2019-06-06, 12:16
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Bor ute på Ramels väg med ett fruntimmer två år äldre.

Resterna av M-falangen har väl fortfarande inte förlåtit honom.

Torskade väl för något penningtvättsbrott förra året så han fick väl någon tid i finkan för det.

Enligt uppgift var det Mirzas miljoner han spelat bort.
Citera
2019-06-06, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Usch, vad trött jag blir på det här.

Området utanför McDonalds på Triangeln har varit stökigt nattetid ett tag nu. Min personliga gissning är att det började med att romer började parkera sina bilar på Johannesburg område, väldigt nära McDonalds. Romerna inte bara parkerade där, utan en del sov i sina bilar och lät bilarna gå på tomgång hela nätterna. Och kyrkan protesterade förstås inte, för det var ju synd om romerna.

Och eftersom romerna fick parkera där hur de ville, så kan man lätt tänka sig att även kriminella typer från t.ex. Möllevången och Rosengård också ställde sina bilar där ibland. Det var ju praktiskt, för då behövde de inte betala parkeringsavgift. Nåja, jag svär ju inte på att det aldrig kom några parkeringsvakter dit och satte dit böteslappar på bilarna. Men ni vet ju hur det är, de tuffa killarna betalar ju aldrig några parkeringsböter. Det var praktiskt att parkera på kyrkans område, för då behövde de tuffa killarna inte köra ner och cirkla runt i parkeringsgaraget. Och eftersom de nu ändå hade parkerat gratis på kyrkans område, så kunde de lika gärna börja hänga vid McDonalds.

Jag gissar alltså att en orsak till att det har blivit stökigt just utanför McDonalds (på kvälls- och nattetid) är att de tuffa typerna har börjat hänga vid McDonalds. Och sen började det dit komma småungar, eller åtminstone yngre tonåringar, som tyckte att det var coolt att hänga med de riktigt tuffa grabbarna.

Och vad gör polisen och andra myndigheter? Sätter upp kameror? Oh nej, det kan ju kränka folks integritet! Se till att det alltid finns poliser på plats utanför? Nä nä, poliserna ska gå hem efter klockan fem.

Okej, det finns poliser som jobbar kvälls- och nattetid också, men de är alldeles, alldeles för få.

Undrar förresten om den här skjutningen kan ha någonting att göra med mordförsöket på en kille i Arlöv för sådär en vecka sen.

"Tuffa typerna", hmmm de är de "mesiga och svaga" typerna som utgör dessa avskum.
Citera
2019-06-06, 12:46
Medlem
Belal Hadrous är en bra gissning. Killen som sköts i Arlöv är också 29 år och bor väl i Malmö bortåt Fosie efter Almtorget. Var de inte nöjda med första försöket kanske man tog honom på andra?
Citera
2019-06-06, 13:06
Medlem
pinger99s avatar
Var det en sådan individ där polisen är överraskad över att han blivit eliminerad?
Citera
2019-06-06, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Belal Hadrous är en bra gissning. Killen som sköts i Arlöv är också 29 år och bor väl i Malmö bortåt Fosie efter Almtorget. Var de inte nöjda med första försöket kanske man tog honom på andra?

Syftar ni här i tråden med personen med samma namn som ni skrivit ut här (BH) på facebook som har "studerar på Göteborgs universitet" på profilsidan? Och skriven; bor i Malmö?
Senast redigerad av Frestadius 2019-06-06 kl. 13:17.
Citera
2019-06-06, 13:13
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Skulle vara kul hur mycket sjukhusnotan stannade på med nattliga akutoperationer och livsuppehållande åtgärder.
Vissa personer och åkommor ska kanske inte vara gratis. Är man sen dessutom inte svensk medborgare så ska det absolut inte vara gratis. Nu vet jag inte hur det är med den träffade personen då det fortfarande inte tycks vara 100% säkert.

Läs igenom tråden innan du postar. BO är avliden, kanske redan på plats.
Citera
2019-06-06, 13:17
Medlem
Är detta fall på något sätt kopplat till Hadrous mordet 2012? https://petterssonsblogg.se/tag/ahmed-hadrous/
Citera
2019-06-06, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Läs igenom tråden innan du postar. BO är avliden, kanske redan på plats.
Notan skall betalas ändå...
Citera
2019-06-06, 13:24
Medlem
Har någon i tråden bekräftat vem det gäller?
Citera
2019-06-06, 13:25
Medlem
Han uppges nu vara död.
Citera
2019-06-06, 13:30
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Notan skall betalas ändå...

Kan inte kosta alltför mycket med bortforsling av en eventuellt redan avliden person. Om han var vid liv vid ankomsten till sjukhuset så gjordes det säkert en bedömning om det var värt med livsuppehållande åtgärder.

Det var en kriminell person dömd för flera brott, och det är en ren vinst för svenska skattebetalare att han är på andra sidan.
Citera
2019-06-06, 13:31
Avslutad
Kom ihåg att jag endast sagt att magkänslan säger att det är bellal hadrous, men jag har inte den blekaste!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in