2019-07-14, 01:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Om kokosoljan har för hög smältpunkt kan du ju alltid blanda ut den med något. Jag skulle föreslå paraffinolja som är luktlös och inte härsknar, men annars går det väl med valtran eller vad som nu kan hålla sig flytande i din igloo!

Sedan finns det ju diverse doftoljor att köpa åtminstone i Sverige, men kanske inte i Kamtjatka eller var du nu håller hus..!

Eller doftsätta en billig vegetarisk olja från en matbutik?
Anledningen till att jag säger vegetarisk är eftersom det står så på flaskan.
Det är den billigaste varianten.
Citera
2019-07-14, 01:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Om kokosoljan har för hög smältpunkt kan du ju alltid blanda ut den med något. Jag skulle föreslå paraffinolja som är luktlös och inte härsknar, men annars går det väl med valtran eller vad som nu kan hålla sig flytande i din igloo!

Sedan finns det ju diverse doftoljor att köpa åtminstone i Sverige, men kanske inte i Kamtjatka eller var du nu håller hus..!

Vad händer om man skulle blanda ut med ett vanligt parfym-ekstrakt (stavning?)?
Citera
2019-07-14, 02:30
Medlem
GalFisks avatar
Min mor gjorde väldoftande kroppsoljor genom att lägga rosenblad i vegetabilisk olja, och sila efter flera veckor.
Citera
2019-07-14, 11:38
Medlem
sommarlovs avatar
Alla gillar inte kokos-lukten, jag tycker den luktar obehagligt, min fru gillar den.

Om du behöver en neutral olja för hudvård finns det så klart massor att välja på.

Jag föreslår druvkärnolja, helt neutral och otroligt hållbar.

Crearome har ett stort sortiment, jag har handlat där flera gånger.
https://naturkosmos.se/category.html/vegetabiliska-oljor
Citera
2019-07-14, 12:04
Medlem
Fattar verkligen inte problemet? Är det svinkallt och oljan hård så spolar du flaskan några sekunder i varmt vatten så har du dina penisdroppar.

Sluta kalla det vegetariskt kontra kokos. Oljorna kallas vegetabiliska för att de utvinns ur vegetabilier. Det gäller även kokosolja.

Vill du nu ha kokosoljan mer flytande hela tiden så tar du en burk, ställ burken i ett varmt vattenbad, blandar i 2/3 kokosolja och 1/3 raps eller annan neutral olja. Blanda med en sked och häll sedan i din penisflaska.

Det hade en kebabtekniker löst.
Citera
2019-07-14, 12:07
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Du köper lämplig doft från ebay. Sök på coconut/pina colada fragrance scent oil så kommer du hyfsat rätt. Som denna säljare t.ex. https://www.ebay.com/str/Authentic-oil-Co

Som olja kan du välja olivolja eller en blandning av din koksolja och annan olja, som druvkärnolja.

Edit: Jag hade valt ett animaliskt fett som är mer kompatibelt med vår hud. Ex. ister från gris. Brukar använda det istället för syntetiskt cerat för det går lättare in i huden. För mjukheten är det bara att blanda i lite av tidigare föreslagna oljor.
Senast redigerad av WirelessGkit2 2019-07-14 kl. 12:10.
Citera
2019-07-14, 15:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Du köper lämplig doft från ebay. Sök på coconut/pina colada fragrance scent oil så kommer du hyfsat rätt. Som denna säljare t.ex. https://www.ebay.com/str/Authentic-oil-Co

Som olja kan du välja olivolja eller en blandning av din koksolja och annan olja, som druvkärnolja.

Edit: Jag hade valt ett animaliskt fett som är mer kompatibelt med vår hud. Ex. ister från gris. Brukar använda det istället för syntetiskt cerat för det går lättare in i huden. För mjukheten är det bara att blanda i lite av tidigare föreslagna oljor.

Vart och hur köper du animaliskt fett?
Citera
2019-07-14, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yudas
Fattar verkligen inte problemet? Är det svinkallt och oljan hård så spolar du flaskan några sekunder i varmt vatten så har du dina penisdroppar.

Sluta kalla det vegetariskt kontra kokos. Oljorna kallas vegetabiliska för att de utvinns ur vegetabilier. Det gäller även kokosolja.

Vill du nu ha kokosoljan mer flytande hela tiden så tar du en burk, ställ burken i ett varmt vattenbad, blandar i 2/3 kokosolja och 1/3 raps eller annan neutral olja. Blanda med en sked och häll sedan i din penisflaska.

Det hade en kebabtekniker löst.

Jag har inte varmvatten I kranen utan måste koka vatten.

Din ide med att blanda med en annan olja är ganska bra men tror inte jag skulle gilla lukten.

Ska kolla upp efter olika doftämnen.
Citera
2019-07-14, 15:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Alla gillar inte kokos-lukten, jag tycker den luktar obehagligt, min fru gillar den.

Om du behöver en neutral olja för hudvård finns det så klart massor att välja på.

Jag föreslår druvkärnolja, helt neutral och otroligt hållbar.

Crearome har ett stort sortiment, jag har handlat där flera gånger.
https://naturkosmos.se/category.html/vegetabiliska-oljor

Bra tips men antar att den är ganska dyr? En neutral olja kanske är det bästa. Vill att det ska kännas fräsht och maskulint.
Citera
2019-07-14, 15:52
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhured
Bra tips men antar att den är ganska dyr? En neutral olja kanske är det bästa. Vill att det ska kännas fräsht och maskulint.
Eftersom du behöver så lite är det inte dyrt, den härskar inte heller på lång tid, så den håller.
Min fru tar bort smink med ricinolja, det är billigt och kanske passar ditt behov?
Citera
2019-07-14, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Eftersom du behöver så lite är det inte dyrt, den härskar inte heller på lång tid, så den håller.
Min fru tar bort smink med ricinolja, det är billigt och kanske passar ditt behov?

Fast jag tycker alltid att dom säljer diverse vegetabiliska oljor i stora flaskor,
typ minst en halvliter vilket egentligen är för mycket. Brukar kolla i mataffärer.
Citera
2019-07-14, 19:13
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhured
Vart och hur köper du animaliskt fett?

I Sverige köper jag det på Ica. Vita paket med blå text ISTER som ligger i mejerikylen. Ibland har de det i köttkylen.

Du får leta där du befinner dig. Lard i engelskspråkiga länder. Baconfett kallar du det om du vill göra det själv. Bara att steka en massa bacon och sedan koka fettet i lite vatten så blir det rent och fint.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in