2019-07-06, 17:11
Medlem
b00b00s avatar
Polisen har hämtat in en.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2019/juli/6/06-juli-1207-morddrap-forsok-boras/
Citera
2019-07-06, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mandis96
inte ens en vanlig kriminell människa hade väl utfört något sånt här? vad för typ av människor begår sådana brott? möjligtvist någon efterbliven?

IS anhängare. Vi får se, GM är tydligen inplockad.
Citera
2019-07-06, 17:24
Medlem
Enzymes avatar
Hur är det med den där tunneln? Är det en plats där löst folk brukar hänga? Droghandel? Tunnlar brukar vara lite skumma. Gick rakt in i vad jag tror va en drogaffär för ett tag sedan. Pensionärer brukar vara lite nyfikna och kanske synade gubben GM ordentlig. GM gillar inte när folk glor på honom och han blir provocerad och hugger. Det faktum att han verkar ha gått tillbaka till brottsplatsen tydligen kanske på att han inte är helt med i matchen?
Citera
2019-07-06, 17:26
Avslutad
Hmm är det den tunneln som går under kungsleden/gatan från torget upp mot kulturhuset?
Har för mig att det hänt någon misshandel där för något år sedan. .
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.bt.se/boras/tunneln-var-utan-ljus-i-flera-ar/&ved=2ahUKEwjzgb2XzqDjAhVQwsQBHc4KATYQFjAAegQIBBAB &usg=AOvVaw2-ZRJ6zRV3PN056yILtxKI
Senast redigerad av Fiddleback 2019-07-06 kl. 17:33.
Citera
2019-07-06, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoomlander
exakt adress i Borås ngn ?

Där Stora brogatan korsar Kungsgatan. Gångtunneln går under Kungsgatan.
Citera
2019-07-06, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Hur är det med den där tunneln? Är det en plats där löst folk brukar hänga? Droghandel? Tunnlar brukar vara lite skumma. Gick rakt in i vad jag tror va en drogaffär för ett tag sedan. Pensionärer brukar vara lite nyfikna och kanske synade gubben GM ordentlig. GM gillar inte när folk glor på honom och han blir provocerad och hugger. Det faktum att han verkar ha gått tillbaka till brottsplatsen tydligen kanske på att han inte är helt med i matchen?

Sällan något löst folk som rör sig där. En helt vanlig gångtunnel mitt i centrum där vanligt folk rör sig hela tiden. Kungsleden är vid platsen ganska tungt trafikerad och har just där inget övergångsställe, därav tunnel.
Citera
2019-07-06, 17:44
Medlem
Bt skriver att Mg nu är gripen. Han har tydligen förföljt offret. Det lär ju snart visa sig vara någon lättkränkt kulturberikare som fått avslag på asylansökan.
Citera
2019-07-06, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedAssassin
Finns inget som heter oprovocerat! Säkert sagt något eller dylikt!

Vid psykos så tja finns det om än bara i GM huvud.

Kniva ngn är allvarligt hoppas dom får tag på honom, rationella kriminella knivar inte folk bara för skojs skull.
Citera
2019-07-06, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Droghandel? Tunnlar brukar vara lite skumma. Gick rakt in i vad jag tror va en drogaffär för ett tag sedan. Pensionärer brukar vara lite nyfikna och kanske synade gubben GM ordentlig. ?

Nu är jag inte insatt hur drogaffärer skötes men om jag ägnade mig åt det så skulle jag vilja ha så små problem som möjligt, syftet är väl att tjäna pengar inte dra uppmärksamhet till sig?.
Iofs går man på tjack/kola tänker man kanske inte så bra.

Sen har jag ryktesvis hört talas om två tillfällen då knark skulle bytas ägare, förbipasserande hade åsikter och blev misshandlad.

Personligen hade jag löst det genom att säga till BO sorry ber om ursäkt och valt en bättre plats för "affärer".
Citera
2019-07-06, 18:57
Medlem
Enligt BT har BO redan på em fått lämna sjukhuset. Polisen hävdar att de inte alls vet varför han blev knivhuggen.
Citera
2019-07-06, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mandis96
inte ens en vanlig kriminell människa hade väl utfört något sånt här? vad för typ av människor begår sådana brott? möjligtvist någon efterbliven?

Kanske statens biologiska vapen som gjort precis vad de är ämnade att göra?

Ska vi gissa hatbrott mot svenskar. Han kanske bad någon sluta spotta i porten och reflekterar inte ens över att det kan vara därför.

Föreställ er vit GM som hugger en babbe. Då hade detta varit löst för staten lägger in alla resurser för att beskydda sin nya befolkning, samtidigt som vi svenskar aldrig får upprättelse.
Citera
2019-07-06, 20:49
Bannlyst
Citat:
Polisen letar nu efter en man med mörkt kort hår i 25-30-årsåldern

Statistiken säger att det är samma variation av hårfärger som vanligt cirkulera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in