2019-06-30, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Du har fel. Om du bara visste hur förälskade gamla kvinnor är i dessa afghaner skulle du få en chock. Dom skriver inlägg i drivor på Facebook och vrålar ut sin kärlek till afghanerna. Dom offrar sina egna barn och kastar ut gubben ofta. Kvar i dubbelsängen blir nya svenska mamma och gossen.

Källa på det? Eller är det dina snuskiga rysskommunistfantasier som spökar igen? Jag har då aldrig vare sig träffat eller hört någon gammal svensk dam som förälskat sig i flyktingpojkar! Låt oss återgå till att diskutera det fruktansvärda mordet och vad som föregått det.
Citera
2019-06-30, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Onekligen en udda tid! Du tror inte han sökte upp henne av någon anledning? Tigga pengar? Tigga husrum? Få hjälp av något slag? Hota sig till husrum eller annat? Ingen svensk man tänker och fantiserar som du och dina likasinnade!

Antingen låg dom, han hade egen nyckel eller så bröt han upp dörren. Har svårt att tro att hon skulle vara så galen att hon släpper in random afghan mitt i natten. Hon kanske började bli virrig och glömt låsa dörren så han bara kunde kliva in.
Citera
2019-06-30, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avskildhet
Jag tror planerat mord kan uteslutas.

Det sannolika är nog att iraniern var ute efter att råna henne. Varpå han avslöjades som vidare det ledde till dråp.
Varför då? Han fick ju allt han pekade på och lite till. Jag tror det var ett sexbrott som gick över styr. Ingrid brukade skjutsa runt mördaren med bilen då han skulle titta på svenska flickor. Att sen tvingas till aktivitet med en gammal pensionär kanske fick det att slå slint i huvudet. Vad vet jag? Hoppas på att få läsa mordutredningen så småningom då man verkligen vill veta hur dom går till väga.
Citera
2019-06-30, 01:27
Medlem
Citat:
Jag tror planerad mord kan uteslutas.

Det sannolika är nog att iraniern var ute efter att råna henne. Varpå han avslöjades som vidare det ledde till dråp.

Kan så vara! Han kanske trodde sig kunna ta sig till ett nytt land? Eller har stora skulder till eventuella människosmugglare? Eller så fick han inte sova över och kunde inte ta ett nej från en kvinna.
Citera
2019-06-30, 01:35
Bannlyst
Han går nog på droger och behövde pengar till sin dyra hobbyverksamhet vilket var anledningen till att han besökte henne för att få hennes pengar. Hon nekade honom pengarna varpå bråk utbröt och där han dräper henne.

Citat:
Kan så vara! Han kanske trodde sig kunna ta sig till ett nytt land? Eller har stora skulder till eventuella människosmugglare? Eller så fick han inte sova över och kunde inte ta ett nej från en kvinna.
Senast redigerad av avskildhet 2019-06-30 kl. 01:38.
Citera
2019-06-30, 01:38
Bannlyst
Glöm den teorin. Hans drogvana krävde pengar av henne för att kunna handla droger.

Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes
Tror inte dom ser så negativt på att ligga med gamla damer, det är ju det eller våldta som gäller för dom. Kan säkert vara skönt att ligga med någon som vill ligga med dom också i bland.
Citera
2019-06-30, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
En del av de som viger sina liv åt att hjälpa andra är omdömeslösa, och ibland saknar de empati med andra personer än den grupp som de fanatiskt kämpar för.

Jag tänker på Dan Eliasson, den dåvarande polischefen som sa, "Vad har den stackars killen varit med om", när han fick höra att en flykting hade dödat en ung kvinna på ett flyktingboende.

Jag tänker på signaturen praktjakt, som skrev på det här forumet att flyktingen som dödat kvinnan i Kil led av depression på grund av att han skulle utvisas, och i sådana lägen kan man trampa snett och alltså råka begå ett mord. Inlägget är borta nu.

Och jag tänker i viss mån på kvinnan i I G:s facebookgrupp, som reagerade på mordet på hennes goda vän genom att skriva så här:
Idag är det en sorgens dag!😥

Vår kära fina vän Ingrid är död!

Den var hon som blev dödad i Kil igår.

Vi vet inte i dagsläget vad som hänt och vi spekulerar inte i det.

Vi tröstar varandra och tänker på Ingrids familj!

Om det är någon som vill prata eller bara träffas så är vi hemma hos mig nu.
Hur många här skulle skriva så ifall en god vän till er blev mördad? Skulle ni inte vara fruktansvärt upprörda och förfärade? Men facebooksgruppens talesperson skriver alltså bara att det är en sorgens dag och att de som tillhör gruppen inte ska spekulera i vad som hänt. Jag tolkar det som en uppmaning till facebookgruppen att visa solidaritet med gärningsmannen.

Om det hade funnits rimlig anledning att tro att kvinnan i Kil hade blivit mördad av en nazist, tror ni att hennes facebookgrupp hade uppmanat folk att inte spekulera i vad som hade hänt? Nej, knappast. Den här facebookgruppen gör antagligen skillnad på folk och folk så till den grad att man ser skillnad på snälla mördare och stygga mördare. Och de snälla mördarna är ensamkommande afghaner.

Kanske den mördade kvinnan i Kil resonerade likadant. Kanske hon tyckte att "hennes pojkar" förtjänade hennes hundraprocentiga lojalitet bokstavligen in i döden. Men den sortens beteende är inte godhet, utan ett dödsföraktande riskbeteende som i förlängningen kan skada fler människor än henne själv.

Dessvärre uppmuntras detta slags dödsföraktande riskbeteende, både på individnivå och på nationell nivå (när det gäller Sverige som internationell aktör) av alltför stora delar av det svenska PK-etablissemanget.

Mycket kloka ord!

Så sant, så skrämmande!

Tror inte såna här "godhets"knarkare går att omvända, ju fler mord etc ju mer knarkar dom "goda"!
Citera
2019-06-30, 01:41
Bannlyst
Samtliga dessa ensamkommande mena invandrare är narkomaner. Vare sig om dom är marockanska gatubarn eller annat patrask som den här mordmisstänkte iraniern.
Senast redigerad av avskildhet 2019-06-30 kl. 02:19.
Citera
2019-06-30, 01:49
Medlem
Citat:
Han går nog på droger och behövde pengar till sin dyra hobbyverksamhet vilket var anledningen till att han besökte henne för att få hennes pengar. Hon nekade honom pengarna varpå bråk utbröt och där han dräper henne.

Inte omöjligt du har rätt. Hoppas FUP kommer fram. Det vore bra med ordentliga fakta.
Citera
2019-06-30, 02:11
Medlem
babar82s avatar
Kan man säga att hon får skylla sig själv lite?
Citera
2019-06-30, 02:14
Bannlyst
Straffet blir max fyra års inlåsning efter praxis om ungdomsrabatt.
Citat:
Inte omöjligt du har rätt. Hoppas FUP kommer fram. Det vore bra med ordentliga fakta.
Senast redigerad av avskildhet 2019-06-30 kl. 02:19.
Citera
2019-06-30, 02:25
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babar82
Kan man säga att hon får skylla sig själv lite?

Hur menar du? Vi vet ju inte ens vad som hänt eller vad motivet är? Eller vad den plötsliga ingivelse är?

Det är ju helt fruktansvärt vad som hänt BO. En kvinna som kämpat hårt för integration. Att liksom säga att någon som vill kämpa för integration bör skylla sig själv? Att bli mördad?
Ingen människa skall behöva mördas för sitt engagemang

Den här sjuka smutskastning av en kvinna utan att vi inte vet ett dugg vad som hänt känns så ovärdigt. Vore intressant att veta mer om den här personen som bragt henne om livet, mer än att han är en utvisningshotad ungdom
Senast redigerad av Kellywoman 2019-06-30 kl. 02:29. Anledning: felstavat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in