2019-06-26, 16:54
Medlem
Messials avatar
Hej!
Jag har en fråga gällande hyresbetalningar, jag bor i en lägenhet just nu någonstans i Sverige och planerar att flytta.
Om jag tecknar bostadskontrakt för en lägenhet med inflyttning exempelvis 1 december år 2019, hur många hyror skall jag betala då eftersom jag byter bostadsbolag, sammanlagt efter kontraktsskrivning? Jag syftar både på flera hyresbetalningar till de nuvarande bostadsbolaget (uppsägningstid är 3 månader) och även den första fakturan till de nya bostadsbolaget, den hyresbetalningen man betalar innan inflyttning.

Gällande Telge bostäder, är de någon som vet hur lång tid de tar ungefär innan man tecknar bostadskontrakt från den dagen man blir erbjuden visning utav en lägenhet om man ligger på plats 1 i kön?
Citera
2019-06-26, 17:37
Medlem
Nuvarande bostad säger du upp senast 31 augusti. Då behöver du bara betala hyra under den tid du bor där, d v s till och med november.

Den nya hyresvärden vill antagligen ha in hyran för december senast den 30 november.
Citera
2019-06-26, 17:40
Medlem
Det beror på när du säger upp nuvarande lägenhet. Efter uppsägning är det 3 månadshyror som ska betalas om ni inte kan komma överens om att nästa hyresgäst flyttar in tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in