2019-07-30, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ja. De pressetiska reglerna säger att man bör vara återhållsam med att nämna ursprung. Men det handlar inte om, som du implicerar, att redaktionen fattar beslut utifrån vad som är mest ”lugnande”.

Dessutom: Ärligt talat är det rätt få som bryr sig. Hänt tidigare att ursprung på en brottsling inte nämnts och att en och annan skribent på Flashback haft synpunkter på det, men det har inte lett till några bredare folkliga uppror.

Folk borde bry sig. Frankfurt är ytterst mångkulturellt. Detta är ett symboliskt mord.
Citera
2019-07-30, 01:05
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GubbenmedG
Människor är oberäkneliga, särskilt på droger i vilken form som helst. Möjligen en kombination av alla(h) dessa tre?

Religiöst tror jag inte.

PTSD eller riktat mot Tyskland (liknande som han på IKEA) är också möjligt.
Citera
2019-07-30, 01:09
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ja. De pressetiska reglerna säger att man bör vara återhållsam med att nämna ursprung. Men det handlar inte om, som du implicerar, att redaktionen fattar beslut utifrån vad som är mest ”lugnande”.

Ursprung och medborgarskap är inte riktigt samma sak. Jag menar liksom inte att man ska göra nån sorts rasbiologisk beskrivning av gärningsmän, men om utländska medborgare i Sverige begår grova brott så finns det absolut skäl att nämna nationalitet och vad personen gör i Sverige.

Citat:
Dessutom: Ärligt talat är det rätt få som bryr sig. Hänt tidigare att ursprung på en brottsling inte nämnts och att en och annan skribent på Flashback haft synpunkter på det, men det har inte lett till några bredare folkliga uppror.

Nej jag tror inte att det blir några uppror, men eftersom förtroendet för media är rätt lågt som det är redan så lär det ju inte öka om de undanhåller viktiga detaljer. Och naturligtvis, vilket du själv medger, så finns det goda grunder till att ange medborgarskap i detta fall. BBC hade inget problem med det. SVT hade det.

Kort sagt: Svensk media är inte att lita på.
Citera
2019-07-30, 01:27
Medlem
Blockscars avatar
Jag mår illa på riktigt av det här, vänder sig i magen, min fru grät då hon fick höra om händelsen. Det går inte skydda våra barn till slut! När ska det här ta slut!? När ska allmänhet förstå att dessa människor som är mitt ibland oss utgör ett direkt hot mot den enskildes välbefinnande och existens. Snälla varför förstår dom inte, varför fortsätter dom bära skygglappar, glorifiera dessa förbannade kulturer och rösta på partier som gynnar detta övergrepp på sverige, varför?? Helvete! Suck!
Citera
2019-07-30, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blockscar
Jag mår illa på riktigt av det här, vänder sig i magen, min fru grät då hon fick höra om händelsen. Det går inte skydda våra barn till slut! När ska det här ta slut!? När ska allmänhet förstå att dessa människor som är mitt ibland oss utgör ett direkt hot mot den enskildes välbefinnande och existens. Snälla varför förstår dom inte, varför fortsätter dom bära skygglappar, glorifiera dessa förbannade kulturer och rösta på partier som gynnar detta övergrepp på sverige, varför?? Helvete! Suck!

Varför? Det är en gammal plan, från 1920-talet om jag inte missminner mig. Den handlar om hur Europa bör enas till ett land och hur de europeiska folken bör blandas upp med araber och afrikaner för att skapa "framtidsmänniskan" som är en "Eurarabisk negroid". Detta från en herre som hette Kalergi och var filosof, greve och fick ett fredspris. Denne Kalergi är som en slags Jesus (Ja faktiskt) för många politiker, och de hyllar honom helt öppet (obehindrat dessutom).
Citera
2019-07-30, 02:37
Medlem
Sam.Boyds avatar
Vad ver vi om offret o dess mamma? Något måste ha triggat GM.
Citera
2019-07-30, 03:19
Medlem
itsurewasntmes avatar
Citat:

Vi får väl se.
Citera
2019-07-30, 05:59
Medlem
Nestor Xs avatar
Denna tråd har smutsats ned å det grövsta av diverse klottrare provokatörer och rena rasister som öht inte diskuterar detta djupt tragiska ämne och empati med BO förekommer allt för sällan då energin läggs på att baktala dem som är av annan uppfattning. Att några här flera gånger beskriver eritreaner som neger/kaffer är felaktigt då de folkstammar som bebor Afrikas horn, semiter och hamiter på den tid rastillhörighet var något viktigt ansågs tillhöra den europida rasen. För GM kan det vara så att han får bättre liv på anstalt i Tyskland än i friheten ute på gatan där han måste själv förse sig med föda och härbärge.
Citera
2019-07-30, 06:07
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg
Det är ju ett terrordåd eftersom att det sprider terror bland folk. Nu blir folk ännu mer misstänkta mot blattar så det är väl bra iaf.

Målsättningen borde vara 0 bruna i Europa om 10 år, så att vi kan börja bygga igen.

Hemskt vad våra ledare gjort mot oss. Den personen som var ansvarig för att han skulle utvisas borde dömmas för mened.

Det är ganska uppenbart att målsättningen är 0 vita inom 10 år. Invandringen är givetvis en agenda som inte får ifrågasättas Bolshjevik style.

Se så allihopa ta nu reda på vilka som var Bolshjevikerna och jämför det med dagens EU. Vi vita är dödsdömda om vi inte börjar namnge de som gör det här emot oss.
Citera
2019-07-30, 06:38
Medlem
MyJustices avatar
Tänkte på pressetik :
SVT har tagit bort Nyheten om dådet på sin Facebook sida
Har bestämd för att den fanns där tidigare ..
Undrar om det är pressetiken eller folks reaktion som styrde regimens beslut ..?
Citera
2019-07-30, 06:46
Medlem
Citat:
Det är inte i alla lägen motiverat att nämna GM:s ursprung. Frågan är om det är relevant. I det här fallet anser jag det bör nämnas, då det dels kan vara relevant för brottet, dels kan få politiska konsekvenserna som.

Men sanningen är nog den att en allmänreporter inte förstår det. Han/hon skriver förutom om det i Frankfurt om typ en ovanlig fågel som siktats på Öland, ett stort växelfel som drabbar SJ, en jordbävning i Indonesien, och allt däremellan, och är egentligen inte särskilt insatt i något av det.

Och snabbt ska det gå. Som huvudregel ska inte ursprung nämnas, vilket jag tycker är en bra huvudregel. Snabbast går det om man inte vidare resonerar i fall man bör bryta mot den, även om jag som sagt tycker det borde gjorts i det här fallet.

Välformulerat, Troian. Jag håller med om vad du säger.
Citera
2019-07-30, 06:49
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty
Ren spekulation från min sida. Kollegan berättade att han mördade sonen, försökte mörda mamman samt ytterligare en person. Motivet är okänt i nuläget.

Lite lustig grammatik där. Låter som att din Kollega mördade Sonen samt försökte mörda mamman men ville inte berätta varför.

Du kanske var Kollega med negern vem vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in