2025-12-19, 20:04
Medlem
Bumpar tråden har funderingar på att söka jobb och studera samtidigt jag jobbar undrar om någon har erfarenhet av det?
Citera
2025-12-19, 20:06
Medlem
Knotknets avatar
Finns det chanser för personalen att knulla med passagerarna?
Citera
2025-12-20, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PokkenPekka
Bumpar tråden har funderingar på att söka jobb och studera samtidigt jag jobbar undrar om någon har erfarenhet av det?

Ja det är möjligt men helst distans o håll koll på obligatoriska seminarium o dylikt.

Man jobbar 1:1 + semester vid heltid, 165 dagar ombord där man gör 10,6h ombord, såvida de inte har 12h men då är det 2:3 o semestern inbakad.

Är du timanställd kan du lägga dig tillgängling 1-2 veckor varje, eller varannan månad, men du är ju inte garanterad arbete.
Gör du en vecka får du betalt för 2, inte för att de är snälla utan för att du arbetar 200% veckan du är ombord.

Vid första anblick ser lönen riktigt kass ut, men med tillägg, avdrag o skattereduktion blir det rätt mycket netto.

Du kan ju jobba 3-4 månader o sedan lyfta akassa medans du pluggar i en termin o sen repeat. Men då får du skippa csn.
Citera
2025-12-20, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Ja det är möjligt men helst distans o håll koll på obligatoriska seminarium o dylikt.

Man jobbar 1:1 + semester vid heltid, 165 dagar ombord där man gör 10,6h ombord, såvida de inte har 12h men då är det 2:3 o semestern inbakad.

Är du timanställd kan du lägga dig tillgängling 1-2 veckor varje, eller varannan månad, men du är ju inte garanterad arbete.
Gör du en vecka får du betalt för 2, inte för att de är snälla utan för att du arbetar 200% veckan du är ombord.

Vid första anblick ser lönen riktigt kass ut, men med tillägg, avdrag o skattereduktion blir det rätt mycket netto.

Du kan ju jobba 3-4 månader o sedan lyfta akassa medans du pluggar i en termin o sen repeat. Men då får du skippa csn.
Thx!
Citera
2026-08-25, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt

Jag funderar på att söka som timanställd. Men bor långt ifrån. Men tänker att om man får vara ombord en vecka så. Vet du om man som timanställd brukar få många pass. Jag tänkte söka till spa.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in