Citat:
Ursprungligen postat av
boveb
Efter att läst fupen så lider jag med de anhöriga och det sätt tydligen äldre styr de yngre om det nu stämmer.
Nära nog alla som hörts i utredningen vittnar hur BOs föräldrar styr och petar i allt. Vänner, anställda, släktingar, mm beskriver samma sak så det kan man nog anse vara ganska väl belagt. Det är ångest vart man än ser när alla beskriver sin bild av familjen och precis alla verkar ju ha mått skit i varierande grad i många år. Hederskultur på svenska skulle jag nog säga.
Det är uppenbart att C och G borde ha skiljt sig för många år sedan men ingen av dem pallade med att spräcka den fina fasaden. Det första förhöret med sonen P sammanfattade i mångt och mycket situationen, han fattade för flera år sedan hur sjukt det var och började, högst begripligt, att distansera sig. Jag hoppas att han får ett mycket lyckligt liv med en egen harmonisk familj oavsett hur de sätter samman den. Verkligen.
Och Göran är enligt mitt menande skyldig. Vilka bevis som kan bli de som fäller honom vet jag inte men jag ser inga alternativa förklaringar som ens avlägset verkar rimliga.