Citat:
Ursprungligen postat av
Postino
Så ASAP Rocky är ett exempel på "den lilla människan"?

. Det är väl bra att de politiska partierna inte försöker lägga sig i rättsprocessen?
Nu ska jag inte påstå att de sittande partiernas förtroende är förbrukat iom detta ärende. Sanningen är att det varit försvunnet sedan länge då man medvetet fört en politik som lett till ökad brottslighet och otrygghet bara för att göra politiska poänger.
Givetvis är ASAP Rocky att betrakta som den lilla människan när han helt av misstag råkat bli indragen i en politisk rättsprocess efter att ha fredat sig mot en totalt urspårad våldsverkare utan gränser. I mina ögon, i just det här fallet, är han en gästarbetare som överfölls på sitt sommarjobb inom europeiska unionen och efter en vantolkning av en föråldrad lag häktats som en politisk markering att man inte får freda sig mot regeringens utvalda folks härjningar.
Jag vill understryka att jag inte har något emot att fallet utreds - den så kallade BO bör t ex definitivt sättas bakom lås och bom. Men det finns en anledning att alltfler kritiserar häktningen då den är totalt rättsvidrig och ett tydligt exempel på det maktmissbruk som finns i det här överpolitiska landet.