter. Eller en klassisk tumme upp/ner som på exempelvis youtube. Jag tror att det skulle kunna vara bra för att bli av med en del off topic postande? Ibland vill man ju bara droppa att någon skrivit något bra, eller uselt, och spinner lite impulsivt (och i stridens hetta) vidare i inlägget, så att det blir just off topic/trams. På det viset skulle färre varningar/avstängningar delas ut? Och moderatorerna få mindre att göra? En OT tanke bara.
Senast redigerad av HarryScheinen 2019-07-30 kl. 18:11.
Citera
2019-07-30, 18:09
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminstorasalta
Vad var anledningen till att det tog så lång tid?

Vad är anledningen till att ha någon begränsning alls? Att en användare inte får notifikationer förlorar jag på, eftersom sannolikheten för svar minskar.

Vi vill vänta med att slå på funktionen för alla, för att se om det finns några nackdelar med att fler får tillgång till notifikationer. Att vi enbart lanserade funktionen till ett fåtal i början beror bl.a. på att det var en beta-funktion, och att vi inte var säkra på om notifikationerna borde erbjudas för samtliga medlemmar. Det var dock aldrig tanken att det skulle dröja tre år mellan första lanseringen, och den idag.

admin
Citera
2019-07-30, 19:06
Medlem
Bra initiativ!
Citera
2019-07-30, 19:14
Medlem
Citat:
Vi vill vänta med att slå på funktionen för alla, för att se om det finns några nackdelar med att fler får tillgång till notifikationer. Att vi enbart lanserade funktionen till ett fåtal i början beror bl.a. på att det var en beta-funktion, och att vi inte var säkra på om notifikationerna borde erbjudas för samtliga medlemmar. Det var dock aldrig tanken att det skulle dröja tre år mellan första lanseringen, och den idag.

admin
Så ryktet om att anledningen (eller en del av den) är att ni ville se det som en premiumfunktion, lite som en belöning, är 100% falskt?
Citera
2019-07-30, 19:34
Medlem
Vasilevos avatar
Tackar, det här är en funktion som jag saknat
Citera
2019-07-30, 19:40
Bannlyst
Citat:
Det är många som önskar funktionen, och det är enklare att hålla sig uppdaterad med funktionen påslagen.

Stämmer.
Notifikationerna går att välja bort i Kontrollpanelen.

admin
Ja funktionen är ok men varför ska den inte fungera för alla? Ser inte logiken i detta.
Citera
2019-07-30, 19:49
Bannlyst
Fan äntligen!!!

Men låt alla få notifikationer. Alla tjänar på att det underlättar att veta om man fått svar.
Citera
2019-07-30, 20:45
Medlem
Isnatts avatar
Visste inte ens att inte alla hade det.
Minns själv tiden innan, för längesen när ingen hade det alls. Var inte så kul.
Citera
2019-07-30, 20:46
Medlem
rootbits avatar
Jag är visserligen både en utvilad och avslappnad man överlag men det står inte på mitt visitkort.. än.

Med risk för att låta som en jävla amatör, vad fan är "Laidback-status"?
Senast redigerad av rootbit 2019-07-30 kl. 20:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in