2019-06-20, 10:41
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Detta är den femtioelfte tråden om detta ämne.

Varför är det så svårt för en del att skriva i befintliga trådar? Är det bekvämlighet? Efterblivenhet?

Håll dig till de femtielva andra trådarna i ämnet istället för att spamma min tråd!

Kan du lägga upp femtielva länkar så du gör lite nytta i tråden och inte bara regnar på min parad! Puss på dig!
Citera
2019-06-20, 11:43
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoopgothic
För att det är bekvämt. Du är bara avundsjuk då större delen av din lön går till bostadsbubbla och skyhöga bensinpriser. Under tiden går jag hemma och pillar i naveln och skrattar åt er lättlurade idioter som betalar 70% i skatt. Fuck you.

Enda postitiva är att du inte kommer föra dina gener vidare samt dö ensam.
Citera
2019-06-20, 12:26
Medlem
Bekvämt och billigt, bryr mig inte tillräckligt mycket om rådande uppfattningar i samhället. Har nyss fått heltidsjobb men tidigare pluggat och deltidsjobbat. Dessvärre inte "priviligerad" så står inte i bostadskö (Stockholm) från 18 års ålder utan från 19 och är således körd på ungdomsbostäder här. Övriga bostäder har genomsnittlig kötid på ca 10 år, även i t ex Tensta. Vill inte "byta ner mig" områdesmässigt även om jag även nu bor i en "invandrarförort". Är 26. Har kille och han brukar också hänga i vår lägenhet. Mina föräldrar är ej heller controlfreaks utan ganska chilla. Sparar hellre till bostadsrätt än betalar ockerpriser på en ockermarknad.

Unga i Stockholm bor antingen i
1) ungdomsbostad (ställde sig i kö när de var 18)
2) bostadsrätt (föräldrarna har hjälpt dem med lånet eller rent av köpt dem lägenheten)
3) inneboende/andrahand/kollektiv.

Det sista är det enda som är möjligt för mig men då sparar jag hellre till bostadsrätt. Men man måste också ha en lön på typ 30-35 000 för att ens kunna få låna till en etta oavsett om man har kontantinsatsen så det är fan inte lätt.

Har funderat mycket på att flytta ut från ocker-Stockholm pga att jag inte gillar att man "behandlar min generation som skit" men det har ännu inte blivit av.

Har ingen respekt för äldre som dömer yngre med en måttstock från en helt annan tid, vilket dessvärre är alltför vanligt.
Senast redigerad av sohard-lifegoeson 2019-06-20 kl. 12:55.
Citera
2019-06-20, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Hej!

Känner till ett fall med en vuxen man som vägrar flytta hemmifrån! Han är runt 45 år nu och parasiterar grande på sina föräldrar, är arbetslös och slappar hela dagarna som en håglös tonåring!

Han betalar ingenting hemma och parasiterar fullt ut på de numera pensionerade föräldrarna!

De sade i god tid till sonen att han skulle flytta ut inför deras pensioneringar och de är 80+ nu men sonen triangulerar altjämt mellan TV-spelet, sängen och kylskåpet.

Föräldrarna är naturligtvis inte nöjda med situationen men tar de upp saken så blir han arg och det blir obehahlig stämning så fadern låtsas som ingenting och modern försöker urskulda sig med att sonen snart skaffat sig en utbildning och bostad (it will not happen).

Föräldrarna är således ena riktiga mähän vilket sonen utnyttjar till max!

När man söker på nätet så finner man mycket om föräldrar som vill att deras vuxna barn ska flytta men ingenting där de vuxna barnen uttalar sig och förklarar hur de resonerar!

Betalar gökungarna hemma så är det typ 1200 i månaden men de äter för det dubbla!

Varför är det så svårt för endel att ta klivet ut i vuxenvärlden? Är det snålhet? Är det bekvämlighet?

Är du myndig och bor kvar hemma efter avslutade gymnasiestudier trots att dina föräldrar vill att du flyttar?

Har du barn hemma som vägrar flytta eller göra rätt för sig?

Fram med edra synpunkter och tankar!

I dagsläget finns det inga lediga lägenheter att flytta till och endast de som är rika har råd att köpa lägenhet. Det är väl ett väldigt enkelt svar på en så dum fråga.

Ska folk verkligen flytta till Kiruna bara för att flytta ut pga en uppnådd ålder? Dra från familj, vänner, jobb, sitt liv bara för att "jag är över en viss ålder nu drar jag?"

40 är extremt. Men jag talar mer för alla över 20 men under 30.
Citera
2019-06-20, 13:11
Medlem
undercover-racists avatar
Problemet är ju att alla inte kan få ett arbete, till stor del av att konkurrensen är stenhård. Spelar ingen roll om du har högre utbildning, det räcker inte. De flesta arbetsgivare vill ha både utbildade och erfarna medarbetare. Annars kan dom lika gärna ta in en polare och lära upp. På så sätt är det inte konstigt att en del stötts ut av samhället, blir parasiter och kriminella. Istället för att peka på ditten och datten, hjälp dem. Tänk om du var i deras sits.
Citera
2019-06-20, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undercover-racist
Problemet är ju att alla inte kan få ett arbete, till stor del av att konkurrensen är stenhård. Spelar ingen roll om du har högre utbildning, det räcker inte. De flesta arbetsgivare vill ha både utbildade och erfarna medarbetare. Annars kan dom lika gärna ta in en polare och lära upp. På så sätt är det inte konstigt att en del stötts ut av samhället, blir parasiter och kriminella. Istället för att peka på ditten och datten, hjälp dem. Tänk om du var i deras sits.

100% agree. Tom jag som har både utbildning och arbete (dock inte så högt betalt som jag "förtjänar", både sett till min (utbildnings)bakgrund, arbetsinsats samt genomsnittlig lön för yrket) kan, som jag skrivit ovan, inte få vettig bostad (förstahandskontrakt eller bostadsrätt) i Stockholm där jag är uppvuxen.
Citera
2019-06-20, 13:36
Medlem
Ebetyls avatar
En del vill inte jobba eller orkar inte, ska livet vara ett straffläger i onödan? lider föräldrarna mycket? säg till dom ta lån så de kan köpa snabbara dator åt sin son om han behöver spela för att må bra. dont do the crime if you cant do the time som de säger & då gäller väl samma sak med barn (som man ska älska).
Citera
2019-06-20, 14:15
Medlem
kevindurants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ebetyl
En del vill inte jobba eller orkar inte, ska livet vara ett straffläger i onödan? lider föräldrarna mycket? säg till dom ta lån så de kan köpa snabbara dator åt sin son om han behöver spela för att må bra. dont do the crime if you cant do the time som de säger & då gäller väl samma sak med barn (som man ska älska).
En 45 åring är inget barn, en 45 åring har vanligtvis egna avkommor som ska lämna hemmet om något år. Att bo hemma med 20 år kvar till pensionsålder är ingenting annat än patetiskt. Kan inte ens föreställa mig hur mycket jag hade skämts i sociala sammanhang
Citera
2019-06-20, 14:55
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uberkartoffel
I dagsläget finns det inga lediga lägenheter att flytta till och endast de som är rika har råd att köpa lägenhet. Det är väl ett väldigt enkelt svar på en så dum fråga.

Ska folk verkligen flytta till Kiruna bara för att flytta ut pga en uppnådd ålder? Dra från familj, vänner, jobb, sitt liv bara för att "jag är över en viss ålder nu drar jag?"

40 är extremt. Men jag talar mer för alla över 20 men under 30.

En alldeles överväldigande stor majoritet flyttar hemifrån när de är mellan 20 - 30 år och de som bor kvar hemma efter 30 är försvinnande få procent så bostadsbristkortet kan du inte dra nu!
Citera
2019-06-20, 15:25
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevindurant
En 45 åring är inget barn, en 45 åring har vanligtvis egna avkommor som ska lämna hemmet om något år. Att bo hemma med 20 år kvar till pensionsålder är ingenting annat än patetiskt. Kan inte ens föreställa mig hur mycket jag hade skämts i sociala sammanhang

Tror du själv att en sådan kuf sannolikt går ut i sociala sammanhang?

Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
En alldeles överväldigande stor majoritet flyttar hemifrån när de är mellan 20 - 30 år och de som bor kvar hemma efter 30 är försvinnande få procent så bostadsbristkortet kan du inte dra nu!

Varför frågar du honom inte själv om du nu "känner" honom?
Citera
2019-06-20, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Enda postitiva är att du inte kommer föra dina gener vidare samt dö ensam.

Jag ser fram emot det. Hellre det än göra en svensk kvinna gravid iaf, låter dig få alla dessa hambeasts.
Citera
2019-06-20, 16:00
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Tror du själv att en sådan kuf sannolikt går ut i sociala sammanhang?

Varför frågar du honom inte själv om du nu "känner" honom?

Jag har frågat hans driftige broder som anser att han är angripen av mask, latmask!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in