2019-07-21, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraVaraSams
Carl Bild står alltid på etablissemangets sida, ingen överraskning. Men det är minst sagt oroväckande att inget politiskt läger slutit upp bakom ASAP Rocky med entourage. Alla maktskikt i Sverige är genomkorrupta maktövergreppsförsvarare som inte inte vågar stå upp för den lilla människan - även när det handlar om en utländsk gästarbetare som spärrats in på helt felaktiga grunder efter att ha utfört ett hjältedåd!
Så ASAP Rocky är ett exempel på "den lilla människan"? . Det är väl bra att de politiska partierna inte försöker lägga sig i rättsprocessen?
Citera
2019-07-21, 12:27
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Visst var det du som jämförde ASAP Rocky med Jesus nyss? Annars är det bra?

Det är klart det spelar roll vad Löfven skulle säga, eftersom han skulle bryta mot grundlagen om han försökte påverka åklagaren att lägga ner åtalet mot artisten.

Inget kommer vara helt bra förrän ASAP Rocky med entourage friats och tilldelats ett fett skadestånd.
Förklara gärna på vilket sätt det skulle bryta mot grundlagen. Känner du inte till regeringsformen?

Citat:
Regeringen får genom nåd efterge eller mildra en brottspåföljd eller en annan sådan rättsverkan av brott samt efterge eller mildra ett annat liknande ingrepp som avser enskildas person eller egendom och som har beslutats av en myndighet.

Om det finns synnerliga skäl, får regeringen besluta att vidare åtgärder för att utreda eller lagföra en brottslig gärning inte ska vidtas. Lag (2010:1408).

Källa: https://lagen.nu/1974:152#K12

Den som påstår att det inte finns synnerliga skäl i multum för att vidta åtgärder i det här fallet måste medvetet blunda eller vara för upptagen med att pussa på den förtryckande statens rasistiska skor.
Senast redigerad av BaraVaraSams 2019-07-21 kl. 12:34. Anledning: fetade texten korrekt
Citera
2019-07-21, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Rättsvidrigt enligt svenska politikers uppfattning men inte enligt eritreansk lag som vi inte accepterar. Nu blir sådana som du däremot upprörda när Trump lägger sig i, det är hyckleri.

Tönt! Det gäller även den rattfulla bokförläggaren som körde ihjäl en människa i Kina samt den storsmugglare av sjukhusutrustning till sina privata kliniker i Etiopien.
Sverige har återigen gjort sig till åtlöje och pravdamedia gör damagekontroll i att dölja tidsgränsen samt inte skriva om artisters avbokningar(för all framtid?!?)
Citera
2019-07-21, 12:29
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brölbrutus
Tönt! Det gäller även den rattfulla bokförläggaren som körde ihjäl en människa i Kina samt den storsmugglare av sjukhusutrustning till sina privata kliniker i Etiopien.
Sverige har återigen gjort sig till åtlöje och pravdamedia gör damagekontroll i att dölja tidsgränsen samt inte skriva om artisters avbokningar(för all framtid?!?)

Läste du ens mitt inlägg?
Citera
2019-07-21, 12:33
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Så ASAP Rocky är ett exempel på "den lilla människan"? . Det är väl bra att de politiska partierna inte försöker lägga sig i rättsprocessen?

Nu ska jag inte påstå att de sittande partiernas förtroende är förbrukat iom detta ärende. Sanningen är att det varit försvunnet sedan länge då man medvetet fört en politik som lett till ökad brottslighet och otrygghet bara för att göra politiska poänger.
Givetvis är ASAP Rocky att betrakta som den lilla människan när han helt av misstag råkat bli indragen i en politisk rättsprocess efter att ha fredat sig mot en totalt urspårad våldsverkare utan gränser. I mina ögon, i just det här fallet, är han en gästarbetare som överfölls på sitt sommarjobb inom europeiska unionen och efter en vantolkning av en föråldrad lag häktats som en politisk markering att man inte får freda sig mot regeringens utvalda folks härjningar.
Jag vill understryka att jag inte har något emot att fallet utreds - den så kallade BO bör t ex definitivt sättas bakom lås och bom. Men det finns en anledning att alltfler kritiserar häktningen då den är totalt rättsvidrig och ett tydligt exempel på det maktmissbruk som finns i det här överpolitiska landet.
Citera
2019-07-21, 12:34
Medlem
Citat:
Läste du ens mitt inlägg?

Sorry blev fel i farten! Ser nu i posthistoriken att vi har precis samma åsikt. My bad sorry!!
Citera
2019-07-21, 12:40
Medlem
Citat:
Du försvarar Sveriges inblandning i fallet Dawit men kritiserar Trump. Hycklare.
Det är nog den mest långsökta liknelsen som jag har sett! Isaak har suttit sedan 2001 i eritreanskt fängelse utan rättegång. Detta efter att ha varit kritisk mot regimen och stött en demokratisk rörelse. Ett större antal journalister fängslades samtidigt.
Citera
2019-07-21, 12:43
Medlem
BaraVaraSamss avatar
Citat:
Det är nog den mest långsökta liknelsen som jag har sett! Isaak har suttit sedan 2001 i eritreanskt fängelse utan rättegång. Detta efter att ha varit kritisk mot regimen och stött en demokratisk rörelse. Ett större antal journalister fängslades samtidigt.

Förutom att tidsperspektivet skiljer stort är situationerna inte helt olika varandra.
ASAP Rocky har sedan 3 juli suttit i fångenskap i Sverige utan rättegång. Detta efter att ha varit kritisk mot regimen(s utvalda folks härjningar) och stött en demokratisk rörelse (gaturättviseskipning). Ett större (egentligen mindre) antal gaturättviseskipare fängslades samtidigt.
Citera
2019-07-21, 12:43
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Du och svenska politiker har synpunkter på hur Eritreas rättssystem fungerar men det har vi lika lite med att göra som Trump har med vårt rättssystem att göra.

Det är hyckleri att kritisera andra för det man själv gör.

För övrigt vet vi inte om Dawit har fått en rättegång eller inte. Du är bara spekulationer.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2019-07-21 kl. 12:46.
Citera
2019-07-21, 12:45
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Du försvarar Sveriges inblandning i fallet Dawit men kritiserar Trump. Hycklare.

Jag har som sagt inget emot att hyckla. Alla gör det. Men just i det här fallet är det ju inte hyckleri. Isaak sitter i åratal utan rättegång i en diktatur. Rocky utreds av åklagare sedan 3 veckor tillbaka.

Jag tycker att Sveriges häktiningstider är värda kritik, och jag tycker utifrån filmklippet från den 30 juni att ASAP Rocky inte borde ha gripits, men nu är det så och då får det svenska rättväsendet tugga på.
Citera
2019-07-21, 12:46
Medlem
Någon som har tipps på sköna låtar han släppt?

Canal st var rätt skön
Citera
2019-07-21, 12:50
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Du och svenska politiker har synpunkter på hur Eritreas rättssystem fungerar men det har vi lika lite med att göra som Trump har med vårt rättssystem att göra.

Det är hyckleri att kritisera andra för det man själv gör.

För övrigt vet vi inte om Dawit har fått en rättegång eller inte. Du är bara spekulationer.

Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jag har som sagt inget emot att hyckla. Alla gör det. Men just i det här fallet är det ju inte hyckleri. Isaak sitter i åratal utan rättegång i en diktatur. Rocky utreds av åklagare sedan 3 veckor tillbaka.

Jag tycker att Sveriges häktiningstider är värda kritik, och jag tycker utifrån filmklippet från den 30 juni att ASAP Rocky inte borde ha gripits, men nu är det så och då får det svenska rättväsendet tugga på.

Jo det är hyckleri, se mitt inlägg ovan. Dessutom har du ingen aning om Dawit fått en rättegång eller inte. Du är bara en PK skadad svensk som köper allt du matas med av makten i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in