Ibland när jag startar datorn så fuckar musen upp och låser sig till sidan eller underkanten av skärmen och om man drar ut den på skrivbordet så flyger den tillbaka till kanten så fort man släpper.
Jag hittar ingen förklaring varför och jag lyckas inte trigga fram problemet utan det händer helt slumpartat kanske 1-2% av gångerna när jag väcker en dator ur vila eller startar den från avstängt läge.
Har upplevt problemet på min "Gamingdator" med Windows 7, min TV-Dator med windows 8.1 och min Jobbdator med Windows 10.
Buggan har uppstått både på Jobbdatorn som är en laptop utan extern mus (Thinkpad), på TV-datorn som har en trådlös mus och på "Gamingdatorn" som har en "Gaming-mus" med sladd.
Problemet kan bara lösas genom att starta om datorn för musen är helt oanvändbar när det inträffar så man måste starta om datorerna med kommandot från tangentbordet
Har ni några tips på vad det kan bero på eller om det finns något man kan göra åt saken.
Det är ju inte så ofta att jag tänker byta tillbaka till Mac för att slippa buggen men tillräckligt irriterande för att jag skulle skapa den här tråden