2019-07-08, 17:59
Medlem
Ortopeds avatar
så hur många svenska barn gör motstånd ? 1 av 10 ? det är föräldrarna det hänger på under de åren.
Citera
2019-07-08, 18:03
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Hon försvarar väl sitt egna folk.

Snarare påtänd och dyngrak. Supit upp socialbidraget, är sannolikt beroende av MENA folkets knarklangare.
Citera
2019-07-08, 18:06
Medlem
Allt ska utredas kommer ta år innan dom gör något och att en förändring sker.
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Vad gör de sociala myndigheterna och polisen?
Citera
2019-07-08, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskapisterna
Polisen säger att han aldrig hört talats om nåt liknande!
Jag tror nog nästan alla andra har hört lr upplevt nåt liknande i det nya spännande Sverige.

Citat:
Polismannen säger att han jobbat som snut i 40 år men inte haft dialog ännu med deras föräldrar han verkar effektiv i sitt jobb

Jag är gammal och i mitt arbete så åker jag till bostadsområden med lägenhetshus.
Jag fattar inte vilken jävla svinstia och total oaktsamhet som en del har.

Sopor, godispapper, glasspapper, tomma läskflaskor, nya barncyklar (NYA!) som ligger utomhus bara släppta där dom åkte på dom sist.
Inne på en gård vid ett lägenhetshus finns trehjulingar, små barncyklar, små sparkcyklar, ministudsmattor, parkbänkar mm. Måste kryssa fram i sicksack för att gå vägen fram till den port jag ska till. Ungarna är uppe och skriker och springer omkring i trapphusen och på gårdarna kl.21-22 på kvällarna. Ålder? 5-6- 7-8-9?
Ingen vuxen alls utomhus.
När de vuxna är där så är det för att dom kört in någon bil och ställt mitt på parkvägen, med dörrarna vidöppna så man måste gå på gräset för att gå förbi.
När de väl är inomhus så hörs ungarna skrika inne i lägenheterna.

Verkar inte finnas någon som helst tillsyn eller uppfostran eller begränsning.
Citera
2019-07-08, 18:31
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MammasLillaFlicka
Där finns klipp på internet där barn i deras ålder skjuter och dödar för ISIS

Jo jag har sett de filmerna. Tvivlar dock på att något av barnen det handlar om i detta fall är några av dem. Hade det varit så så hade vi sett blodigt våld från dessa ungar för länge länge sedan.
Citera
2019-07-08, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Klappa till ungjävlarna så lär de sig respekt. De förstår inget annat språk än våld.
'

Ja men är det lösningen ?
som de sjöng i den gamla sången tycker du som jag så gör videt idag
Vissa måste man lära upp med respekt för svenska normer ni skall inte behöva
vara rädda som bor i Grums för ett gäng ungar lär dem hur det skall vara
och när deras hövding börjar jollra lär honom med var dkåket skall stå med.

öga för öga och tand förtand står det i Bibeln

fär står det med var aldrig rädd .
Citera
2019-07-08, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
...ej längre har några pengar att ösa över parasiterna så kommer det att bli ett decennium av oroligheter, personrån, inbrott, stölder, allmänt ökad kriminalitet.

Ja, de som kaosar nu är ju bara den lilla grupp som inte kan sköta sig trots gratislunch varje dag i världens generösaste bidragssystem. När bidragsfontänen sinar ökar kaosandet hundrafalt.

Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Efter det så kommer parasiterna att dra vidare som de gräshoppor de är för att parasitera på nästa välfärdssamhälle...

Vart skulle de dra vidare? Det finns bara ett land på jordklotet som är tillräckligt naivt för att frivilligt släppa in det här klientelet, och det är vi. Det finns ingenstans att skicka dem vidare även om de själva skulle vilja. Möjligen kunde man betala deras hemländer för att ta emot dem, det skulle kunna bli en bra affär för alla inblandade.

Det förutsätter förstås att Sverige först blir ett mycket mindre attraktivt land för att bedriva kriminalitet och/eller en bidragsfinansierad livsstil. Att flytta härifrån frivilligt som det ser ut idag är det sannolikt ingen av de berörda som gör. Jag tror att det måste rasa ihop mycket, mycket mer först. Vi har fortfarande långt kvar till den levnadsstandard de kan förvänta sig i sina hemländer.
Senast redigerad av LasseHansson 2019-07-08 kl. 18:45.
Citera
2019-07-08, 18:36
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Allt ska utredas kommer ta år innan dom gör något och att en förändring sker.

Det ska bara utredas om någon anmäler. Så står det i SVT. Och om ingen anmäler så blir det ingen utredning.

Kommunen ska dock hålla ett möte till hösten.
Citera
2019-07-08, 18:38
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Kanske lär sig föräldrarna i Grums att rösta rätt.
Citera
2019-07-08, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Han åker hellre till Ullared där barnen är snällare.

Statsministern var dock i Grums för några dagar sen. Men han var ovetande som vanlig, som med transportstyrelsen. Informationen kommer inte ända fram till landsfadern, så han är oskyldig.
Citera
2019-07-08, 18:43
Medlem
derivats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Du har ingen insikt i hur politik fungerar. SD säljer ut Sverige. Vad fan tror du det hjälper att dra ner på invandringen? Snorungarna i Grums, och alla andra ställen, kommer ju fortfarande härja fritt och leva gott på våran bekostnad.

Svensken vill ju inte ens minska ner på anhörig invandringen till flyktingarna. Förstår du inte hur långt ifrån dina värderingar är snittsvensken. Ska det bli någon skillnad alls måste antingen folket byta åsikt, vilket lär kräva många skjutningar, våldtäkter och andra brott. Eller letar sig SD närmare folkviljan.

Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Nej, inte innanför våra gränser. Kanske ett EU samarbete. Nåt land har säkert nån stor ö nånstans som kan avvaras.
Alternativt Angola? Eller Lesotho. Bättre för oss än Grums. Antagligen bättre för dom (gängen) också.

Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Aldrig i livet att de får någon bit land här och absolut inte vackra Norr.

Så långt bort som möjligt och låt dem jobba lite. Här, kanske släpper ryssarna det billigt:
October Revolution Island
Krasnojarskij kraj, Ryssland
https://maps.app.goo.gl/1Y19uYWhftJMSHrF8

Mer realistiskt är ju ett muslimskt land där EU kommer överens att att skjuta till stora resurser så de får en ärlig chans att starta om. Det ironiska är väl att det finns inget muslimskt land som vill ha dessa figurer heller.
Citera
2019-07-08, 18:43
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Eller så har det inte hänt så mycket. Kanske är det bara anmälningsbenägenheten som ökat? Om man ”rensar för de socioekonomiska faktorerna” som Jerzy Sarnecki gör, så har knappast något hänt alls. Lite som Harrisburg. Kanska ska man vända på skylten och uttala Grums baklänges som Smurg! Vips så är allt otäckt borta.
....

😂

Absolut! Och så förser vi mödrarna med öronproppar så de slipper höra tillmälena.
Barnen får bära obligatoriska hjälmar som skyddar mot plåtrör. Förlåt Trygghetsmössor.
De kan få måla dessa Trygghetsmössor i personliga färger på förskolan.
Bostadsbolaget kan dela ut go-pro kameror och gula västar till alla som vill vistas utomhus. Inte konstigare än att använda broddar på vintern. För Tryggheten.
För så har det alltid varit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in