2019-06-30, 20:49
Medlem
Hej,

Vår tvättmaskin har börjat avge ett kraftigt missljud under senare delen av samtliga tvättprogram, det låter som en kompressor när den laddar upp lufttryck. Det har under en tid blivit allt värre. Jag skulle gärna lägga upp ett filmklipp där jag filmat ljudet, så tips på hur jag får upp en filmsekvens lättast är jag tacksam för.

Någon som har idéer annars på vad det kan vara?
Citera
2019-06-30, 21:04
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jisoul
Hej,

Vår tvättmaskin har börjat avge ett kraftigt missljud under senare delen av samtliga tvättprogram, det låter som en kompressor när den laddar upp lufttryck. Det har under en tid blivit allt värre. Jag skulle gärna lägga upp ett filmklipp där jag filmat ljudet, så tips på hur jag får upp en filmsekvens lättast är jag tacksam för.

Någon som har idéer annars på vad det kan vara?
Kan vara remmen som flisar sönder så det är en bit som slår mot något
Citera
2019-06-30, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Kan vara remmen som flisar sönder så det är en bit som slår mot något

Låter ju ganska rimligt med remmen, nu har jag lagt upp en kort filmsekvens här också:
https://youtu.be/qptkWPhAxbI
Citera
2019-06-30, 21:13
Moderator
Falukropps avatar
Övrig hemelektronik --> Bostad, hem och trädgård
/Moderator
Citera
2019-06-30, 21:28
Medlem
paerras avatar
Har du öppnat luckan för pumpen/impellern?
Kan ligga någon skit där när den pumpar vatten.

Typ ett mynt/hårspänne etc. vanligt fel
Citera
2019-06-30, 21:33
Medlem
Hej, ja jag öppnade där och rengjorde men det gjorde inte någon skillnad tyvärr.
Citera
2019-06-30, 22:57
Medlem
Det låter som den centrifugerar (vilket den väl bör göra i slutet på ett tvättprogram)

Har du missljud då ,kan det vara lagret som är slut. Sitter i centrum på trumman i bakkant. Det går att byta själv och är det dyrt som orginaldel kan tex Rotera ha ett likadant fast billigare med oftast bättre kvalite.

Med vänlig hälsning, FSH
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in