2019-07-06, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VelmaDinkley
Har jobbat på några kommunala äldreboenden och något som gjordes på samtliga boenden är att det slängdes oerhörda mängder mat varje dag. I snitt tror jag att hälften av all lunch- och middagsmat gick direkt i soptunnan eftersom de beräknade portionsstorlekarna var enormt mycket större än vad som gick åt. Serverades det exempelvis ärtsoppa med pannkakor hade kommunen beräknat att du skulle gå åt fyra pannkakor per boende, i verkligheten fick det åt en pannkaka per boende, resten gick rakt i soptunnan.

Är det din förklaring till att äldreboendens personal måste slänga mat? Vi har fått förklarat för oss att det är omöjligt att beräkna hur många gäster de kommer att ha i matsalen. (vanliga restauranger torde ha liknande problem).
Citera
2019-07-06, 16:41
Bannlyst
Nu hemma på söder ska reportern äta glass kolla Netflix HBO och asså typ prata med kompis Martin om nästa artikel så här kvinnors utsatthet i bardiskar. Och hur andningsmetoder (andas mindre) kan hjälpa klimatet.

Även lite filande på hans artikel om att roll on deodoranter är sexistiska och rasistiska för att de i stort sett uteslutande är designade som vita mäns penisar.

Dom ringde från äldreboendet farmor hade försökt hänga sig.

Shit va jobbigt det måste vart för personalen asså hon har fått fel ssri, reportern swischar pengar till gode man för betalning av trasig lamp sladd.

Tankarna snurrar hos reportern en stund.

Men då, då, kommer han på att han har sin vän "dick rambone" i garderoben.

Svart 37 cm ådrig dildo att fylla upp rumpan med.

Han blir dessutom kåt av skamsenheten att han måste andas mer när han tar emot 37 cm dildon. Frångå andningsteknikerna i smyg strunta i klimatet köra in jättegummimonstret som inte är eko plast.

I år använde han sprayflaskor falukorvar dörrhandtag zucchinis, tills han tog sig mod att beställa sin dildo.

Det grova svarta monstret plöjer genom Reporterns kropp och man ser hur dildon rör sig långt upp där den "bulgar" magen.

Efteråt går Reportern ner till Konsum och köper en ekogurkmejajuice, just när reportern går in trycker terroristen Fahda Yallam på sin knapp och spränger Konsum rutor flyger ut bilar kastas upp Reportens kroppsdelar blandat med gurkor och krav märkt mat flyger över hustaken över Sofo och landar på Nytorget.

Efter detta samlas Södermalmsbor med lyktor och bilder på kroppsdelar en på reporterns avslitna arm som håller i en dick rambone dildo.

texten Han jobbade för mångfald och köpte svarta dildos för att motarbeta vita dildos.

Armen konserveras och hålls upp av rappare i rap videos

-"Bror reporter journalisten fett trist men fakk dom som som gör dig diss len" "när vi ta över du sa visst len"
Senast redigerad av snuttis 2019-07-06 kl. 17:35.
Citera
2019-07-06, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Jag har planerat att dö långt långt före det att jag behöver bli omhändertagen av andra för att kunna överleva. Att planera detaljerna för det blir dock svårare och svårare för varje dag som går då vår vårdapparat i nuläget verkar vara fullt inställd på att man helt enkelt Inte Får Dö så länge det finns tech som kan garantera ens överlevnad.
Extreme measures may have to be implemented in order to secure my right to die when I want to.

All heder för dig.
Citera
2019-07-06, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Vad ska diskuteras?

Mat på institutioner har väl alltid varit av låg kvalitet då det ofta är storkok. Om du har bar, fråga dem hur skolmaten är så får du se att de äldre har samma kvalitet på mat som dina barn har.

Om det är kommunala äldreboenden delar de ofta kök med skolorna och de får således ofta samma mat.

Sedan kan vi titta på svensk institutionell historia för att se att de äldre kanske har det bättre idag än vad de hade för bara 20-30 år sedan.

Framgår av trådstarten din pajas.
Citera
2019-07-06, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Det finns många former av vård. Demensvården är då den svåraste då det handlar om människor som återgått till barnstadiet.
Men tittar vi på vanlig äldrevård så kan man på ett enkelt sätt få ner kostnaderna.
Maten är ett enkelt exempel på detta.

Äldre personer har oftast drivkraften att klara sig själva.
Dessa personer vill inte få allt serverat som de får på många boenden. Samtidigt är de experter på exempelvis matlagning.
Ja, ska vi ha effektiva kök så kommer maten lagas till i storkök med halvfabrikat då personalen är svindyr.
Ta då bort maten från de boenden där det går att ta bort.
Låt personal o boende själva laga maten där de boende gör det de kan medan personalen gör saker som tunga lyft etc etc.
Bara för att man blir gammal så blir man inte förståndshandikappad.

Vad vet du om vård för gamla? Troligen ingenting. Du bara gissar.

Du kommer förr eller senare vara där.............
Citera
2019-07-06, 21:52
Medlem
JagSkaTaDigs avatar
Man måste vara riktigt frånvänd om man planerar att bli gammal i Sverige, riktigt jävla off.
Jag är ingen okänslig människa heller, men jag kan verkligen inte tycka synd om äldre och framtidens äldre och dess situation.
Dom skapade det, och dom skapar det än.
Citera
2019-07-06, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Vad vet du om vård för gamla? Troligen ingenting. Du bara gissar.

Du kommer förr eller senare vara där.............
Tja. Jag vet så pass mycket att jag haft anhöriga där. Har även anhöriga o vänner som jobbar där.
Inte nog med det så lyssnar jag på gamla människor.
Vad vet du själv? O exakt vad ville du ha ut av denna tråd när du inte ens kommenterade det jag skrev?
Citera
2019-07-06, 22:32
Medlem
Helfabrikat är ju inte billigt, så vad sysslar de med? Och jo, de kan få bra mat för 47 kr/dag. Kutym på äldreboende är grötfrukost, hårt bröd som mellanmål och två vanliga varmrätter med grönsaker tillagat i storkök för att få ned priset. Givetvis kan man få två huvudrätter för ca 20 kr st med kvalitet.
Citera
2019-07-06, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ba-ahllah-petit
Som man röstat får man äta!
Hur blir det med maten om Sverigedemokraterna kommer till makten? Ska de gamla få bättre mat då?
Citera
2019-07-06, 23:20
Medlem
Ja är de borgare så har de fått vad de röstat på, ignoranta jävlar i tråden som inte läst att
det är ett börsnoterat företag som gör vinster på 320 mille
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in