2019-06-28, 16:16
Avstängd
Jag har resekostnader för runt 60k om året. Vad kommer detta innebära för mig?
Citera
2019-06-28, 16:17
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Hur ända in i helvete räknar du? Det finns inte ngn i hela Sverige som tjänar att pendla till jobbet. Dra av 18 spänn milen betyder att man slipper betala skatten på de pengarna. 2/3 ca av de pengarna skulle du fått i alla fall grovt räknat..IDIOT!

Finns bara en som tjänar på att folk pendlar och det är staten och nu vill dom tjäna ännu mer..

J-vla sjukt land vi lever i!

Mitt inlägg handlade inte om några beräkningar utan om det egna ansvaret, prova att läsa det igen.
Citera
2019-06-28, 16:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Bra förslag, det är inte min skyldighet att betala dig för att du har långa restider till jobbet, avdraget borde slopas helt.

Bara för att du sitter i coopkassan 15 meter från dit hem så innebär det att alla inte har det så.
Citera
2019-06-28, 16:19
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Bara för att du sitter i coopkassan 15 meter från dit hem så innebär det att alla inte har det så.

Nej och som jag skrev så får alla ta ansvar för sina val.
Citera
2019-06-28, 16:20
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Jag har resekostnader för runt 60k om året. Vad kommer detta innebära för mig?

Räkna inte på det, du kommer bara bli irriterad.
Citera
2019-06-28, 16:39
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Mitt inlägg handlade inte om några beräkningar utan om det egna ansvaret, prova att läsa det igen.

Snusskatten chockhöjdes 2008 så då slutade jag snusa=staten tjänade inte en krona på mig. Drar de av reseavdraget kommert jag att årligen resa ner till Tyskland och köpa min årsförbrukning av alkohol/alternativt bli nykterist.. = Staten förlorar massapengar.. Jesus har ju kolat så kyrkan står näst på spel att gå ur..

Hämnden är ljuv!
Citera
2019-06-28, 16:49
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Snusskatten chockhöjdes 2008 så då slutade jag snusa=staten tjänade inte en krona på mig. Drar de av reseavdraget kommert jag att årligen resa ner till Tyskland och köpa min årsförbrukning av alkohol/alternativt bli nykterist.. = Staten förlorar massapengar.. Jesus har ju kolat så kyrkan står näst på spel att gå ur..

Hämnden är ljuv!

Ja visst och jag har själv dragit ned på mina skatteinbetalningar betydligt mer än vad du beskriver här så detta kommer inte drabba mig i någon omfattning. Men att fly på det sättet du beskriver kommer bara rädda dig kortsiktigt eftersom staten kommer höja andra skatter i takt med att folk undviker sådana här enkla saker. Är du alltså inte beredd att göra mer drastiska saker så blir du träffad.
Citera
2019-06-28, 16:58
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ja visst och jag har själv dragit ned på mina skatteinbetalningar betydligt mer än vad du beskriver här så detta kommer inte drabba mig i någon omfattning. Men att fly på det sättet du beskriver kommer bara rädda dig kortsiktigt eftersom staten kommer höja andra skatter i takt med att folk undviker sådana här enkla saker. Är du alltså inte beredd att göra mer drastiska saker så blir du träffad.

Visst är det kortsiktigt tänkt, alternativen att jobba i Danmark eller Norge faller mig inte i smaken även fast jag har jobberbjudanden där, väljer hellre krig i Sverige. Det tycks gå åt det hållet.
Citera
2019-06-28, 17:01
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Visst är det kortsiktigt tänkt, alternativen att jobba i Danmark eller Norge faller mig inte i smaken även fast jag har jobberbjudanden där, väljer hellre krig i Sverige. Det tycks gå åt det hållet.

Ja och därför kommer det fungera ett bra tag med att höja skatterna, folket vill ha det och folket kommer få det så jag ser inga problem med det. Det handlar mest om att njuta av läget nu och tänka tillbaks på den här tiden senare när skattetrycket är långt högre.
Citera
2019-06-28, 17:11
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ja och därför kommer det fungera ett bra tag med att höja skatterna, folket vill ha det och folket kommer få det så jag ser inga problem med det. Det handlar mest om att njuta av läget nu och tänka tillbaks på den här tiden senare när skattetrycket är långt högre.

Tyvärr är "folket" helt dumma i huvudet, totalt hjärndöda.....Helt förlorade..

Så.. Gilla läget! Se Sverige gå under i slow motion...
Citera
2019-06-28, 17:15
Medlem
arakas avatar
Det borde inte vara något resesvdrag överhuvudtaget. Varför ska skattebetalarna subventionera enskildas arbetsresor?
Ska vi ha avdrag borde det gälla resor i kollektivtrafiken eller med cykel/elcykel.
Jag kör själv bil till arbetet men tycker inte att andra ska finansiera mitt resande lika lite som att de ska finansiera mina datorköp.
Senast redigerad av araka 2019-06-28 kl. 17:18.
Citera
2019-06-28, 17:19
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av araka
Det borde inte vara något resesvdrag överhuvudtaget. Varför ska skattebetalarna subventionera endkildas arbetsresor?
Ska vi ha avdrag borde det gälla resor i kollektivtrafiken eller med cykel/elcykel.
Jag kör själv bil till arbetet men tycker inte att andra ska finansiera mitt resande lika lite som att de ska finansiera mina datorköp.

Hur i h-e bidrar du till folks resersättningar? Är du helt dum i huvudet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in