Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2025-12-10, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av murder4hire
bumpar. funderar lite på den här för att komma ifrån förorten. är också mkt för friluftsliv så ser charmen med att kunna tuta runt och göra lite vad man vill. är bra på att leva rätt billigt.

någon som gjort detta som har en ungefärlig budget? hajar att det är en jävligt bred o svår fråga, men tacksam för svar ändå.
Köp en riktig husbil som är byggd för ändamålet. Fuktskador kommer ofta i hemmabygge. Några hundratusen får du säkert betala och uppåt beroende på vad du vill ha. Vitsen med husbil är ju att låta den rulla och inte stå still. På en fast plats på camping är en stor husvagn bättre och billigare. Passar ju utmärkt till många jobb eller för att en bostad är en kostsam historia eller pga brist av dem. Parkera gratis för natten, kör till jobbet på dagen och flytta dig ständigt för att undvika bråk med fast boende.
Citera
2025-12-11, 21:15
Medlem
murder4hires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Köp en riktig husbil som är byggd för ändamålet. Fuktskador kommer ofta i hemmabygge. Några hundratusen får du säkert betala och uppåt beroende på vad du vill ha. Vitsen med husbil är ju att låta den rulla och inte stå still. På en fast plats på camping är en stor husvagn bättre och billigare. Passar ju utmärkt till många jobb eller för att en bostad är en kostsam historia eller pga brist av dem. Parkera gratis för natten, kör till jobbet på dagen och flytta dig ständigt för att undvika bråk med fast boende.

nä, usch. jag är mer DIY, och det ska fan inte kosta några hundra tuss. 50 lax sätter jag mig budget runt. ca en årshyra (fast nä, min årshyra är nästan exakt 37 tuss...)
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in