2019-07-10, 13:47
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Jag inväntar protester och högljudda människor de närmaste dagarna annars så vill folket i Sverige ha det såhär.
Hade min son velat flyttat och inte fått en lägenhet pga en invandrarfamilj gått före hade jag blivit riktigt jävla förbannad och gjort något.

Skall bli intressant att se om fler städer kommer ta efter detta.

Du får ursäkta, men jag blir fan provocerad av att läsa ditt inlägg.

Vadå om det var "min son"?
Det är din son, det är du, det är hela den svenska befolkningen.

Vadå "hade blivit förbannad"???
Det är precis så som Svensson reagerar på detta. Det som sker är helt åt helvete, men eftersom just DU råkar ha en bostad du trivs med eller just DU råkar vara frisk nog och inte är beroende av personlig assistans, eller just DU är ung nog att inte behöva bry dig om hur hemtjänsten fungerar så behöver DU inte göra något. Men om det var din son, då hade du minsann gjort något.

Jag är så jävla trött på det snacket. Det är precis så Svensson resonerar och precis därför det ser ut som det gör. Det som sker är fel, men jag har det bra, så jag ska inte klaga eller göra något. Det får de andra göra.
Citera
2019-07-10, 13:50
Medlem
Har så få begripit den nya ordningen i nya Sverige ?
Bedrövligt!
Skäms, ställ dig sist i långa bostadskön utan slut, eller
köp dig ett litet krypin för ett par miljoner och ta ett steg framåt!
Nu har unga "åldringar" som bättre behöver en rymlig,
modern bostad i nybyggt hus bjudits första platsen i kön!
Stackare som flytt, lämnat kvinnor och barn kvar i bombade palats i hemlandet,
i större behov av mänsklig omtanke och livstidförsörjning på grund av psykisk
utmattning än vad "så få begripit", bedrövligt?

Låt inte dörröppnaren "sankte Fredrik" skämmas i sitt "lilla krypin",
inte heller förrädarna i sjuklöverns ebarmerliga besättning.
Svenska undomar, alltså "svenska" ska bo hos mamma å pappa tills de fyllt 65!
I bästa fall korrekt och värdigt dör undan innan minnet av drömmen om
pension, lägenhet och glada dagar ens hann etableras innan den
å förgörande demensen slog till!

Vid nästa val!
Gör som mor å far alltid gjort, lura dig själv, rösta RÖTT och du
får en liten slant över till grötsaltet om "sjuklövern" får bestämma!
Fritt val, innan någon poltiskt kränkt moderator raderar mitt inlägg,
stänger av mig än en gång eller för alltid!

Och?
Senast redigerad av Ba-ahllah-petit 2019-07-10 kl. 13:54.
Citera
2019-07-10, 14:42
Medlem
StillaHavets avatar
Detta är oerhört provocerande. Våra egna barn har inte råd att flytta hemifrån och lycksökare från långtbortistan får allt på ett silverfat.
Citera
2019-07-10, 15:36
Medlem
jtds avatar
Hyran på närmare säkert 20.000 för ett nybygge då? Är det socialen som betalar den också måtro?
Citera
2019-07-10, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
Jag har 14års kötid i min stad som jag betalar 290kr per år att stå i, när det dyker upp något centralt med bra hyra är det cirka 1000 sökande och jag brukar hamna runt plats 100-150 Så ser sanningen ut för arbetande svenskar som sköter sig.

Ja man inser att man aldrig skulle ha skött sig utan man hade haft det bättre som kriminell istället för att vara arbetare, man får ju inte ut något av det förutom en knäckt rygg, önskar jag var invandrare så man fick allt man pekade på.
Citera
2019-07-10, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jtd
Hyran på närmare säkert 20.000 för ett nybygge då? Är det socialen som betalar den också måtro?

svar ja
existensminimum + socialbidrag + aggressivt tillskansade av extra bidrag från soc sekreterare som är rädda att säga nej. extra kläder möbler m.m.

Alternativt är det Migrationsverket som betalar enligt sina normer första 2 åren.

Allt betalat av det allmänna på ett eller annat sätt.

Hyran ligger nog runt 10 000 inte 20 000 skulle jag tro
Citera
2019-07-10, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Snart kommer bostadspriserna sjunka som en sten och statens nybygge vara lika mycket värd som en kåk i Detroit bra jobbat tack för det politikersvin.

Ja det kommer bli roligt när överbelånade svenne kastas ut på gatan för att hen inte har råd med amorteringar och ränta och in i bostaden flyttar muhammed som naturligtvis har råd eftersom korkade svenne betalar via skattesedeln, undrar ifall personen ifråga då kommer vakna upp eller kommer han tycka , ja vad bra att muhammed fick min bostad jag har det ju så bra här på gatan, ja självklart kommer jag fortsätta rösta socialdemokraterna, de tar ju hand om mig i soppköket och nu ska jag få ett lönebidragsjobb som städare i min gamla bostad där muhammed med familj bor, de har så många barn stackarna så de orkar inte städa så det får jag nu göra, halleluja.
Citera
2019-07-10, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TraXzman
Jävla rövar pack de där sossarna... värre en vikingarna som stal och skövlade ägodelar mot andra länder för sen länge gör dom det mot sina egna folk i sitt eget land djävla mena runkare
Håller med dig fullständigt
Citera
2019-07-10, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Detta är oerhört provocerande. Våra egna barn har inte råd att flytta hemifrån och lycksökare från långtbortistan får allt på ett silverfat.
Tacka löfven och hans pack
Citera
2019-07-10, 16:25
Medlem
Om detta är i ett ghetto är det mindre illa, men naturligtvis ska de inte ha nån förtur alls.
Citera
2019-07-10, 16:27
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Ja det kommer bli roligt när överbelånade svenne kastas ut på gatan för att hen inte har råd med amorteringar och ränta och in i bostaden flyttar muhammed som naturligtvis har råd eftersom korkade svenne betalar via skattesedeln, undrar ifall personen ifråga då kommer vakna upp eller kommer han tycka , ja vad bra att muhammed fick min bostad jag har det ju så bra här på gatan, ja självklart kommer jag fortsätta rösta socialdemokraterna, de tar ju hand om mig i soppköket och nu ska jag få ett lönebidragsjobb som städare i min gamla bostad där muhammed med familj bor, de har så många barn stackarna så de orkar inte städa så det får jag nu göra, halleluja.

Ja och det kommer göra bostäderna värdelösa för ingen vill bo där förutom dessa berikande idioter. Totalt slöseri med skattepengar.
Citera
2019-07-10, 16:29
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obisvenkanobi
Hyran ligger nog runt 10 000 inte 20 000 skulle jag tro

Troligen. Men för en nyanländ MENA/afrikan spelar det ingen roll om hyran är på 10 000, 20 000 eller 30 000. Eller 100 000. Det är bara en siffra på ett papper de inte riktigt förstår.

De själva betalar ju inget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in