Flashback bygger pepparkakshus!
2019-07-08, 07:10
Medlem
cmdQs avatar
Ibland när jag startar datorn så fuckar musen upp och låser sig till sidan eller underkanten av skärmen och om man drar ut den på skrivbordet så flyger den tillbaka till kanten så fort man släpper.

Jag hittar ingen förklaring varför och jag lyckas inte trigga fram problemet utan det händer helt slumpartat kanske 1-2% av gångerna när jag väcker en dator ur vila eller startar den från avstängt läge.
Har upplevt problemet på min "Gamingdator" med Windows 7, min TV-Dator med windows 8.1 och min Jobbdator med Windows 10.
Buggan har uppstått både på Jobbdatorn som är en laptop utan extern mus (Thinkpad), på TV-datorn som har en trådlös mus och på "Gamingdatorn" som har en "Gaming-mus" med sladd.

Problemet kan bara lösas genom att starta om datorn för musen är helt oanvändbar när det inträffar så man måste starta om datorerna med kommandot från tangentbordet

Har ni några tips på vad det kan bero på eller om det finns något man kan göra åt saken.
Det är ju inte så ofta att jag tänker byta tillbaka till Mac för att slippa buggen men tillräckligt irriterande för att jag skulle skapa den här tråden
Citera
2019-07-08, 07:21
Medlem
yz44s avatar
Har aldrig varit med om att detta har hänt så det är egendomligt att du råkar ut för det regelbundet på alla datorer du använder, kanske är läge att virussöka datorerna.
Citera
2019-07-08, 07:26
Moderator
Arne.Ankas avatar
Vissa spel kan ge liknande problem när man alt-tab ut i windows, har du nåt sånt körandes i bakgrunden?
Citera
2019-07-08, 07:36
Medlem
cmdQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Har aldrig varit med om att detta har hänt så det är egendomligt att du råkar ut för det regelbundet på alla datorer du använder, kanske är läge att virussöka datorerna.

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Vissa spel kan ge liknande problem när man alt-tab ut i windows, har du nåt sånt körandes i bakgrunden?

Tack för svar båda två
Ni fick mig att tänka utanför boxen lite
Nu har jag en semi-logisk förklaring eller iallafall en trigger.

Det alla datorerna har haft gemensamt när buggen uppstår är att minst en extra skärm varit inkopplad.
Arbetsdatorn buggar bara när den är dockad, Gamingdatorn buggar ibland och den har alltid 3 skärmar.
Tv-datorn buggar ibland och den har alltid två synliga skärmar (sin egen och TV'n).

Problemet uppstår aldrig på arbetsdatorn om den är mobil utan bara när den är dockad.

Tror ni det kan ha med saken att göra eller är det kanske bara en slump.
Citera
2019-07-08, 08:01
Medlem
Är Google Chrome installerat på alla dina enheter?
Citera
2019-07-08, 08:20
Medlem
cmdQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gzLX8Om5
Är Google Chrome installerat på alla dina enheter?
Japp
Citera
2019-07-08, 11:39
Medlem
Du har en fjärrkontroll med musfunktion som ligger och har knappen nedtryckt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in