2026-08-26, 10:40
Medlem
Ser inga konstigheter med många barn så länge de är hyffsat uppfostrade.

Det är ju såklart att man ska ha råd/tid med dem så det kan man ju tänka på om man funderar på många ungar.

Här har vi 4 (5-13år) och det funkar fint, tjänar helt ok så pengarna räcker till och ena föräldern är hemma på heltid vilket troligen är lite lyxigt.

Barna umgås vi också med men oftast så umgås de med varandra eller kompisar, vi vuxna är inte så himla kul i längden är väl mest 5åringen som inte drar iväg på egna äventyr alls typ.

Känner ni att det funkar och man har plats/tid/råd so go for it, ungar är skitkul (oftast)
Citera
2026-08-26, 10:49
Medlem
Tänker direkt på somalier.
Citera
2026-08-26, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twogirlsonecup
Tänker direkt på somalier.

Njae, både jag och frugan är väl hyffsat pursvenska, (tror vi från min sida invandrade på farsans sida från tyskland tidigt 1800tal iofs)

Kan tillägga att vi inte heller är religösa (det var nån som skrev nått om det)

Vi tycker om att ligga med varann och har ansett att vi har råd med många ungar helt enkelt så då har det blivit så.
Citera
2026-08-26, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psalm69x
Njae, både jag och frugan är väl hyffsat pursvenska, (tror vi från min sida invandrade på farsans sida från tyskland tidigt 1800tal iofs)

Vi tycker om att ligga med varann och har ansett att vi har råd med många ungar helt enkelt så då har det blivit så.

Låter bra det. Kör så det ryker och lycka till med allt!
Citera
2026-08-26, 11:35
Medlem
Familjen Annorlunda
Citera
2026-09-16, 21:26
Medlem
Följer en familj med 10-talet barn på sociala medier.

W.t. ut i fingerspetsarna. Flyttar runt, bor i tveksamma hyr-bostäder. Inte råd att köpa eget tryggt boende utan hyr omoderna mögelhus.

Ofta HAOL-inlägg med en massa inköp fr Dollarstore , Jysk mfl. Speciellt julsaker .

Mamman inte jobbat på många år, inget körkort. Inte råd såklart. Nu börjat jobba som timmis i gissa vilken bransch.

Hemmaboende barnen, eller spår av , syns aldrig till längre på bilderna. Däremot lite alkohol, och vuxen-mat på helgerna. Barnen 100% omhändertagna, vilket inte uttalats.

Vad jag tycker... ja. Att folk inte ska skaffa orimligt många barn som de inte kan ta hand om, om de saknar mentala kapaciteten att ta hand om dem.
Citera
2026-09-17, 16:09
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.M.S.I.
Följer en familj med 10-talet barn på sociala medier.

W.t. ut i fingerspetsarna. Flyttar runt, bor i tveksamma hyr-bostäder. Inte råd att köpa eget tryggt boende utan hyr omoderna mögelhus.

Ofta HAOL-inlägg med en massa inköp fr Dollarstore , Jysk mfl. Speciellt julsaker .

Mamman inte jobbat på många år, inget körkort. Inte råd såklart. Nu börjat jobba som timmis i gissa vilken bransch.

Hemmaboende barnen, eller spår av , syns aldrig till längre på bilderna. Däremot lite alkohol, och vuxen-mat på helgerna. Barnen 100% omhändertagna, vilket inte uttalats.

Vad jag tycker... ja. Att folk inte ska skaffa orimligt många barn som de inte kan ta hand om, om de saknar mentala kapaciteten att ta hand om dem.
Petr* Br*ndi?

De minderåriga barnen är omhändertagna. Mycket tragiskt för alla inblandade. Dock ser de ut att må bättre på bilden från i helgen...Båda föräldrarna har uppenbart diagnoser, men mamman verkar ändå vara en kämpe och så länge hon var hemmamamma så verkade det gå, det var när pappan skulle bli mer involverad, eftersom att mamman började jobba, som det brakade. Dock verkar de ha fått många socanmälningar förr, flyttat ifrån dem kanske. WT är egentligen fel ord här, det handlar om diagnoser och en pappa som ger mig creeps. Lämnat familjen lite här och där, problem med alkohol och så något vagt som jag inte helt kan sätta fingret på.... Mamman verkar bara en fin(men vingklippt) människa dock.
Senast redigerad av Incendio 2026-09-17 kl. 16:12.
Citera
2026-09-17, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Petr* Br*ndi?

De minderåriga barnen är omhändertagna. Mycket tragiskt för alla inblandade. Dock ser de ut att må bättre på bilden från i helgen...Båda föräldrarna har uppenbart diagnoser, men mamman verkar ändå vara en kämpe och så länge hon var hemmamamma så verkade det gå, det var när pappan skulle bli mer involverad, eftersom att mamman började jobba, som det brakade. Dock verkar de ha fått många socanmälningar förr, flyttat ifrån dem kanske. WT är egentligen fel ord här, det handlar om diagnoser och en pappa som ger mig creeps. Lämnat familjen lite här och där, problem med alkohol och så något vagt som jag inte helt kan sätta fingret på.... Mamman verkar bara en fin(men vingklippt) människa dock.

Ja precis.

Mamman verkar vara en kämpe ja... efter vad jag noterat också fått dåliga vibbar av den andre föräldern som inte verkar vara en toppen-partner precis heller.
Tragiskt är ordet om det hela.
Citera
2026-09-18, 00:24
Moderator
OceanDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysterymum
Jag har 4 barn, väntar mitt 5e. Undrar hur folk ser på oss med stora familjer?
Jättebra.

Citat:
Ursprungligen postat av Psalm69x

Ja. Just livet i sig tror jag är ganska bra eller över genomsnittet kanske eller vad säger du Psalm69?

Citat:
Ursprungligen postat av twogirlsonecup
Låter bra det. Kör så det ryker och lycka till med allt!
Det blir nog att baka några till i framtiden. Jag vet inte hur många. Får se. Överraska mig!
Citera
2026-09-18, 07:15
Medlem
Kör på om ni vill och klarar det ekonomiskt och uppfostransmässigt. Vi har två och det räcker gott och väl. Det blir ingen tredje bortsett från om det skulle uppstå skilsmässa och man skapar en till med nya partnern. Men om den enskilda familjen mäktar med har jag ingen åsikt huruvida de skaffar 4, 5 eller 6.
Citera
2026-09-18, 20:08
Medlem
kajnuss avatar
Tänker direkt på rumänska tiggare som håller upp skyltar. Typ, jag har åtta barn att försörja etc.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in