2019-07-10, 12:51
Avstängd
KaptenHundkexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YeahLikeWhoa
Håller med, låter spännande med bostonrutor, vad är det ens? Det värmer ändå mitt hjärta att ASAP Rocky får uppleva en veckas kulinarisk resa i det svenska skolköket

Ha ha - ingen aning gällande Bostonrutor, kan det vara något snusk med bostongurka? Jag läste även i går i någon kvällstidning att det skulle serveras en "cowboygryta" kommande dagar

Ja, det känns verkligen som att åka tidsmaskin tillbaka till skolbespisningen när man hör vad Rocky serveras.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Du har väl sett klippet där en av "afganerna" slåss med livvakten? Dom gör i stort sett lika mycket. "Afganen" slår i vart fall bara ETT slag.

Afghanen slår flera slag:

https://www.youtube.com/watch?v=cnhAYBriRZ8&feature=youtu.be&t=20
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaRule
Någon veckan sedan jag såg alla klipp men så vitt jag minns försökte afghanen misshandla livvakten som bara försökte parera och värja sig. Att dom skulle göra "i stort sett lika mycket" (baserat på filmklippen, innan de flög på afghanerna) är skitsnack.

https://www.youtube.com/watch?v=cnhAYBriRZ8
Ja du, det beror nog lite på VAD MAN VILL SE.... Om du kollar 19-20 sekunder in i klippet så "laddar" vakten för något slags fysiskt ingripande - Sedan klipper man (mycket lägligt!) och därefter ser man hur "afganen" slår mot vakten. Innan dess har dessutom "afganens" telefon gått sönder.

Men detta är ju egentligen en icke-fråga då det är ASAP Rocky och några i hans entourage som gripits, anhållits och häktats (alltså inte livvakten!) ASAP Rocky och co har inte varit i någon nödvärnssituation och har inte haft anledning att bruka våld...
Kolla klippet https://www.youtube.com/watch?v=n1nYtjbtBPM
...Efter vakten och killens "sväng om" står ASAP och co mitt emot varandra och diskuterar. Dom är absolut inte överens och stämningen är inte bra, MEN det är en diskussion/argumentation och ingenting annat! Under denna stund utdelas inget hot, inga slag, inga försök till slag. Vid ett tillfälle lägger t o m ASAP armen om en av killarna(!) vid ett tillfälle smuttar en av killarna på sin dricka(!) Här kan du iallafall inte hävda att en nödvärnssituation föreligger? Dom står ju oerhört nära varandra under en längre tid. Hade någon av killarna haft en avsikt att skada ASAP och co hade ju knappast situationen sett ut/fortlöpt så?

Lägg också till att inte ens livvakten och killen som nyss bråkat varken hotar, slår eller försöker slå varandra - Utan endast diskuterar med varandra. Så kom inte och säg att, i vart fall denna sekvens, är en nödvärnssituation!
Citera
2019-07-10, 12:53
Medlem
Plattans avatar
Efter att ha sätt homo-åklagarens presskonferens står det ju helt klart att häktningen är politiskt motiverad och ej sakligt.

Hade BO varit en svensk full raggare hade GM fått en offentlig ursäkt av statsministern och blivit inbjuden att spela på nästa multikulti jippo under nationaldagen.

För 10-15 år sedan hade det nog varit annorlunda, men nuförtiden står nog inte en filur som ASAP Rocky speciellt högt i kurs hos PK-etablissemanget.

Förvisso är han Neger men förmodligen hetero som definierar sig som man, och granskar man hans texter finns det säkert homofobiska inslag samt en dålig kvinnosyn.

Nu har man istället gett sig på etablissemangets gunstlingar nummer ett, och det gör man inte ostraffat i Sverige!
Citera
2019-07-10, 12:53
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stayloose
0.23 in i klippet hörs glas som krossas. Hörs även i slow motion strax efter.

Flaskor syns här: https://imgur.com/a/8kHC3OL

Nu ser och hör de andra i tråden det de vill höra och se.

Jag tror lite fingeravtrycksanslys på de krossade flaskorna och DNA analys på blodet på dem kommer att räcka långt för åklagaren.

NFC har semester så det blir fler brickluncher på Kronobergshilton för AR på skatye
Citera
2019-07-10, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Nej, det glömdes inte - för det var inte frågan.

Att argumentera med dig är svårt eftersom du använder halmgubbar. Tror vi sätter punkt där.

"Lagen tar upp fyra omständigheter då rätt att bruka nödvärn föreligger:

Mot ett påbörjat eller överhängande brottsligt angrepp på person eller egendom."

Nej, men föregående postare resonerade enligt afghanernas rätt till nödvärn. Någon sådan föreligger inte vad jag kan se, annat än när Rocky och crew blir fysiska.

Det spelar ingen roll, det hör ju ändå hit. Eftersom du ALDRIG juridiskt och rättsligt kan få igenom nödvärn utifrån en sådan situation. Dessa rekvisit räknas ju in!? För du tror väl inte på fullaste allvar att man kan säga och klara sig med "Dom var så jävla dumma i huvudet och gick inte när vi sa till dom. Så därför slängde vi en av dom i backen, sedan fortsatte 3-4st. av oss att sparka, stampa och slå på honom. Men det är ju lugnt eftersom dom började ofreda oss, och det är ju ett brott!" ????

I övrigt får du gärna lära mig vad som menas med "halmgubbar"? :-)
Citera
2019-07-10, 12:59
Bannlyst
https://www.youtube.com/watch?v=sBBiyhkB7qI

Komedi på hög nivå
Citera
2019-07-10, 13:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är inte tillräckligt för häktning - nej.
Jag skrev ju om det skulle varit i ( USA ).
Citera
2019-07-10, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GladaGurra
Helt sjukt att man kan häkta en medborgare av ett annat land för "misstanke".
Svenska polisen tar ut sin frustration på turister, ingen vacker syn.

Öööööhhh??? Va??? Vad menar du??? Alla som häktas och/eller utreds för brott är ju "misstänkta"?
"Skyldig" är du ju inte föräns du är dömd? Så att häkta någon (utländsk, som icke utländsk) för "misstanke" är ju standard. Hur skall du komma ifrån det?
Citera
2019-07-10, 13:10
Medlem
Ja Afghanen ska ju åka dit på att han drar hörlurarna över skallen på livvakten helt klart.

Frågan är vad som hänt innan klippet man fått se? Afghanen snackar om sin Iphone hela tiden. Har dom tagit hans Iphon eller slängt den i backen eller nåt?
Citera
2019-07-10, 13:11
Moderator
-Info-s avatar
Leif GW Person tror inte att ASAP Rocky döms till fängelse:

Citat:
Leif GW Persson: ”Blir förvånad om han döms till fängelse”

Angående vad som kommer hända härnäst säger Leif GW Persson:

– Jag skulle bli svårt förvånad att han skulle bli dömt till en frihetsberövande påföljd.

– Han kommer sitta dom där 14 dagarna och sedan så kommer han släppas (i väntan på rättegång reds. anm.)

https://www.expressen.se/noje/det-gar-bortom-alla-rimliga-fantasier-leif-gw-persson-om-asap-rocky-och-misshandeln/
Citera
2019-07-10, 13:12
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lfclfclfclfclfc
Men snälla tror du på riktigt att "afghanerna" kan hävda nödvärn när dem slår det första slaget och startar allt, kvittar ifall det bara är ett slag. Rocky använde nödvärn när han slängde ner ena personen på marken, alla slag efter det mot den liggande personen kan ses som misshandel

Jag ska inte rycka ut till Rockys försvar eftersom han representerar en livsstil jag föraktar. Man kanske ska man ha i åtanke att afghanerna var påtända? Påtända, våldsamma och efterhängsna. Kanske säger Rockys erfarenhet att påtända våldsamma människor inte slutar bara för att det slängs i backen utan att det kanske behövs mer våld för att oskadliggöra? Kanske hade flera i Rockys sällskap erfarenhet av påtända människor och vet att det kan vara farligt att hantera en påtänd våldsam person ensam och att de därför var flera som hjälpte till att oskadliggöra, kanske i likhet med hur ordningsmakten resonerar bara det att ordningsmakten har handfängsel och spottluvor till hjälp bortsett från handeldvapen?

Jag tycker det verkar uppenbart att Rocky och hans sällskap inte sökte bråk utan var på väg hem i lugn och ro till hotellet. Att de vid upprepade tillfällen försökte få afghanerna att sluta. Så uppfattar jag det. När sedan afghanen slängs i marken så kan man diskutera vad som hände, rimligheten i våldsutövandet och dess avsikt. Ingen visste väl om afghanerna var tex knivbeväpnade eller bar på smittsamma sjukdomar.

Jag tycker man kan se det som ett långvarigt trakasserande med ensidigt våld som sedan abrupt tar slut när sällskapet sätter stopp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in